FANDOM

Aparat.png GALERIA

Nirgge Parduoc (ニルゲ・パルドゥック, Niruge Parudukku) był 27.[1] Arrancarem w armii Sōsuke Aizena oraz jednym z sześciu Fracción 2. Espady - Baraggana Louisenbairna.

Wygląd Edytuj

Był dość dużym i najbardziej otyłym z całej szóstki Fracción (Choe Neng Poww też może sprawiać takie wrażenie, jednak on jest najwyższy). Pozostałości jego maski Hollowa składały się z kasku, z którego po bokach wystawały długie kły. Miał faliste, krótkie blond włosy oraz cztery ciemnozielone, kręte linie pod oczami. Miał też poszarpane i rozdrobnione zęby, a dwa z nich wystawały z lewej strony dolnej wargi. Miał dość nijaki wyraz twarzy z wysuniętą szczęką. Nosił zwykły mundur Arrancara wraz z białą hakamą.

Osobowość Edytuj

Podobnie jak Baraggan i reszta jego Fracción był dosyć arogancki. Podczas walki z Marechiyo Ōmaedą wytykał mu jego wagę, samemu nie będąc w lepszej sytuacji. Podobnie jak inni Fracción, darzył Baraggana wielkim szacunkiem, zwracając się do niego "wasza wysokość".[2] Był również nieco lubieżny, gdy w trakcie walki z wicekapitanem Marechiyo przyznawał, że wolałby walczyć z Rangiku Matsumoto. Był dość znudzony przez całą walkę, i czekał, aż jego przeciwnik zrobi coś ciekawego lub przebije się przez jego Hierro.

Fabuła Edytuj

Sztuczna Karakura Edytuj

Omaedabattle.jpg

Nirgge kontra Marechiyo Ōmaeda

Po raz pierwszy widzimy go wraz ze swoim panem Baragganem oraz resztą jego Fracción w Sztucznej Karakurze, w celu pokonania Gotei 13 i przejęcia miasta. Gdy Genryūsai Shigekuni Yamamoto więzi Aizena, Gina i Tōsena w ognistym więzieniu swojego Shikai, Espada przejmuje kontrolę nad całą armią Arrancarów. On wraz z resztą podwładnych wyciągają mu tron, na którym zasiada.[3]

Louisenbairn zauważa, że podłoże energii duchowej jest sztucznie stworzone, a prawdziwe miasto zostało przeniesione do Soul Society. Stwierdza, że filary, które są wysunięte najbardziej na wschód, zachód, północ i południe są odpowiedzialne za położenie repliki i oryginału. Dowiaduje się, że tych filarów strzegą porucznicy i oficerowie. Jeśli zniszczy te filary prawdziwe miasto powróci na swoje miejsce. Stwierdza, że skoro strzegą ich mrówki, to pośle tam smoki. Czwórka Fracción - Choe Neng Poww, Charlotte Chuhluhourne, Abirama Redder oraz Findorr Calius zostaje wysłana w stronę Shinigami. Reszta podwładnych jest zaskoczona, gdy wszyscy przegrywają. Baraggan jest wściekły i zamierza interweniować, jednak Ggio Vega i Nirgge uspokajają go, mówiąc, że oni sami się z tym uporają. Parduoc zaczyna walczyć z Marechiyo Ōmaedą, a jego kolega z jego kapitanem - Suì-Fēng.

Omaeda ataccks Nirgge.jpg

Nirgge zostaje uderzony w głowę przez Marechiyo

Arrancar zaczyna walczyć z wicekapitanem, opierając się bardziej na sile. Ōmaeda sprawia, że Nirgge czuje fałszywe poczucie bezpieczeństwa, po czym uwalnia swoje Resurrección - Mamut, stwierdzając, że w tej formie jest wolniejszy, jednak silniejszy, a to wystarczy żeby go wykończyć. Po chwili gonitwy Marechiyo zaskakuje go, używając szybkich kroków na wysokim poziomie i pojawia się na głowie Arrancara. wicekapitan wyśmiewa go, po czym uwalnia swój Shikai - Gegetsuburi i uderza Fracción w głowę. Parduoc mówi mu, że pożałuje tego, że tak go wykiwał. Zostaje jednak zabity przez Ggio, który odepchnął swojego przeciwnika i prawdopodobnie niechcący trafił go w głowę, uśmiercając go.

W adaptacji anime Nirgge przeżywa ten atak, przez co jego walka z wicekapitanem trwa nieco dłużej. Używa swojego Cero i omal nie zabija Marechiyo, lecz ten pojawia się nad nim i zabija go silnym ciosem w głowę.

Zwiększona siła: Nirgge jest dość silny i pokazuje to w walce z Ōmaedą, gdzie przytłacza go swoją siłą przy niewielkim wysiłku, a gdy atakował go na pozór z całą swoją mocą, odepchnął go tylko trochę dalej.

Nirgges cero.png

Cero Parduoca

Cero: Pokazał, że jak większość Arrancarów potrafi używa Cero, a w jego przypadku jest ono jasnoniebieskie, jednak nie błękitne. Ładuje je swoją lewą ręką i strzela nim w przeciwnika. To Cero zaobserwowano tylko w anime.[4]

Hierro: Nirgge, jak większość Arrancarów, stosuje Hierro w walce. Ciśnienie Reiatsu w jego ciele pozwala obronić mu się przed atakami Zanpakutō Ōmaedy. Jest tak skuteczne, że bardzo wiele ataków w jego walce zostaje odpartych, gdzie Arrancar nie stosuje nawet prób uniknięcia jego uderzeń, a do tego nie zaobserwowano u niego żadnych oznak uszkodzenia ciała.[5]

Zanpakutō Edytuj

Mamut (巨象兵 (マムート) , Mamūto; po hiszpańsku "Mamut", a japońsku "Wielki Słoniowy Wojownik"): Jest to średnich rozmiarów katana ze srebrną, owalną tsubą oraz jasnozielonym uchwytem.[6]

Snapshot20090604000728.jpg

Mamut

  • Resurrección: Komendą uwalniającą Zanpakutō jest Zdepcz go na miazgę (踏み潰せ, fumitsubuse).[7] W jego przypadku po wypowiedzeniu komendy, przekształca się w wielkiego humanoidalnego mamuta. W tej formie jego ciało pokryte jest zielonym futrem, kły z maski powiększają się, dzięki czemu o wiele bardziej przypomina to zwierzę. Zyskuje trąbę oraz lekkie przedłużenie maski w dół czoła. Opuszki jego palców wyglądają jak u człowieka. Na nadgarstkach ma czarne bransolety z szarymi paskami, pazury są czarne, a cała stopa wygląda jak u słonia. Ma też ciemny pas, którym owinięty jest przez całą talię.[8]
  • Zwiększona siła: W uwolnionej formie jego siła znacznie wzrasta, co zmusza go, aby skakać na duże wysokości, zamiast chodzić, jednak dzięki temu może zaatakować z dużej wysokości oraz odległości.[9] Wszystko to powoduje, że ta forma znacznie go spowalnia.[10]
  • Wydłużona trąba: Nirgge potrafi wysunąć swoją trąbę ponad 10 razy bardziej niż zwykłe zwierzę. W ten sposób może złapać swoich wrogów i wyrzucić na daleką odległość, zadając im spore obrażenia, ale ta umiejętność jest widziana tylko w anime.[4]

Ciekawostki Edytuj

  • Jest jedynym Fracción, którego nazwiska nie wymieniono w trakcie fabuły. Nie zostało ono ujawnione aż do wydania 38 tomu mangi, gdzie znajdował się jego profil. Podobnie w anime nie zostało ono ujawnione aż do następnego odcinka.
  • Jest jednym z dwóch Arrancarów, których uwolniona postać przeszkadza im w używaniu ich umiejętności. Drugą jest Cirucci Sanderwicci.

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Bleach Official Character Book UNMASKED, kartoteka postaci 96
  2. Manga Bleach, Rozdział 329, strona 11
  3. Manga Bleach, Rozdział 318, strona 12
  4. 4,0 4,1 Anime Bleach; Odcinek 223
  6. Manga Bleach, Rozdział 328, strona 13
  7. Manga Bleach, Rozdział 331, strona 11
  8. Manga Bleach, Rozdział 331, strona 12
  9. Manga Bleach, Rozdział 331, strona 15
  10. Manga Bleach, Rozdział 331, strona 14

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki