FANDOM

Aparat.png GALERIA

Wandenreich (見えざる帝国 (ヴァンデンライヒ) , vandenraihi; po japońsku „Niewidzialne Imperium”) to organizacja zrzeszająca Quincych[1] pod dowództwem Yhwacha. Ich głównym celem jest zniszczenie Soul Society.[2]

Historia Edytuj

Nie jest jasne, kiedy organizacja powstała. Przez wiele lat była nieaktywna, a to ze względu na hibernację ich dowódcy, Yhwacha. Po 999 latach, kiedy król przebudził się i odzyskał swoją potęgę rozpoczęli operację Auswählen oraz najazdy na Soul Society.[3] Jakiś czas po pokonaniu Aizena, Wandenreich podbiło Hueco Mundo[4], porwało rządzącą tam Tier Harribel oraz wielu innych Arrancarów, aby zmusić ich do walki w swoich szeregach.[5]

Organizacja Edytuj

W Wandenreich najważniejszy jest król, któremu nikt nie jest w stanie się sprzeciwić i którego każdy się boi. Może on bez żadnego ostrzeżenia odciąć rękę podwładnemu, a nawet go zabić.[6][7] Istnieje wielu podwładnych, którzy podlegają bezpośrednim rozkazom.

Jagdarmee Edytuj

Jagdarmee (狩猟部隊 (ヤークトアルメー) , yākutoarumē; po niemiecku „Armia Polowania/Polowanie”, a japońsku „Korpus/Oddział Polowania”) to jednostka z Hueco Mundo, której zadaniem jest łapanie i dostarczanie Arrancarów.[8] Dowódcą Jagdarmee jest Kapitan Wykonawczy Polowań (統括狩猟隊長, tōkatsu shuryō taichō) – Quilge Opie.[9]

Stern Ritter Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Stern Ritter

Stern Ritter (星十字騎士団 (シュテルンリッター) , shuterunrittā; po niemiecku „Gwiezdni Rycerze”, a japońsku „Zespół Gwiezdnych Rycerzy Krzyża”) to główna siła bojowa Wandenreich, składa się z kilkunastu najsilniejszych Quincych. Każdy z nich jest oznaczony literą alfabetu, która jest skrótem od ich "atrybutu", czyli innymi słowy - od ich najlepszej umiejętności (podawanych w języku angielskim - jak „O” od „The Overkill”). Akon twierdzi, że jest ich co najmniej szesnastu.[10]

Soldat Edytuj

R511 Żołnierze Wandenreich.png

Bazz-B wraz z żołnierzami

Soldat (聖兵 (ソルダート) , sorudāto; po niemiecku „Żołnierz”, a japońsku „Święty Żołnierz”) to wykwalifikowani żołnierze w wojskach Wandenreich. Są oni ubrani w typowe białe mundury, jasne berety oraz ciemne okrycia na twarze przypominające maski przeciwgazowe. Na nakryciu głowy widnieje symbol Wandenreich. Są zdolni do wytwarzania broni duchowych. Potrafią bez problemu pokonać zwykłych Shinigami.[11]

Siedziba Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Silbern

C484p12.jpg

Siedziba Wandenreich

Główną siedzibą Wandenreich jest ogromny, pokryty lodem pałac znany jako Silbern (銀架城 (ズィルバーン) , zirubān; po niemiecku „Srebrny”, a japońsku „Kuty w srebrze zamek”).[12]. Brama wejściowa jest złożona z dwóch łukowatych kolców, również oblodzonych. W oddali za budynkiem stoi jedna, duża wieża, a obok niego – szereg mniejszych. Dokładne położenie pałacu nie jest znane.[13] Wewnątrz, budynek wydaje się duży i przestronny. Na środku stoi wielki tron, na którym siedzi lider.[14] Znajdują się tu również więzienia, w jednym z nich jest przetrzymywana Tier Harribel.[15] Istnieje tutaj także sala kontaktowa, dzięki której członkowie organizacji mogą bardzo szybko przekazywać informacje z innymi jednostkami, np. Jagdarmee.[16] Na terenie kwatery Quincych rozlokowano Bramy Słońca (太陽の門, taiyou no mon), które umożliwiają oddziałom Wandenreich teleportację. To przy jednej z nich zgromadzili się Stern Ritterzy przed inwazją na Soul Society.[17]

Siedziba Wandenreich jest zbudowana z cząsteczek Reishi i znajduje się w tym samym wymiarze, co Seireitei. Nie jest on widoczny, ani nie może być wykryty przez Shinigamich. Opuszczając swoją bazę, członkowie Wandenreich nie muszą szukać sposobu na przełamanie bariery otaczającej Seireitei, ponieważ cały czas znajdują się w Seireitei. Poza tym, mogą użyć cząsteczek Reishi tworzących Seireitei i zastąpić miasto swoją siedzibą.[18] Yhwach może opuścić ten obszar tylko na określony czas.[19]

R628 Unoszące się miasta.png

Pałac Króla Dusz jako nowa siedziba Wandenreich

Po wchłonięciu Kroła Dusz, Yhwach przeniósł całe miasto Wandenreich na terytorium Pałacu Króla Dusz. Główny pałac został umieszczony na podłożu, natomiast unoszące się miasta zostały pokryte lodem i w ten sposób kształtem przypominają ogromny Quincy Zeichen.[20] W centrum pojawił się gigantyczny pałac z Silbern na samej górze, który został przez Yhwacha nazwany Wahrwelt (真世界城 (ヴァールヴェルト) , vāruveruto; po niemiecku „Prawdziwy Świat”, a japońsku „Zamek Prawdziwego Świata”).[21]

Uniform Edytuj

C486p17 przygotowania.jpg

Uniform oddziałów w Hueco Mundo

Ubiór członków Wandenreich jest bardzo ujednolicony. Posłańcy wysłani do Yamamoto noszą długie, białe płaszcze bez rękawów, na twarzach mają czarne maski, a na lewym ramieniu pasek.[22] Oddziały stacjonujące w Hueco Mundo mają typowy wojskowy płaszcz z wieloma guzikami i pasem, oraz wojskowe czapki.[23] Oddział Stern Ritter jest ubrany w długi biały płaszcz z dużym znakiem Wandenreich na plecach.[24]

Członkowie Edytuj

(† = potwierdzona śmierć)

Członkowie Wandenreich
Imię i nazwisko Ranga Rasa Status
Yhwach Lider Quincy Martwy †
Uryū Ishida Członek Stern Ritter i dziedzic Yhwacha Quincy Aktywny
Quilge Opie Kapitan Wykonawczy Polowań Pierwszego Jagdarmee w Hueco Mundo
Członek Stern Ritter
Quincy Martwy †
Bambietta Basterbine Członek Stern Ritter Quincy Martwa †
Äs Nödt Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Askin Nakk Le Vaar Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Driscoll Berci Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Berenice Gabrielli Członek Stern Ritter Quincy Martwa †
Jerome Guizbatt Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
NaNaNa Najahkoop Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Loyd Lloyd Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Royd Lloyd Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Bazzard Black Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Jugram Haschwalth Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Shaz Domino Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Robert Accutrone Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
BG9 Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Mask de Masculine Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Cang Du Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Liltotto Lamperd Członek Stern Ritter Quincy Martwa †
Meninas McAllon Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Candice Catnipp Członek Stern Ritter Quincy Martwa †
Giselle Gewelle Członek Stern Ritter Quincy Martwa †
Gwenhael Lee Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Gremmy Thoumeaux Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Nianzol Weizol Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
PePe Waccabrada Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Lille Barro Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Gerard Valkyrie Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Pernida Parnkgjas Członek Stern Ritter Quincy Martwy †
Asguiaro Ebern Żołnierz Arrancar Martwy †
Luders Friegen Żołnierz Arrancar Martwy †

Jednostki o Wybitnym Potencjale Bojowym Edytuj

Podczas wojny z Soul Society, wyznaczono pięć Jednostek o Wybitnym Potencjale Bojowym (特記戦力, tokki senryoku), które będą odgrywać ważną rolę w ostatecznym wyniku wojny.[25] Są oni tak ważni, że Wandenreich zdecydowało się najechać na Soul Society, kiedy jeden z nich, Ichigo Kurosaki, był zajęty walką w Hueco Mundo.[26] Według słów Askina: "Ta piątka Potencjałów Wojennych , których należy się szczególnie obawiać, zostali wybrani po szczegółowej analizie ich zdolności... Jednak te zdolności były tak niezwykłe, że zostały sklasyfikowane jako "Nieznane Zmienne"". Są to, kolejno;

Terminologia Edytuj

  • Daten (情報 (ダーテン) , dāten; po niemiecku „Dane”, a japońsku „Informacje”): Dane przekazywane pomiędzy członkami Wandenreich.[30]
  • Medalize (星章化 (メダライズ) , medaraizu; po japońsku „Gwiezdna Symbolizacja”): Proces, w którym Quincy kradną Bankai Shinigamich.[31]
  • Schrift (聖文字 (シュリフト) , shurifuto; po niemiecku „Skrypt”, a japońsku „Święta Litera”): Litery nadawane przez Yhwacha członkom Wandenreich.[32] Litera i związany z nią atrybut są powiązane w jakiś sposób z właścicielem, np. poprzez cechę charakteru czy umiejętności.[33]

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa specjalnej jednostki Jagdarmee może kojarzyć się z polskim słowem Żandarmeria. Ponadto wszyscy jej członkowie noszą uniformy podobne do tych, jakie były noszone przez żandarmów we Francji.
  • Każda seria wzorowana jest inną kulturą. Wandenreich są wzorowani na kulturze europejskiej: jako Quincy wiele umiejętności nazwanych jest u nich po niemiecku, tak samo jak nazwy jednostek (Stern Ritter - z niem. Gwiezdni Rycerze), dodatkowo noszą żołnierskie mundury. Podobna sytuacja miała miejsce z innymi sagami w tej serii (Shinigami - Japonia, Arrancar - Hiszpania (kultura latynoamerykańska, np. nazwy ataków), Fullbring - kultura amerykańska, (nazwy Fullbringów zaczerpnięte z nazw albumów i zespołów rockowych).

Odniesienia Edytuj

  20. Manga Bleach; Rozdział 627, strony 8-9 i 14-17
  26. 26,0 26,1 Manga Bleach; Rozdział 489, strony 12-13

Nawigacja Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Wandenreich

Więcej z Fandomu

Losowa wiki