Fandom

Bleach Wiki

Quilge Opie

2168stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze98 Udostępnij

Artykuł miesiąca

Quilge Opie (キルゲ・オピー, Kiruge Opī) był Quincym pełniącym w Wandenreich funkcję Kapitana Wykonawczego Polowań (統括狩猟隊長, tōkatsu shuryō taichō) Pierwszego Jagdarmee oraz Stern RitteraJ” - „The Jail”.

Wygląd Edytuj

C490p9.jpg

Pełny wygląd Quilge

Jego głowa była w większości ogolona, miał jedynie krótkie czarne włosy zaczesane na prawą stronę. Nosił okrągłe okulary wyposażone w dwukierunkowy radiotelefon, który pozwala mu utrzymać ciągle kontakt z siedzibą Wandenreich kiedy jest w Hueco Mundo.[1] Nosił typowy strój Wandenreich, czyli białe spodnie zawinięte w czarne buty do kolan, biały płaszcz z ozdobnymi guzikami i pasem oraz czapkę z czarnym daszkiem.

Osobowość Edytuj

Quilge miał silnie autorytatywną osobowość, co pokazał kiedy kazał Arrancarom wylizać swoje buty.[2] Według podwładnych, Opie często działał w barbarzyński sposób, gdy ludzie nie rozumieli prawdziwego znaczenia jego słów. Krytycznie podchodził do swoich podwładnych, mianowicie karcił ich, że zbyt późno zorientowali się o ataku Loly i Menoly.[3] Był bardzo bezlitosny, bez najmniejszych skrupułów zabijał kilku niewinnych Arrancarów. Był również na tyle arogancki, że kpił z Aizena, że ten miał tak słabych podwładnych.[4] Darzył Yhwacha ogromnym szacunkiem i był w stanie poświęcić swoje własne życie dla zrealizowania jego planów.[5]

Fabuła Edytuj

Tysiącletnia Krwawa Wojna Edytuj

C487p14.jpg

Broń Quilge zniszczona przez Menoly i Loly

Kiedy Quilge siedzi na tronie, podchodzi do niego jeden z członków Jagdarmee. Mężczyzna wstaje i mówi, że urządza turniej o przetrwanie dla Arrancarów i Hollowów. Mówi, że jeśli ktoś chce przeżyć to ma wylizać jego buty. Kiedy jeden z Arrancarów pyta się czy zostanie przy życiu, jeśli powie, że zostanie jego kompanem, Opie bez wahania go zabija. Niespodziewanie pojawiają się przy nim dwie postacie, które niszczą jego broń i przystawiają miecz do gardła. Kapitan pyta się podwładnych jakim cudem mieli oni broń. Postacie zdejmują płaszcze i przedstawiają się jako Loly Aivirrne i Menoly Mallia. Mężczyzna przy pomocy miecza powala dziewczyny i rozkazuje podopiecznym się nimi zająć, ale nie zabijać. Quilge rozmyśla, że Aizen nie był na tyle wart, skoro trzymał takich ludzi jako swoich podwładnych. Niespodziewanie zostaje zaatakowany przez podwładnych Harribel - Emilou Apacci, Cyan Sung-Sun i Franceskę Mila Rose.[6]

C488 Pokonane.jpg

Quilge pokonuje Fracción Harribel

Kiedy tylko Tres Bestia (bo tak w Hueco Mundo nazywane są Fracción Tier Harribel) przestają się kłócić, rozpoczynają atak na armię wroga. Po tym, jak pokonują kilkoro żołnierzy, na pomoc wezwany został Opie. Mężczyzna zaczął wychwalać potęgę trójcy Arrancarów, jednak te nie przyjęły pozytywnie jego komplementów ani zaproszeń do współpracy. Zdziwiony brakiem chęci do negocjacji Quilge pokonuje Tres Bestia. Wówczas zauważa ukrywającego się z Nel Ichigo.[7]

Quilge rozpoznaje Przedstawiciela Shinigami; zwraca się do niego po imieniu. Chwilę wcześniej wyśmiewa fakt, iż Shinigami nosi na plecach Arrancara. Ichigo domyśla się, że Opie wie o nim od Eberna. Chwilę później zza pleców kapitana wyskakuje trójka żołnierzy Wandenreich. Kiedy Kurosaki chwyta za miecz, atakujący go żołnierze przemieścili się przy użyciu bardzo szybkiego ruchu. Nawet Ichigo zauważa, że różni się od Shunpo czy Sonído, kojarząc od razu ruch z używanym przez Quincy Hirenkyaku. Wówczas do walki wkracza również Opie, wyciągając miecz potwierdza, że przeciwnikami Kurosakiego są Quincy.[8]

R491 Ichigo kontra Kirge.png

Quilge kontra Ichigo

Kapitan atakuje strzałami i dziwi się, że wszystkie trafiły, bo przecież Ichigo nie jest taki słaby. Z kłębi dymu wyłania się Zangetsu, a potem trzymający w dłoniach strzałę Shinigami. Stwierdza, że Uryū Ishida mówił, że Quincy używają tylko łuków, po czym odrzuca strzałę i powoduje wielki wybuch. Quilge znów próbuje zaatakować, ale Ichigo odpiera je jednym atakiem. Mężczyzna stwierdza, że kiedy ktoś jest w stanie zablokować a nawet odrzucić jego Heilig Pfeil, zdaje sobie sprawę, że te techniki są niedoskonałe. Kurosaki pyta czy strzały mają tak skomplikowaną nazwę oraz stwierdza, że są potężniejsze od tych Uryū. Opie wyraźnie zaciekawia się tym nazwiskiem i pyta czy chodzi mu o Uryū Ishidę. Chłopak potwierdza i zastanawia się skąd o nim wie. Kapitan mówi, że to niemożliwe by strzały chłopaka były słabsze od jego, po czym stwierdza, że za dużo powiedział. Wyciąga miecz i mówi, że po walce będzie miał więcej rzeczy do sprawozdania dla „jego wysokości”. Ichigo pyta kim jest „Jego Wysokość”, ale Opie stwierdza, że nie sensu o tym mówić, bo tamten wydał rozkaz by go natychmiast zabić. Pyta czy słyszał o technice zwanej Quincy: Letzt Stil, po czym zdejmuje rękawiczkę i tworzy wielki słup energii ze znakiem Quincy na końcu. Po chwili wyłania się w nowej formie i mówi, że prawdziwa nazwa tej techniki to Quincy: Vollständig.[9]

Biskiel.png

Quilge absorbuje Reishi

Pyta się Ichigo czy jest w stanie poczuć jego pulsującą moc, po czym zaskakuje go od tyłu. Widząc zmieszanie przeciwnika, odgaduje jego myśli i mówi, że ta technika to nie to samo co Quincy: Letzt Stil, które zaniknęło 200 lat temu i stało się „reliktem przeszłości”, a różnica między technikami jest jak pomiędzy niebem a ziemią. Atakuje i przytłacza Kurosakiego, który mówi, że jeśli Ishida zmieniłby się w coś takiego, mógłby go przez przypadek zabić, po czym używa Getsugi Tenshō. Quilge wychodzi bez obrażeń i stwierdza, że powinien wycelować przed cięciem. Wyciąga na bok miecz, zaczyna pochłaniać wszelkie Reishi znajdujące się w pobliżu i zamierza użyć techniki Biskiel, jednak zostaje ona przerwana przez Ayona w towarzystwie Tres Bestia's.[10]

C492p15.jpg

Quilge wbity w ziemię przez Ayona

Quilge zostaje zaatakowany przez wściekłego potwora. Ku swojemu zdziwieniu, dostaje kilka potężnych ciosów. Ayon łatwo pokonuje kapitana, ale mimo tego nie przestaje atakować i brutalnie wbija go w ziemię. Pewna siebie Emilou podchodzi do rannego i chwali za przetrwanie ciosów potwora, lecz Quilge przecina jej krtań. Wstaje i mówi, że musi powiadomić Jego Wysokość by dostosował siłę ich krwi, ale przed tym musi ich szybko zabić.[11]

Mówi do Ayona, że jest przebrzydłym potworem, więc zabije go pierwszego. Potwór rusza do ataku, a Opie używa techniki Sklaverei i pochłania jego ciało. Po chwili wychodzi w nowej formie - jego Vollständig połączył się z Ayonem. Tres Bestia zauważają beznadziejność tej sytuacji, porywają Apacci i wycofują się w kierunku Chada i Orihime. Sung-Sun używa jednej ze swojej technik - Muda, która pozwala ukryć się przed przeciwnikiem. Podczas ich dyskusji, Quilge niszczy osłonę. Pochłania całą technikę oraz Tres Bestia. Kiedy postanawia zrobić to samo z Orihime i Sado, przerywa mu Kurosaki, tym razem w formie Bankai. Kapitan jest wyraźnie zły z powodu tego, że jego przeciwnik użył tej formy. Ichigo przytłacza go i mówi mu, że jeżeli rozwali jego głowę, to nie będzie w stanie absorbować więcej Reishi. Quilge odgryza się, że jest nieznośny i atakuje go.[12]

R498s15.jpg

Quilge przebity przez Uraharę

Opie używa medalionu, próbując skraść Bankai oponenta, jednak na próżno. Wścieka się, że nic nie może zrobić. Po chwili otrzymuje potężny cios od Kurosakiego.[13] Stara się zwiększyć dystans. Wiedział, że nie może pozwolić Ichigo użyć Bankai, jednak nie mógł go też ukraść. Zastanawia się jednak, dlaczego nawet po użyciu Vollständig i zaabsorbowaniu Ayona Kurosaki bez problemu go przewyższa. Ichigo pyta się go, dlaczego próbują pieczętować Bankai. Quilge odpowiada mu, że nie musi słyszeć odpowiedzi, a sam zastanawia się nad siłą przeciwnika. Twierdzi, że oprócz siły ataków najgroźniejszym jego atutem jest szybkość, przez którą nie nadąża z używaniem Blut Arteriae, przez co jego ataki nie mogą przeciwstawiać się Bankai. Ichigo pyta się go, czy Quincy boją się Bankai, na co wściekły Quilge rzuca się na niego. Zostaje jednak jednym strzałem przebity przez Kisuke Uraharę.[14]

R500 Przecięty Kirge.png

Opie przecięty na pół

Przy pomocy specjalnej techniki, Ransōtengai, jest w stanie nadal się poruszać. Wystrzeliwuje wiązki energii do Garganty, w której jest Ichigo. Tworzy więzienie i zatrzymuje Kurosakiego oraz zamyka Gargantę. Wybucha szaleńczym śmiechem i krzyczy, że zadba o to, by Ichigo teraz tutaj został, nawet jeśli miałby postawić na szali swoje życie.[15] Niespodziewanie zostaje przecięty na pół przez tajemniczą osobę.[16]

Po śmierci wszechkapitana Yamamoto Ichigo ostatecznie przedziera się do Soul Society, co oznacza, że „The Jail” Quilge zawiódł.[17]

Wyposażenie Edytuj

Krzyż Quincy (滅却十字 (クインシー・クロス) , kuinshī kurosu; po japońsku „Krzyż Destrukcji”): Quilge nosi przy pasie po lewej stronie pięcioramienny Krzyż Quincy.[3]

Rękawica Sanrei (散霊手套, Rękawica Rozproszenia Duszy): Quilge był w posiadaniu czarnej Sanrei Shutō. Na środku posiada zamknięte, pięcioramienne koło. Na palcach są białe paski, które łączą się z kołem. Okoliczności jej zdobycia nie są znane. Została zniszczona przez niego samego w celu aktywowania Quincy: Vollständig.[18]

Medallion (メダリオン, medarion; po niemiecku „Medalion”): Opie jest w posiadaniu medalionu do kradzieży Bankai. Użył go na Kurosakim, jednak z niewiadomych przyczyn nie był w stanie nic mu zrobić.[13]

R499 Ichigo w więzieniu.png

Ichigo uwięziony w „The Jail” Quilge

The Jail (監獄 (ザ・ジェイル) , kangoku [za jeiru]; po angielsku "Więzienie"): Quilge potrafi za pomocą miecza wystrzelić skondensowane Reishi, które bez problemu zamyka bramę pomiędzy wymiarami i tworzy dziesięcioramienne więzienie.[19] Jest ono niezwykle wytrzymałe, potrafi oprzeć się Getsudze Tenshō w formie Bankai.[20] Nie pozwala na swobodny przepływ sygnałów z zewnątrz, ponieważ Ichigo Kurosaki będąc w nim zamkniętym nie może rozmawiać przez telefon z Akonem ani Uraharą.[21] Według Yhwacha, nie może ono więzić Quincych.[22]

Manipulacja i absorpcja Reishi: Podstawową metodą walki Quincy jest absorpcja Reishi znajdującego się w atmosferze i przekształcanie go w swoją broń. Quilge potrafi stworzyć miecz długości katany, dzięki któremu bez problemu powala Loly i Menoly.[23]

Wysoka moc duchowa: Opie ma wystarczająco dużą moc duchową, aby bez problemu zranić dwóch Arrancarów klasy Números czy zatrzymać gołą dłonią pędzące Zanpakutō Apacci.[24]

Mistrz walki mieczem: Quilge wykazał duże zdolności w walce bronią białą. Bez problemu pokonał Loly i Menoly oraz trójkę Fracción Harribel.[25][26] Jest też w stanie walczyć na równi z Ichigo w formie Shikai.[27]

Hirenkyaku (飛廉脚, Nogi Boga Wiatru): Quilge wykazał umiejętność korzystania z Hirenkyaku do tego stopnia, by swoją szybkością zaskoczyć Ichigo.[28]

Broń duchowa Edytuj

Miecz i włócznia z Reishi: Opie jest w stanie przemienić Krzyż Quincy w średniej długości miecz. Dzięki niemu mógł bez problemu zniszczyć Zanpakutō Menoly. Potrafi również stworzyć długą włócznię oraz łuk Quincy i strzały.[29][30]

  • Heilig Pfeil (神聖滅矢 (ハイリッヒ・ブファイル) , hairihhi bufairu; po niemiecku „Święta Strzała”, a japońsku „Święta Strzała Zniszczenia”): Podstawowa amunicja do łuków Quincy. Przy uderzeniu wywołują dużą eksplozję. Strzały Quilge wydaję się być bardziej wydajne niż Uryū.[31]

Quincy: Vollständig Edytuj

C490p13.jpg

Quincy: Vollständig

Biskiel (神の正義 (ビスキエル) , kami no seigi [bisukieru]; po japońsku „Sprawiedliwość Boża”): Quilge jest w stanie aktywować tę technikę poprzez zniszczenie Rękawicy Sanrei. Tworzy się wtedy wielki słup energii, na którego szczycie pojawia się znak Quincy - pięcioramienny krzyż. Przybiera w tej formie nowy wygląd. Nad głową pojawia się krzyż Quincy i wyrastają mu skrzydła. Zamiast źrenic ma pionowe kreski.[32]

  • Kompletna dominacja Reishi: W tej formie Quilge bez problemu absorbuje Reishi znajdujące się w piasku, drzewach, kamieniach, budowlach czy nawet technice innej osoby.[33]
  • Sklaverei (聖隷 (スクラヴェライ) , seirei [sukuraverai]; po niemiecku „Niewolnictwo”, a japońsku „Święty Niewolnik”): Ta technika wykorzystuje podstawową zdolność do pochłaniania Reishi. Jest w stanie absorbować nawet te znajdujące się w ciele innej istoty. Po pochłonięciu Ayona, jego lewa ręka staje się kilka razy bardziej umięśniona niż prawa, a skrzydła zmieniają się na mniejsze i pojawia się na nich znak przypominający oczy oraz wyrasta mu długi wężowy ogon. Jego szczęka staje się trzy razy większa i przypomina zęby Ayona.[34]
  • Latanie: Dzięki parom skrzydeł, Quilge może latać i unosić się w powietrzu.[35]
  • Zwiększona szybkość: W tej formie Quilge jest o wiele szybszy. Jest w stanie zaskoczyć Ichigo pojawiając się za nim.[35]
  • Zwiększona duchowa świadomość: Quilge jest zdolny do wykrycia osób, które używają specjalnej techniki ukrywającej.[36]

Blut (血装 (ブルート) , burūto; po niemiecku „Krew”, a japońsku „Krwawa Szata”): To specjalna umiejętność Quincy, która sprawia, że Reishi dostaje się do krwi użytkownika, przez co jest wzmocniona obrona jak i atak. Opie jest bez problemu przyjąć na siebie Getsugę Tenshō Ichigo bez żadnych obrażeń[37] oraz wstać i walczyć po kilkunastu brutalnych ciosach Ayona.[38]

  • Blut Vene (静血装 (ブルート・ヴェーネ) , burūto vēne; po niemiecku „Krew Żylna”, a japońsku „Nieruchoma Krwawa Szata”): To defensywny typ zaawansowanej techniki Blut.[39] Quilge był w stanie przyjąć na siebie Getsugę Tenshō Ichigo w formie Shikai, nie doznając żadnych obrażeń.[40] Doznał również śmiertelnych ran oraz poważnych obrażeń wewnętrznych po ataku Ayona, jednak po tym podniósł się, nastawił kark i był gotowy walczyć dalej.[41] Musi wykorzystywać tą zdolność cały czas z pełną mocą, jeśli chce przeciwdziałać atakom przeciwnika.[42]
  • Blut Arterie (動血装 (ブルート・アルテリエ) , burūto aruterie; po niemiecku „Krew Tętnicza”, a japońsku „Ruchoma Krwawa Szata”): To ofensywny typ zaawansowanej techniki Blut.[43] Dzięki niej, Quilge jest w stanie walczyć przeciwko Bankai, jednak używając tej techniki, nie może użyć Blut Vene.[44]

Ransōtengai (乱装天傀, Szalona Szata Niebiańskiej Marionetki): To technika wysokiego poziomu, która umożliwia użytkownikowi na kontrolowanie poszczególnych części ciała poprzez nici z Reishi. Używając tej techniki, użytkownik porusza swoim ciałem jak marionetką, pozwalając na swobodne ruchy mimo paraliżu, złamań czy innych możliwości utrudnienia ruchu.[45][46]

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwotnie był niepoprawnie nazywany Kirge.

Cytaty Edytuj

Jesteście silne, to wspaniale! Będziecie idealnymi pionkami dla jego wysokości. Dlatego nie chcę was zabijać i doradzam poddanie się. Dalej, poddajcie się i stańcie częścią naszej armii. Będziecie mogły pracować dla chwały jego wysokości z waszą drogą Tier Harribel. Nie może was spotkać większe szczęście niż to co właśnie powiedziałem.

— Do Franceski Mila Rose, Emilou Apacci i Cyan Sung-Sun[47]

Powiedziałeś, że moja forma jest straszna. To właściwa reakcja z oczu perfidnych Shinigami. Wygląd naszych świętych katów powinien być przerażający!

— Do Ichigo Kurosakiego[48]

Bitwy i wydarzenia Edytuj

Wydarzenia Edytuj

Nazwa Rozdziały Odcinki
Święta Wojna
Wyprawa do Hueco Mundo Rozdział 487 Brak
Upadek Seireitei Rozdział 499 Brak

Walki Edytuj

Nazwa Rozdziały Odcinki Wynik
Święta Wojna
Wandenreich kontra Arrancarzy Rozdział 487, 488 Brak Wygrana
Ichigo Kurosaki kontra Quilge Opie Rozdział 487, 488, 489, 490, 491, 493, 498, 499, 500 Brak Przegrana
Quilge Opie kontra Ayon Rozdział 491, 492, 493 Brak Wygrana

Odniesienia Edytuj

  3. 3,0 3,1 Manga Bleach; Rozdział 487, strona 15
  7. Manga Bleach; Rozdział 488, strony 2, 6-8 15-17
  10. Manga Bleach; Rozdział 491, strony 1-2, 5-17
  11. Manga Bleach; Rozdział 492, strony 4-5 i 12-17
  13. 13,0 13,1 Manga Bleach; Rozdział 498, strony 6-8
  24. Manga Bleach; Rozdział 487, strona 16 i 18
  33. Błąd rozszerzenia cite: Błąd w składni elementu <ref>. Brak tekstu w przypisie o nazwie biskiel

Tytuły Edytuj

Poprzednik:
 ?
Kapitan Wykonawczy Polowań pierwszego Jagdarmee
? - Obecnie
Następca:
Brak

Nawigacja Edytuj

Quincy
Wandenreich
Przywódcy Yhwach
Jagdarmee Kapitan Wykonawczy Polowań: Quilge Opie
Stern Ritter A: Uryū Ishida · B: Jugram Haschwalth · C: Pernida Parnkgjas · D: Askin Nakk Le Vaar · E: Bambietta Basterbine · F: Äs Nödt · G: Liltotto Lamperd · H: Buzzard Black · I: Cang Du · J: Quilge Opie · K: BG9 · L: PePe Waccabrada · M: Gerard Valkyrie · N: Robert Accutrone · O: Driscoll Berci · P: Meninas McAllon · Q: Berenice Gabrielli · R: Jerome Guizbatt · S: Mask de Masculine · T: Candice Catnipp · U: NaNaNa Najahkoop · V: Gwenhael Lee · Gremmy Thoumeaux · W: Nianzol Weizol · X: Lille Barro · Y: Loyd Lloyd · Royd Lloyd · Z: Giselle Gewelle · Σ: Shaz Domino
Żołnierze Asguiaro Ebern, Luders Friegen
Pozostali
Ryūken Ishida · Sōken Ishida · Masaki Kurosaki · Kanae Katagiri · Matka Ryūkena · Hubert · Algora · Zeidritz
Powiązane artykuły
Artefakty i broń Broń duchowa · Sanrei Shutō · Bransoletka Quincy · Seele Schneider · Gintō · Medallion · Brama Słońca
Techniki Hirenkyaku · Quincy: Letzt Stil · Quincy: Vollständig · Ransōtengai · Sklaverei · Blut · Cień

Więcej w Fandom

Losowa wiki