FANDOM

Aparat GALERIA

Ta strona lub sekcja wymaga uzupełnienia treści.
  • Tysiącletnia Krwawa Wojna

Visored (仮面の軍勢 (ヴァイザード) , vaizādo; „Zamaskowana Armia”) to grupa Shinigami, którzy posiedli moce Hollowa. W trakcie bitwy w sztucznej Karakurze stali się głównymi siłami walczącymi przeciwko Espadzie i Sōsuke Aizenowi.

Przegląd Edytuj

Visoredzi są przeciwieństwem Arrancarów - Hollowów, którzy zdobyli moce Shinigami.[1]

Mają całkowicie ludzki wygląd i gdy nie korzystają ze swoich dodatkowych mocy, są nie do odróżnienia od zwykłych Shinigami. Aby uzyskać dostęp do mocy Hollowa, Visored przywdziewa maskę Hollowa. Pozwala to powiększyć ich moc jako Shinigami, a także korzystać z unikalnych umiejętności Hollowów. Ich energia duchowa również ulega zmianie, tworzy się mieszanka mocy Hollowa i Shinigami. Proces zakładania maski nazwany jest Hollowfikacją.[2]

Visoredami są Shinigami rangi kapitańskiej i wicekapitańskiej. W Soul Society uważani są za przestępców, ponieważ pozyskiwanie mocy Hollowa jest tam uważane za poważne przestępstwo. Z racji tego, że piastowali wysokie stanowiska, uważa się ich za zdrajców.[3]

Podczas pierwszych wystąpień, są postrzegani jako odizolowani i ufający tylko sobie nawzajem. Nikomu nie zdradzali, że wezmą udział w nadchodzącej bitwie w sztucznej Karakurze. Chociaż, według Kisuke Urahary, byli uważani za cennych sojuszników w walce z Sōsuke Aizenem.[4] Visoredzi nie wykazali żadnej hierarchii, są luźno powiązaną organizacją.

Ich zamiary zostały ujawnione po przybyciu na pole walki w Sztucznej Karakurze. Nawet po wydarzeniach mających miejsce ponad 100 lat temu, kiedy Soul Society uznało ich za przestępców, Visoredzi nie szukają zemsty w stosunku do Gotei 13, ale też nie uważają się za ich sojuszników. Zamiast tego, potwierdzają, że ich przeciwnikiem jest Aizen i Espada oraz są sojusznikami Ichigo Kurosakiego.[5]

Historia Edytuj

Odwrócenie wahadła Edytuj

Vizardzi dzisiaj i dawniej

Visoredzi kiedyś i dziś

Ok. 100 lat przed wydarzeniami z fabuły, ludzie w Soul Society zaczęli znikać, jednak nie było wiadomo czy umierali, gdyż nie było ich ciał tylko pozostawały same ubrania.[6] Sytuacja ta spowodowała ogromne poruszenie w Gotei 13, w powstałej sytuacji zostały wysłane grupy śledcze, aby wyjaśnić tę zagadkę. Wysłano 9. Oddział, w tym Kenseia Mugurumę (kapitana) i Mashiro Kunę (wicekapitana), aby zbadali całą tę sprawę.[7] Wszyscy zostali ranni za sprawą wówczas nieznanej osoby, która używała tajemniczych metod.[8] Kiedy ich Reiatsu zniknęło, tak jak poprzednie, Gotei 13 zaniepokoiło się i wysłało nową grupę osobiście wybraną przez wszechkapitana Genryūsaia Shigekuni Yamamoto. W jej skład wchodzili: kapitan 3. Oddziału Rōjūrō Ōtoribashi, kapitan 5. Oddziału Shinji Hirako, kapitan 7. Oddziału Love Aikawa, wicekapitan 8. Oddziału Lisa Yadōmaru i wicekapitan Korpusu Kidō Hachigen Ushōda.[9]

Gdy przybyli na miejsce, znaleźli tam Hiyori i zostali zaatakowani przez Zhollowfikowanych Mashiro i Kenseia.[10] Nawet przy pracy zespołowej zostali pokonani przez zdziczałego kapitana. Hachiemu udało się sparaliżować dwójkę za pomocą Kidō.[11] Hiyori, trzymana przez Shinjiego, ulega Hollowfikacji i atakuje Hirako bez ostrzeżenia.[12] Po chwili wszyscy zostają otoczeni przez ciemność i ranieni. Gdy mrok opada, wciąż przytomny Shinji zauważa, że to sprawka Bankai żołnierza 6. rangi 9. Oddziału, Kaname Tōsena.[13] Hirako wypomina mu zdradę wobec Kenseia, podczas gdy wszyscy przechodzą proces Hollowfikacji. Na miejscu pojawia się Gin Ichimaru i Sōsuke Aizen, który mówi, że Kaname był wierny jego rozkazom.[14] Daje pozwolenie Tōsenowi, by wykończył Hiyori. Shinji próbuje atakować, ale to tylko wzmaga proces Hollowfikacji. Aizen zamierza się pozbyć "obiektów doświadczalnych", lecz na miejscu zjawiają się Kisuke Urahara i Tessai Tsukabishi.[15]

Fabuła Edytuj

Soul Society Edytuj

Ichigo Kurosaki przechodzi śmiertelny trening pod okiem Kisuke, podczas którego musi odzyskać moce Shinigami zanim stanie się Hollowem.[16][17] Odnosi sukces, ale w tej samej chwili przemienia się w Hollowa. W rezultacie, pojawia się jako Shinigami z maską Hollowa.[18] Po przybyciu do Soul Society, maska pojawia się kilkakrotnie jako osłona na ciele i ratuje go przed wieloma groźnymi atakami.[19][20] Podczas walki Ichigo z Byakuyą Kuchiki, wewnętrzny Hollow przejmuje kontrolę nad ciałem Kurosakiego, a na twarzy pojawia się część maski. Chłopak odrywa ją i powstrzymuje transformację.[21]

Arrancar Edytuj

Ichigo odkrywa później, że istnieją inni Shinigami, którzy nabyli moce Hollowa. Shinji Hirako, "chłopak" dzierżący Zanpakutō i maskę Hollowa, oznajmia, że jest zdrajcą Shinigami i nazywa siebie Visoredem.[22] Shinji próbuje przekonać Ichigo, by dołączył do ich grupy, argumentując, że tylko u nich nauczy się panować nad swoim wewnętrznym Hollowem, inaczej przejmie nad nim kontrolę i zniszczy wszystko, na czym zależy Kurosakiemu.[23] Ichigo początkowo nie zgadza się, ale kiedy uświadamia sobie, że nie jest w stanie zapanować nad swoim Hollowem, przychodzi do Visoredów mówiąc, że chce tylko, aby nauczyli go kontroli.[24]

Aby podołać temu zadaniu, Shinji pozwala Ichigo stoczyć walkę w jego podświadomości. Podczas tego, pozostali Visoredzi walczą z nieokrzesanym Hollowem, który przejął ciało Ichigo. Kurosaki w końcu udaje się pokonać swojego Hollowa i zyskać nad nim kontrolę (w 62 minuty i 30 sekund).[25] Rozpoczyna trening, aby utrzymać maskę jak najdłużej. Kiedy miasto atakują Arrancarzy, porzuca szkolenie.[26] Potem, Visoredzi przygotowują się do walki z nieznanymi wówczas intencjami.[27]

Sztuczna Karakura Edytuj

Vizard Arrival

Visoredzi przybywają do Sztucznej Karakury

Kiedy szala zwycięstwa w Sztucznej Karakurze zaczyna przechylać się na stronę Aizena, Visoredzi pojawiają się na polu bitwy. Shinji wita się z Sōsuke w drwiący sposób i pyta kolegów Visoredów, czy nie chcieliby przywitać się z kimś z Gotei 13. Jest tym zainteresowana tylko Lisa.[28] Hirako udaje się do wszechkapitana, aby go powitać. Yamamoto pyta, czy przybyli tu by się zemścić, na co Shinji odpowiada, że ich wrogiem jest Aizen i nie mają nic do Gotei 13. Wszechkapitan pyta, czy można ich zatem uznać za sojuszników, na co Hirako zaprzecza i wyjaśnia, że są sojusznikami Ichigo.[29] Powraca do pozostałych Visoredów, po czym przywdziewają swoje maski. W tym samym czasie, Hooleer wypluwa ogromne ilości Gillianów.[30] Visoredzi ruszają na nich, a Shinji konfrontuje się z Aizenem, mówiąc, że nadszedł czas, aby to zakończyć.[31] Jego atak na Sōsuke zostaje zatrzymany przez Tōsena, a wkrótce zaczyna walczyć z Ginem.

Mashiro zostaje pokonana przez Wonderweissa Margelę,[32] z którym później walczy Kensei,[33] jednak rezultat tej walki nie jest znany. Hachi poświęca swoją rękę, by pokonać Baraggana, przez co nie może korzystać w pełni ze swoich mocy,[34] a Hiyori zostaje przepołowiona przez Gina po jej rozwścieczonym ataku.[35] Później, po powrocie Ichigo z Hueco Mundo, Shinji wraz z Rosem, Lisą i Lovem angażują się w walkę z Aizenem przy pomocy Shikai.[36] Kiedy myślą, że udało im się pokonać byłego kapitana,[37] okazuje się, że to iluzja i tak naprawdę przebita została Momo Hinamori.[38] Rozjuszony Hitsugaya próbuje zemścić się na Aizenie, lecz zostaje pokonany, a wkrótce potem wszyscy pozostali.[39] Spośród Visoredów, zdolny do walki pozostaje jedynie Ichigo.

Zaginiony Przedstawiciel Shinigami Edytuj

Jakiś czas po klęsce Aizena, Shinji, Rose i Kensei powracają do Gotei 13 na swoje stanowiska.[40]

Tysiącletnia Krwawa Wojna Edytuj

Reszta Visoredów znajduje się w Karakurze.[41]

Epilog Edytuj

Jakiś czas po zakończonej wojnie z Quincy, zostaje ofiarowane Lisie posada Kapitana 8. Oddziału, na co przystaje. Widzimy ją na ceremonii przyjęcia Rukii do składu kapitańskiego.[42]

Znani Visoredzi Edytuj

Istnieje osiem znanych Visoredów, prócz Ichigo. Pięcioro z nich to mężczyźni, a trójka to kobiety. Trójka z nich mówi dialektem kansai używanym w Osace i Kioto. Wszyscy Visoredzi piastowali ponad 100 lat temu stanowiska kapitańskie lub wicekapitańskie w Gotei 13. Ichigo Kurosaki jest nieoficjalnie uważany za członka.

Visoredzi
Imię i nazwisko Zanpakutō Maska Hollowa Zdjęcie
Shinji Hirako Sakanade Maska faraona z kapturem z podwójnymi pasami po kark Shinji's Hollow Mask
Love Aikawa Tengumaru Tradycyjna maska w kształcie ogra z rogami na czole Aikawa Love Mask (anime)
Mashiro Kuna  ? Maska w kształcie głowy konika polnego z dwoma otworami na oczy i czterema szczelinami w okolicy ust i małą anteną Mashirohollowmask
Kensei Muguruma Tachikaze Hokejowa maska z sześcioma otworami w dwóch kolumnach, pasek za głową Kensei Hollow Mask
Rōjūrō Ōtoribashi Kinshara Maska lekarza zarazy, unikalna w tym sensie, że wystaje z niej dziób Rose Mask
Hiyori Sarugaki Kubikiri Orochi Szeroka maska w kształcie czaszki z widocznym rogiem na środku czoła i szeregiem znaków w kształcie rombu nad brwiami Hiyori's mask
Hachigen Ushōda  ? Tradycyjna balijska maska demona z kłów i piór Od281 Maska Hachigena
Lisa Yadōmaru Haguro Tonbo Maska w kształcie rombu z takim samym przekrojem na oczy i usta Lisa Mask (ep279)

VizardsHoroka

Visoredzi przywdziewają swoje maski

Maska Hollowa: Pokrywa twarz Visoreda. W przeciwieństwie do masek Arrancarów, te nie mają uszkodzeń.[43] Visoredzi nie tracą świadomości po założeniu maski (w przeciwieństwie do niestabilnych transformacji Ichigo). Według Aizena, połączenie mocy dwóch przeciwnych istot jakimi są Shinigami i Hollowy, pozwala osiągnąć moc daleko przewyższającą każdą z tych istot.[44]

Visoredzi wykorzystują moce Hollowa, aby zwiększyć swoje moce Shinigami i zdobyć wielką szybkość, siłę oraz wytrzymałość.

Jedyną wadą jest ograniczony czas noszenia maski, zależny od użytkownika. Na szczęście istnieje rozwiązanie tego problemu - szkolenie (chociaż nie wiadomo do jakiego stopnia). Wydaje się, że limit większości Visoredów po wieloletnim treningu wynosi 3 minuty,[45] podczas gdy Ichigo podniósł swój limit z 11 sekund do kilku minut w stosunkowo krótkim odstępie czasu, a więc czynniki wpływające na limit noszenia maski nie są jasne. Podczas noszenia maski, Visoredzi mają zaniżony głos i odbija się on lekkim echem.[46]

  • Zwiększona szybkość: Podczas noszenia masek, Visoredzi są o wiele szybsi. Kensei jest w stanie zadać wiele ataków z ogromną szybkością.[47]
  • Zwiększona siła: Visoredzi pokazali także dużą siłę, gdy korzystali z mocy Hollowów. Love był w stanie rozerwać na dwie części ciało Gilliana w Sztucznej Karakurze.[48]
  • Cero: Visoredzi, tak jak Arrancarzy, potrafią wystrzelić Cero, jednak użyli ich tylko Shinji,[49] Hiyori[50] i Mashiro.[51]
  • Powiększenie mocy: Wraz z ujarzmieniem wewnętrznego Hollowa, Visored zdobywa dodatkowe i oddzielne źródło mocy. Połączenie mocy Shinigami i Hollowa znacznie zwiększa potęgę użytkownika.[44] Visoredzi drastycznie zwiększają swoją moc bojową przez Hollowfikację. Czas jej utrzymywania jest różny.
  • Ochronna maska: Obrażenia podczas Hollowfikacji wydają się mniej znaczące, o czym świadczą niechcące przemiany Hollowa Ichigo.[52]
  • Zwiększenie Reiryoku: Visoredzi posiadają podwójną energię duchową, Shinigami i Hollowa, co zwiększa ich zdolności. Podczas oglądania walki Ichigo z Grimmjowwem, Tier Harribel zauważyła, że ilość i charakter mocy Ichigo sprawia wrażenie jakby odbywała się walka pomiędzy dwoma członkami Espady.[53] Ulquiorra Cifer także skomentował, że Reiatsu Ichigo było niemal identyczne jak Espady.[54]

Zanpakutō Visoredów funkcjonują tak samo jak wcześniej. Do tej pory jedynie Hachi i Mashiro nie pokazali zdolności swoich Zanpakutō.

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż Ichigo przywdziewa swoją maskę poprzez „zrywanie” jej z twarzy, inni Visoredzi wydają się mieć inne sposoby na zakładanie swoich masek (np. Hiyori przywdziewa ją siłą umysłu,[55] a Hachi „ześlizguje” ją z jednej lub obydwu rąk.[56]).
  • Większość Visoredów ma tendencję do zdejmowania masek, aby szybciej można było ich użyć ponownie.[57]
  • Sposób mówienia Visoredów jest dosyć specyficzny. W oryginale wysławiają się oni podobnie do ludzi mieszkających w okolicach Osaki. W polskim przekładzie mangi grupa ta mówi gwarą poznańską.
  • Czasami są błędnie romanizowani jako Vizard (仮面の軍勢, kamen no gunzei).

Walki i wydarzenia Edytuj

Odniesienia Edytuj

  6. Manga Bleach, Rozdział -104, strony 1-2
  7. Manga Bleach; Rozdział -104, strony 9-19
  24. Manga Bleach; Rozdziały 214-215
  25. Manga Bleach; Rozdziały 217-222
  26. Manga Bleach; Rozdziały 224-230
  27. Manga Bleach; Rozdział -97, strona 19
  31. Manga Bleach; Rozdział 366
  38. Manga Bleach; Rozdział 392, strony 11
  40. Manga Bleach; Rozdział 479
  43. Bleach Official Character Book 2 MASKED; strona 199
  44. 44,0 44,1 Manga Bleach; Rozdział 175, strony 9-11
  46. Anime Bleach; Odcinek 279
  56. Manga Bleach; Rozdział 370, strony 9

Nawigacja Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Visored

  • Moce Arrancarów

    15 wiadomości
    • Wild Hunt napisał(a):W bleachu nic nie jest wiadome... Fakt.
    • TeenageMutant napisał(a):Oppai-san napisał(a):..Kidou każdy może się nauczyć, bo wykorzystuję to siłę duchową którą posiada każ...
  • Rozdział 606, czyli ½ Yhwacha

    6 wiadomości
    • Jej, tyle dobroci, starzy Visoredzi i nowy członek rodu Shihōin i porządny uśmiech wariata. Nie wspominając już o ciekawej walce z nie mn...
    • Nie mam nic do zarzucenia. Jeden z lepszym rozdziałów :] Jestem zadowolona w pełni. Daje 10/10 :D