FANDOM

Aparat GALERIA

Wabisuke (侘助, Posłaniec Pokuty) jest Zanpakutō wicekapitana 3. Oddziału Izuru Kiry. Został zmaterializowany w serii „Nieznane opowieści Zanpakutō” i w „Bestialskie miecze”.

Wygląd Edytuj

Wabisuke appearance

Twarz Wabisuke

Wabisuke przypomina chudego, półnagiego mężczyznę. Nosi dużą metalową kulę na lewym ramieniu, zaś w prawej ręce trzyma Shikai. Jego spodnie przypominają shihakushō Shinigami, choć są związane łańcuchami. Jest on zawsze widziany z głową pochyloną w dół, pozwalając na to, aby jego czarne włosy pokryły całą twarz. Duch ma również duży kamienny nagrobek przykuty do ciała, który wydaje się go przeważać, jak również łańcuchy dołączone do niego, co jest odzwierciedleniem zdolności Wabisuke do podwojenia masy przedmiotu, które dotykają ostrza.

Osobowość Edytuj

Wydaje się, że Wabisuke komunikuje się przez wstrząsanie łańcucha przymocowanego do jego kuli. Dotychczas jedyną osobą, która rozumie co Wabisuke chce "powiedzieć" w ten sposób jest Ruri'iro Kujaku. Pomimo tego, że jest on później pokazany jak mówi normalnie, gdy zastawia zasadzkę na swojego byłego mistrza. Często jest nazywany przez innych "ponury", wtedy reaguje w sposób negatywny, natomiast Haineko uważa, że jest osobą, z którą można porozmawiać.[1]

Fabuła Edytuj

Nieznane opowieści Zanpakutō (tylko anime) Edytuj

ZarakiWabisuke244

Wabisuke atakuje Zarakiego

Po raz pierwszy pojawia się, gdy wraz z kilkoma Duchami Zanpakutō są w jaskini czekając na Muramasę. Jest wtedy widziany z resztą Dusz Zanpakutō pojawiających się przed Shinigami, którzy zgromadzili się na Wzgórzu Sōkyoku.[2] Później po powrocie Muramasy, zgadza się on pomóc w zdobyciu Ichigo. Pojawia się ponownie podczas zasadzki, z której ratuje Kazeshiniego, kiedy ten zostaje pobity i związany przez Kirę. Obciążając miecz Kiry szykował się już do jego egzekucji. Atak Wabisuke zostaje jednak przerwany przez pojawianie się Zarakiego i masywne uwolnienie jego energii. Później próbuje zaatakować kapitana używając swojej specjalnej zdolności, ale okazała się ona nieskuteczny. Następnie Kenpachi zadaje ostateczny cios Wabisuke, po czym powraca on do swojego zamkniętego stanu formy Zanpakutō.

Później powraca i zostaje uwolniony od prana mózgu przez Muramasę dzięki kapitanowi Kurotsuchiego, potem Wabisuke łączy siły z innymi Duchami Zanpakutō i Shinigami w świecie ludzi w walce z Gillianami przyciąganych przez Muramasę. Po informacji o ty, iż liczba Hollowów nie maleje z powodu Garganty w niebie, Wabisuke łączy swoje Reiatsu z sojusznikami do zamknięcia Garganty.[3] Po zakończonej misji i pokonaniu Muramasy, Wabisuke powraca do miecza Kiry. [4]

Bestialskie miecze (tylko anime) Edytuj

KazeshiniBeingConfronted

Konfrontacja z Kazeshini

Wabisuke jest widziany wraz z Haineko, Hozukimaru jak rozmawiają z Kazeshini o tym, że chce on zabić swojego mistrza. Po tym jak Kazeshini odnajduje dziecko, zaczyna opowiadać mu, o tym że jest ponury.

Wabisuke dołącza do kilku innych Duchów Zanpakutō konfrontujących się z Tōjū Kirikaze. Próbuje zaatakować go od tyłu, mówiąc, że jego powrót to kwestia czasu, jednak Kirikaze pojawia się przed Wabisuke w powietrzu, ale zostaje przez niego uderzony. Kiedy Tōjū jest kontuzjowany, współpracuje wraz z Kirą atakując przeciwnika. Następnie Wabisuke powraca do swojej formy miecza, gdyż moc umożliwiająca Zanpakutō ich tymczasową materializację wyczerpała się.[5]

Ogromna moc duchowa: Jako Dusza Zanpakutō Shinigami na poziomie Wicekapitana, Wabisuke posiada ogromną moc duchową, by obezwładnić Izuru Kirę pojedynczym ciosem.[6] Jego Reiatsu jest koloru białego.[7]

Zwiększona prędkość: Wabisuke okazał się bardzo szybki, był w stanie podkraść się do swojego byłego partnera i kilkakrotnie uderzyć mieczem Kirę, zanim mógł zareagować.

Zanpakutō Edytuj

W każdej chwili Wabisuke może ukazać Shikai samego siebie. Jest to standardowa katana z zieloną rękojeścią. Ostrze ma proste, a na dole objawia się hak, który jest obrócony o 90 stopni. Zaś krawędź tnąca ostrza znajduje się wewnątrz haku, a nie na zewnątrz.[8]

Specjalne zdolności Shikai: W tej formie, Wabisuke podwaja ciężar każdej rzeczy którą dotknie. Może mieć to wpływ na przedmioty, żywe istoty i jest kumulatywne. Np. pierwszy atak na miecz przeciwnika robi go o 10 kg cięższy. Następny atak podwaja go do 40 kg. Wabisuke może podwajać wagę nieskończoną ilość razy. Po ok. ośmiu, dziewięciu atakach żaden człowiek nie dałby rady podnieść swojej katany i sprowadza ich na kolana przez ciężar własnej broni. Mimo że potencjał tej broni jest nieskończony, niewielka ilość ataków na miecz przeciwnika jest zazwyczaj wystarczająca, by wróg został unieruchomiony. Moc broni ma trochę coś wspólnego do jego wyglądu. Sprawia, że przeciwnicy "padają" przed nim na kolana i przepraszają za swoje decyzje.[9] Hak na broni może pokazać też swoją makabryczną stronę. Używa go do ścięcia głowy (jak gilotyna) przeciwnika.[10]

Odniesienia Edytuj

  1. Anime Bleach; Odcinek 260
  2. Anime Bleach; Odcinek 230
  3. Anime Bleach; Odcinek 254
  4. Anime Bleach; Odcinek 255
  5. Anime Bleach; Odcinek 265
  6. Anime Bleach; Odcinek 243
  7. Anime Bleach; Odcinek 254
  9. Manga Bleach; Rozdział 169
  10. Manga Bleach; Rozdział 323

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki