FANDOM

Aparat GALERIA

Piekło (地獄, Jigoku) jest miejscem, do którego trafiają Hollowy, które za życia były na tyle złe, że nie mogą wrócić do miejsca początku wszystkich dusz - Soul Society.

Przegląd

Shinigami używając Zanpakutō mogą oczyścić dusze tylko z grzechów, które popełniły jako Hollowy. Jeśli dusza popełniła ciężkie zbrodnie jako człowiek, nie będzie wysłana do Soul Society, lecz do Piekła.[1]

Kiedy Ichigo Kurosaki pokonał Hollowa Shriekera przecinając jego maskę, brama uformowała się z energii lub światła, które wydostawało się zadanej mu rany. (Możemy stąd wnioskować, że maski Hollowów i Grzeszników chronią ich także przed pochłonięciem przez Bramę Piekieł). [2] Brama Piekła (地獄の門, Jigoku no mon) na początku jest zamknięta i przyozdobiona korpusami szkieletów z obandażowanymi głowami. Ich ramiona są tak ułożone, że po pojawieniu się Bramy otwierają ją.

Od wewnątrz, aby Brama nie otworzyła się całkowicie, są umocowane dwa grube łańcuchy z przyczepionymi na nich zaklęciami ochronnymi. Wewnątrz Bramy można dojrzeć twarz i lewą rękę dużej demonicznej istoty z pancerzem na ramieniu i trzymającą miecz.[3] Nie jest jasne czy łańcuchy mają za zadanie utrzymać tę istotę wewnątrz. Demon nabija wchodzącego do Piekła Grzesznika na swój miecz i wciąga go do środka śmiejąc się cały czas. Brama następnie zamyka się i cała struktura pęka rozpadając się na kawałki i znika.[4]

Występy w innych mediach

Movie 4 Brama

Brama Piekła w Bleach: Jigoku-hen

W Bleach: Jigoku-hen, duchowi mieszkańcy Piekła znani są jako Togabito.

W Jigoku-hen, Brama Piekła znacznie się różni wyglądem od tej z mangi (w filmie brama jest czerwona, ozdobiona ognistymi wzorami i smugami na powierzchni). Ponadto, brama utrzymywana jest przez czarne kolumny z wytłoczonymi, złotymi szkieletami, które są związane przez łańcuchy.[5]

Piekło w odpowiednich okolicznościach może nadać człowiekowi swoją moc. Wybraniec dostaje wtedy piekielną zbroję, która jest znana jako pancerz z czaszek.[6]

Efekt uboczny Hollowfikacji

Maska się pojawia1

Maska pojawia się bez przywołania

Kokutō wyjaśnia, że unikalne środowisko Piekła ma też niekorzystny wpływ na osoby, które posiadają podobne moce do Hollowów. Choć zakres nie jest nieznany, za to jest wystarczająco silny, aby przypadkowo maska Hollowa Ichigo Kurosakiego pojawiła się sama i wzmocniła Getsugę Tenshō uderzoną w liczną grupę Kushanād. Kokutō ostrzega również Ichigo, że godzi się go eskortować w głąb Piekła, lecz jeśli będzie nieostrożny, jego wewnętrzny Hollow może przejąć ciało Ichigo. Dzieje się to dwukrotnie w różnych lokalizacjach Piekła, gdzie Hollow Ichigo przejmuje całkowicie ciało Ichigo.[5]

Pierwszy poziom

The First Level

Pierwszy poziom Piekła

  • Pierwszy poziom: 1. poziom Piekła posiada wiele białych bloków unoszących się w powietrzu wśród serii niebieskich szlaków. Na tym poziomie jest wielu przygnębionych Togabito, którzy porzucili już wszelki opór. Renji powiedział, że na pierwszym poziomie Piekła Reiatsu jest duszące, tak, że zwykli ludzie z normalnym Reiatsu by oszaleli. Jest to poziom, gdzie większość patroli Kushanād często poluje na słabszych Togabito. Na skraju niebieskiego szlaku zieje otwarta przepaść, przez którą się przechodzi na następny poziom.[5]

Drugi poziom

The Second Level

Drugi poziom Piekła

  • Drugi poziom: 2. poziom Piekła składa się głównie z dużego zbiornika wodnego. Sterczy z niego mnóstwo kamiennych lilii wodnych, w centrum których znajdują się przebite szkielety Kushanād. To właśnie na tym poziomie Ichigo i jego przyjaciele walczyli z Togabito. Droga do następnego poziomu prowadzi poprzez wodę, której dno pełni funkcję jego nieboskłonu.[5]

Trzeci poziom

The Third Level

Trzeci poziom Piekła

  • Trzeci poziom: 3. poziom jest skalistym, jałowym obszarem z kraterami, w których płynie żółty kwas. To tutaj Szayelaporro Granz i Aaroniero Arruruerie walczyli z Shurenem i jego towarzyszami.[7] Ichigo i Kokutō poruszali się po tej lokacji, aby dojść do bazy Shurena, na najniższym poziomie Piekła. Na tym poziomie również Renji i Garogai zakończyli swoją walkę. Pośród skał na tym poziomie widnieje wąskie przejście słabo oświetlone bladym światłem różowego sanktuarium.[5]

Czwarty poziom

The Fourth Level

Czwarty poziom Piekła

  • Czwarty poziom: 4. poziom Piekła zaczyna się pagórkowatym obszarem z mnóstwem małych kopuł wystających z ziemi. Piasek tej jałowej i spowitej dymem pustyni składa się z milionów skruszonych kości Togabito, po niekończącym się cyklu śmierci i wskrzeszeń zmienili się w końcu w popiół.
  • W tej części Piekła umiejscowione jest półkoliste kamienne sanktuarium o niewiadomej roli zbudowane wokół zbiornika lawy mającego zdolność wskrzeszania Togabito. Sterczy z niego szkielet podobny do tego na Bramie.[5]

Najniższy poziom

The Lowermost Level

Najniższy poziom Piekła

  • Najniższy poziom: Najniższy poziom Piekła składa się z czarnego krajobrazu, na który składa się wiele nieregularnych magmowych kolumn, sterczące gdzieniegdzie suche drzewa i pełznące po ziemi żyły lawy. Wszystko to tkwi smętnie pod burzliwym niebem. Na tym poziomie Piekła został uwięziony Kokutō. Tu także był świadkiem Hollowfikacji Ichigo.

Odniesienia

  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 Film Bleach; Bleach: Jigoku-hen
  6. Film Bleach; Bleach: Jigoku-hen
  7. Manga Bleach; Rozdział Urojenie numer 01, strony 1-19

Nawigacja

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Piekło

Więcej z Fandomu

Losowa wiki