FANDOM

Projekt Nemuri (眠計画, nemuri keikaku) to prace badawcze, przeprowadzone niegdyś przez Sekcję Rozwoju Technologii. Sferą badań były sztuczne dusze. Eksperymentom przyświecała idea stworzenia duszy od absolutnych podstaw.

Geneza Edytuj

Inicjatorem testów był Mayuri Kurotsuchi. Dał on początek projektowi jeszcze przed objęciem stanowiska kapitana 12. Oddziału. Naukowiec suponował, że stworzenie duszy z nicości jest marzeniem wszystkich Shinigamich, jednak inny badacz, Akon, stwierdził, że było to wyłącznie marzenie Kurotsuchiego.[1] Dawny lokator Siedliska Larw wierzył, że dzięki wykreowaniu sztucznego Shinigamiego raz na zawsze wyrwie się z cienia Kisuke Urahary i przewyższy założyciela Sekcji Rozwoju Technologii.[2]

Kryptonim Edytuj

O kryptonimie projektu zadecydował Mayuri Kurotsuchi. Stał on na straży stanowiska, że sen na jawie jest absurdem. Z charakterystycznym dla siebie sarkazmem, nadał projektowi miano Nemuri. Słowo Nemuri (眠) w języku japońskim oznacza bowiem sen.[3]

Przebieg Edytuj

Wczesne próby stworzenia duszy zakończyły się dla naukowców niepowodzeniem. W laboratorium SRT wciąż znajdują się próbki, pochodzące z badań nad pierwszymi trzema obiektami. W istocie niewielkie, zanurzone w słojach cząstki są zwłokami. Wraz z numerem czwartym przyszedł pierwszy sukces. Badaczom udało się podówczas wyhodować pełny mózg. Numer piąty rozwinął się do postaci embrionu. Obiekt numer sześć dorósł do poziomu dwulatka. Niestety, wówczas komórki obiektu zaprzestały podziału, a dziecko zmarło. Była to granica życia komórek sztucznej duszy, którą udało się pokonać wraz ze stworzeniem numeru siódmego. Po przeskoczeniu przeszkody, na twarzy Kurotsuchiego malowało się szczęście. Obiekt siódmy był dziewczynką.[4]

Gdy dziewczynka obudziła się, Mayuri Kurotsuchi nazwał ją Nemuri Nanagō, a ona pokochała to imię.[5] Z biegiem czasu stwórca zarzucił używania jej pełnego imienia na rzecz zdrobnienia Nemu. Akon teoretyzował, że Mayuri był zawstydzony. Cały czas, gdy Nemuri jadła, spała, oddychała i uczyła się, Kurotsuchi żył w swoim śnie. Czuł zawstydzenie na myśl, że dziewczynka odkryje jego uczucia. Nemu była opus magnum Mayuriego.[6]

Owoce Edytuj

Dzięki wiedzy pozyskanej z badań nad piątym obiektem, Mayuri Kurotsuchi był w stanie zmodyfikować swe Zanpakutō i osiągnąć awans kapitański. Wiedza zebrana podczas prac nad obiektem czwartym pomogła w naprawieniu głowy jednego z członków SRT.[4] Obiekt siódmy, Nemu Kurotsuchi, została córką Mayuriego oraz wicekapitan 12. Oddziału. Ojciec nie szczędził wobec niej wyzwisk, a nawet przemocy. Ta nigdy nie przestała ewoluować. Osiągnęła siłę, której kapitan się nie spodziewał.[7] Dziesięć lat po wojnie z Wandenreich, w wyniku którego zginęła Nemu, Mayuri tworzy obiekt ósmy — Nemuri Hachigō.[8]

Odniesienia Edytuj

  4. 4,0 4,1 Manga Bleach; Rozdział 642, strony 3-4
  6. Manga Bleach; Rozdział 642, strony 1 & 6-9