FANDOM

Sōkyoku (双殛, Bliźniacza Kaźń) to duża halabarda, którą Gotei 13 wykorzystuje na Wzgórzu Sōkyoku, aby wykonywać egzekucje Shinigami, którzy popełnili poważne przestępstwa.

Przegląd Edytuj

Gdy nie jest używany, Sōkyoku jest zabezpieczony za pomocą grubych lin owiniętych wokół słupa, który przebija podłoże, aby broń stała w miejscu. W czasie egzekucji, Korpus Kidō aktywuje go, rozluźniając liny i wystrzeliwując go od wzgórza.[1][2] Skazańcy przebywający w Pałacu Skruchy, który leży naprzeciwko wzgórza z bronią, mają okazję przemyśleć swoje winy. Potem więzień zostaje przywiązany za pomocą Kidō do krzyża.

Sokyoku.jpg

Prawdziwa forma Sōkyoku

W czasie aktywacji, emituje olbrzymie ilości ognia i wznosi się w powietrze kierując się w stronę ofiary, która jest trzymana za pomocą belek nośnych. Następnie płomienie otaczają halabardę ujawniając swą prawdziwą tożsamość. To masywny w kształcie feniksa Kikōō (燬鷇王, Król Ognistych Piskląt),[3] który w tym stanie ma moc miliona ofensywnych i defensywnych Zanpakutō, które są równoważne wobec siebie.[4] W czasie przebijania skazańca, jego moc wzrasta dziesięciokrotnie oraz wytwarza tyle ciepła, że dusza wyparowuje.[5][6]

W liście Sōsuke Aizena do Momo Hinamori napisano, że Tōshirō Hitsugaya planuje wykorzystać moc Sōkyoku, aby zniszczyć Soul Society.[5] Jednak później Aizen stwierdza, że potrzebuje taką ilość ciepła, aby wyparować duszę Rukii Kuchiki w celu zabrania Hōgyoku.[6]

W czasie egzekucji Rukii, Ichigo Kurosaki przybywa i blokuje własnym Zanpakutō - Zangetsu, a Suì-Fēng stwierdza, że to niemożliwe, aby zatrzymał moc miliona Zanpakutō tylko jednym.[7] W czasie drugiego ataku, Sōkyoku zostaje zniszczone przez Jūshirō Ukitake i Shunsuia Kyōraku za pomocą Tarczy Shihōin.[8]

Występy w innych mediach Edytuj

W Bleach: Shattered Blade, okazuje się, że zniszczenie Sōkyoku spowodowało złamanie pieczęci, która więziła potężnego Arrancara Arturo Plateado. Jednocześnie, halabarda została rozbita na kilka fragmentów, a jeden z nich może zwiększyć energię duchową posiadacza tejże części. Arturo zebrał wszystkie części i dzięki nim, chce zdziesiątkować Soul Society.[9]

Odniesienia Edytuj

  3. Bleach; manga, Rozdział 150, strony 9-13
  5. 5,0 5,1 Manga Bleach; Rozdział 131, strona 2
  9. Bleach gra video; Shattered Blade

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki