Fandom

Bleach Wiki

Oscar Joaquín de la Rosa

2251stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Oscar Joaquín de la Rosa był dziadkiem Yasutory Sado. Po śmierci rodziców Chada, Oscar Joaquín wychowywał go w Meksyku.

Wygląd Edytuj

De la Rosa wydawał się być silnym i dobrze zbudowanym starszym mężczyzną.

Osobowość Edytuj

Udzielił Chadowi wiele rad, które zmieniły go ze zbuntowanego i gwałtownego w spokojnego chłopaka nie używającego przemocy dla własnej korzyści.[1]

Historia Edytuj

Kiedy rodzice Chada zginęli w wypadku, Oscar Joaquín, jako jedyny jego krewny, przygarnął go i mieszkał z nim w Meksyku. Jako dziecko, Sado był bardzo brutalny i wykorzystywał swoją przewagę wielkości i siły aby zastraszyć inne dzieci, które go denerwowały. Podczas procesu wychowawczego, de la Rosa próbował nauczyć Chada łagodności, ale bezskutecznie.[2] Pewnego dnia gdy Yasutora miał otrzymać zasłużony odwet od ojców dzieci, które bił, Oscar Joaquín stanął między Sado a jego "oprawcami" przyjmując na siebie karę Chada. To skłoniło młodego chłopca do zmiany swojego zachowania. Na pamiątkę tego wydarzenia Oscar dał Sado starą, meksykańską monetę. Kiedy Oscar Joaquín zmarł, Chad przyrzekł, że nigdy już nie będzie się bił, chyba że w obronie innych. Moneta stała się symbolem obietnicy i jest dla Sado ważniejsza od własnego życia.[3]

Fabuła Edytuj

Oscar Joaquín pojawia się w kilku wspomnieniach Chada:

Agent Shinigami Edytuj

Podczas walki z Bulbousem G, Chad zostaje uderzony i traci przytomność. W jego retrospekcji pojawia się Oscar Joaquín pytający go z jakiego powodu ma tak wielkie pięści. Chad zdaje sobie sprawę dlaczego została mu powierzona taka siła.[4]

Soul Society Edytuj

Podczas walki z Shunsuim Kyōraku, Chad przypomina sobie obietnicę złożoną Ichigo jeszcze w gimnazjum, która mówiła o tym, że obaj będą za siebie walczyć. Wspomina także gdy dziadek uratował go przed rozwścieczonymi ojcami i podarował mu meksykańską monetę.[3]

Hueco Mundo Edytuj

Podczas walki z Mosquedą, wnuk Oscara wspomina, że dusza jego dziadka przepływa przez jego prawe ramię, ponieważ służy ono do ochrony.[5]

Nieznane opowieści Zanpakutō (tylko anime) Edytuj

Kiedy Muramasa przybywa do Świat Ludzi, zostaje zatrzymany przez Chada i Uryū. Podczas gdy Uryū zajmuje się Senbonzakurą, Muramasa tworzy za pomocą swych mocy iluzję Oscara Joaquína w znanym Chadowi Meksyku. Podczas gdy Sado tkwi w iluzji, Muramasa obezwładnia go ciosem w brzuch.[6]

Ciekawostki Edytuj

Chad's coin.jpg

Moneta Chada

  • Moneta, którą Oscar Joaquín podarował Chadowi została wybita pomiędzy 1823 a 1905 rokiem. Widnieje na niej napis "Republica Mexicana" (Republika Meksyku), jak również meksykańskie godło. W wyniku reformy pieniężnej z 1905, napis został zmieniony na "Estados Unidos Mexicanos" (Meksykańskie Stany Zjednoczone) i jest widoczny na dzisiejszym peso.

Odniesienia Edytuj

  3. 3,0 3,1 Bleach anime; Odcinek 37
  5. Manga Bleach; Rozdział 260 strony 16-17
  6. Anime Bleach; Odcinek 249

Więcej z Fandomu

Losowa wiki