Bleach Wiki

Reiryoku

2252strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Ta strona lub sekcja wymaga uzupełnienia treści.

Reiryoku (霊力, Moc Duchowa) jest dostosowaniem do władzy duchowej wrażliwości i woli użytkownika. Jest używany przez Shinigami, aby zapewnić panowanie w skutecznym władaniu Zanpakutō. Może być też używane w Kidō, zaklęciach stworzonych przez Shinigami. Reiryoku może być też używane w formie fizycznej i wyrzucone jako strzał lub pocisk. Powyższe umiejętności znane są jako Reiatsu (霊圧, Ciśnienie Duchowe), posiadające moc, która może być dosłownie wyczuwalna w atmosferze.

Przegląd

Każda istota duchowa i człowiek posiada pewną ilość Reiryoku. Jeśli istota posiada większą ilość Reiryoku niż inne istoty, to ma ona w pewnym stopniu nadludzkie zdolności. Osoby ze średnią energią duchową są bardzo rzadkie wśród żywych ludzi. Wydaje się, że najbardziej podstawowe umiejętności żywych istot z większym Reiryoku to zdolność zauważenia Plusów, Shinigami czy Hollowów. Shinigami są istotami zmarłymi żyjącymi w Soul Society z bardzo wysokim poziomem Reiryoku. Są szkoleni do poprawnego wykorzystywania swoich mocy. Puści, jeśli chodzi o aktywne używanie Reiryoku, zwykle pożerają swoje ofiary, czyli dusze ludzi, im większy poziom Reiryoku człowieka, tym smaczniejszy posiłek. Połączeniem Hollowa i Shinigami jest Arrancar, których ilość Reiryoku równa jest Shinigami i są w stanie skutecznie wykorzystywać je w walce.

Poziom mocy Reiryoku

Moc duchowa

Ten poziom spełnia wymagania średniego poziomu mocy duchowej. Jest powszechna wśród tych, którzy posiadają świadomość duchową, a nawet może posiadać pewne umiejętności, jednak poziom mocy może różnić się między ludźmi. Jest to jednak poziom niższy niż Shinigami Gotei 13.

Wysoka energia duchowa

Ten poziom odpowiada osobom posiadającymi wysokie moce duchowe, które są dokładnie kontrolowane. Jest powszechna wśród Shinigami rangi oficera czy nawet porucznika.

Wielka energia duchowa

Ten poziom mocy duchowej odpowiada wymogom bardzo dokładnie kontrolowanej energii. Jest powszechna wśród kapitanów o średniej mocy, np. Tōshirō Hitsugaya.

Ogromna energia duchowa

Ten poziom mocy duchowej odpowiada energii, która jest kontrolowana z ogromną dokładnością. Moc duchowa znajduje odzwierciedlenie we wzmacnianiu użytkownika podczas walki, jak również zdolność do wywierania presji duchowej w swoim otoczeniu, co pozwala na używanie mocy na zaskakująco wysokim poziomie.

Rozległa moc duchowa

Ten poziom mocy duchowej odpowiada energii użytkownika, która jest dzika i nieokrzesana. Moc duchowa jest zdolna do tendencji wyciekania energii, dzięki czemu może wpływać na otoczenie w destrukcyjny sposób. Użytkownicy tego poziomu mają problemy z kontrolowaniem mocy i muszą ją opanować w mistrzowski sposób.

Wyczuwanie Reiryoku

Kolejną podstawową umiejętnością osoby na średnim poziomie Reiryoku jest wyczuwanie energii duchowej innych istot, nie opierając się na swoich pięciu zmysłach. Jest to możliwe, ponieważ każda osoba wydziela pewną ilość Reiryoku, która może być wykryta. Ta zdolność jest najwyraźniej umiejętnością wrodzoną i może być ulepszana poprzez trening. Początkowo Ichigo był w stanie wyczuć energię duchową innych, jednak była ona bardzo słaba, ale z czasem był w stanie wyczuć energię z coraz większą łatwością i sprawnością, dzięki czemu może wyczuć bliskich, np. swojego przyjaciela Chada.

Każda istota ma swój unikalny wzór emitowania Reiryoku (coś w stylu odcisków palców). Po pewnym czasie można poznać emitowanie energii bliskich osób, dzięki czemu możemy wyczuć ich stan fizyczny oraz psychiczny z dużej odległości. Nagła zmiana częstotliwości Reiryoku może oznaczać stres (związany z walką) lub otrzymanie poważnych ran.

Kontrola Reiryoku

Wyżej wymieniona emisja energii duchowej jest powszechnym i naturalnym zjawiskiem, jednakże istoty duchowe potrafią kontrolować poziom tego wydzielania, zwykle wymaga to pewnego rodzaju umiejętności oraz trenigu. Poprzez całkowite zablokowanie generowanej przez Reiryoku emisji, dany byt może w całości ukryć swoją obecność przed inną istotą duchową, a także świadomym duchowo człowiekiem. Natomiast nacisk tej emisji, znany jako Reiatsu, jest uznawany za pokaz mocy, wykorzystywany w celu zastraszenia przeciwnika, a także jako formę ataku samą w sobie. W większych ilościach jest w stanie sparaliżować przeciwnika, a nawet bezpośrednio uszkodzić otoczenie i znajdujących na tym obszarze przeciwników.

Poprzez kontrolowanie ilości emitowanego Reiryoku, większość bytów duchowych, a także niektórzy świadomi duchowo ludzie (Fullbringerzy, Orihime Inoue) potrafią za pomocą swojego Reiryoku stworzyć wiele nadnaturalnych efektów. Zdolności te zwykle wymagają pewnego poziomu skupienia, wielokrotne ich używanie w krótkim odstępie czasowym powoduje zmęczenie użytkownika. Powszechnie wiadomo, że używanie Reiryoku przez Shinigami wymaga częstszego jedzenia, w celu zregenerowania wykorzystanej energii. Zwyczajne dusze przebywające w Soul Society i nie posiadające Reiryoku nie potrzebują tego, dlatego nigdy nie odczuwają głodu i nie potrzebują jedzenia.

Nawigacja

Shinigami
Walka Zanpakutō · Zanjutsu · Bariery i pieczęcie Kidō · Hakuda · Hohō · Hybrydowe techniki
Przedmioty Jigokuchō · Gigai · Reigai · Gikon · Denreishinki · Ōken · Kaizō Konpaku · Odznaka Przedstawiciela Shinigami · Shin'eiyaku
Wojsko Gotei 13 · Onmitsukidō · Korpus Kidō · Straż Królewska · Strażnicy Bram
Władze Centrala 46 · Król Dusz
Pozostałe organizacje Głos Seireitei · Instytut Badań i Rozwoju Shinigami
Rekreacyjne Stowarzyszenie Kobiet Shinigami · Stowarzyszenie Mężczyzn Shinigami · Klub Ceremonii Parzenia Herbaty · Klub Ikebana · Klub Kaligrafii
Lokalizacje Soul Society · Seireitei · 46 Sal Centralnych · Akademia Shinō · Siedlisko Larw · Wzgórze Sōkyoku · Gin Tonbo · Dwór rodziny Kuchiki
Różne Lista Shinigami · Senkaimon · Reiryoku · Reiatsu · Reiraku · Przedstawiciel Shinigami

Więcej z Fandomu