FANDOM

Aparat.png GALERIA

Izaemon Tōdō (藤堂 為左衛門, Tōdō Izaemon) był żołnierzem szóstej rangi w 9. Oddziale. Służył pod rozkazami kapitana Kenseia Mugurumy.

Wygląd Edytuj

Tōdō był dość wysokim mężczyzną, z czarnymi włosami, związanymi w kucyk. Nosił zwykły stój Shinigami, z nałożonym na niego, białym płaszczem. Na czole nosił przepaskę.

Osobowość Edytuj

Izaemon był pokazany jako oddany Shinigami, który bez wątpliwości, wykonuje natychmiast rozkazy Kenseia, informując Sekcję Rozwoju Technologii o brakujących Shinigami grupy zwiadowczej.[1]

Historia Edytuj

Odwrócenie wahadła Edytuj

Ep209OfficersAttackHollow.png

Tōdō atakuje Hollowa

Wraz z Kenseiem Mugurumą i innymi Shinigami 9. Oddziału, Tōdō został wysłany w celu zbadania zniknięć mieszkańców w Rukongai. On i inni członkowie Oddziału napotykają młodego Shuheia i jego przyjaciół uciekających przed Hollowem, którego później pokonują.[2] Po bitwie dowiadują się od Mashiro (która była nieobecna podczas walki), że znalazła puste ubrania Shinigami. Kensei łączy liczbę pustych Shihakushō i uświadamia resztę, że Mashiro znalazła ubrania należące do grupy, która została wcześniej wysłana do zbadania sprawy. Zdając sobie sprawę z powagi sytuacji Kensei wysyła Tōdō po naukowca z 12. Oddziału, który zbadałby przyczyny tej sytuacji.[3]

Ep209TodoDies.png

Śmierć Tōdō

Tōdō był w stanie skutecznie dostać się do 12. Oddziału do laboratorium, po czym kapitan Urahara przypisał wicekapitana Hiyori Sarugaki, aby poszła im pomóc.[4] Później w nocy, wraca do obozu, gdzie zauważa jego spóźnienie Shinobu Eishima, który wraz z Tōsenem trzymają wartę na zewnątrz. Izaemon oferuje przejąc wartę za Kaname, tak aby on mógł mieć przerwę, ale Tōsen odmawia, twierdząc, że cała trójka będzie pilnowała obozu. Podczas spoczynku wicekapitana Kuny, Kenseia i żołnierza trzeciej rangi Heizō Tōdō i dwóch pozostałych oficerów zostali zaatakowani przez kogoś. Kensei i Kasaki usłyszeli krzyki i ruszyli na zewnątrz, aby znaleźć Izaemona w dziwnej pozycji i pozostałych dwóch Shinigami na ziemi. Początkowo, ze względu na jego dziwne zachowanie, Muguruma i Heizō byli przekonani, że to Tōdō stoi za tym atakiem, ale zostało to obalone kiedy ujawniło się, że on również został zabity.[5]

Specjalista walki mieczem: Jako żołnierz szóstej rangi 9. Oddziału Gotei 13, posiada on umiejętności w posługiwaniu się mieczem.

Shunpo: Jak widać po powrocie z siedziby 12. Oddziału, okazał zdolność do użycia Shunpo.[6]

Zanpakutō Edytuj

Odniesienia Edytuj

  1. Manga Bleach, Rozdział -103, strony 1-2
  6. Manga Bleach; Rozdział -103, strona 14

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki