Fandom

Bleach Wiki

Muramasa (dusza)

2251stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

Ten artykuł jest edytowany przez Crаsher.
Proszę, powstrzymaj się od wprowadzania zmian do czasu aż użytkownik, który dodał ten szablon, wprowadzi swoje zmiany.
Na tej stonie nie dokonano edycji od 24 godzin. Komunikat może być przestarzały lub nie został usunięty przez użytkownika po dokonaniu zmian.
Taaaki zalążek.

Muramasa (村正, Pozytywna Wieś) był duszą Zanpakutō Kōgi Kuchiki, zdolną do uwolnienia innych dusz od swoich właścicieli. Jest głównym antaginistą podczas rebelii Zanpakutō.

Wygląd Edytuj

Muramasa jest wysokim, chudym mężczyzną o bladej skórze oraz gęstymi, ciemnbrązowymi włosami z poszarpanymi końcówkami. Odsłaniają one całą jego twarz, z wyjątkiem dwóch, cienkich kosmyków krzyżujących się przy nosie. Jego turkusowe oczy są okrążone przez purpurowe, ostro zakończone owale. Paznokcie u rąk mają znaczącą długość, jednak przed rozdzieleniem się ze swoim właścicielem były o wiele krótsze.[1] Nosi biały płaszcz, sięgający do kostek, który u nóg zakończony jest fioletowym pasem, natomiast nadgarstki zdobi futro w tym samym kolorze. Dolna część stroju pokryta jest, nieodbiegającym kolorystycznie od reszty wykończeń, wzorem przechodzącym przez całą wysokość. Górna połowa jego ciała posiada gruby, biały pas z cienką, fioletową linią w środku, z kolei kołnierz zakrywa grube futro, zwieńczone pod podbródkiem czerwoną broszką, przypinającą kawałek materiału do reszty odzieży.[2]

Przez cały okres trwania rebelii Zanpakutō Muramasa pochłonął niezliczoną ilość Hollowów, które powoli pozbawiały stabilności jego wnętrza, w wyniku czego pojawiały się u niego różne efekty uboczne.[3] We wczesnych etapach z jego oczu broczyła się krew,[2] później jednak doszły do tego przekrwione białka.[4] W bardziej ekstremalnych przypadkach staje się fizycznie chory, kaszle krwią, a niekiedy staje się lekko przezroczysty i na moment zanika.[5][6]

Osobowość Edytuj

Muramasa odbiega zachowaniem od szablonu lidera w relacjach ze zmaterializowanymi duszami Zanpakutō. Wydaje się nie tolerować protestów podwładnych, których po prostu ucisza za pomocą swoich umiejętności. Zawsze jest spokojny, uprzejmy i elokwentny nawet w rozmowie z wrogiem. Udaje, że działa zgodnie z pragnieniami innych podobnych sobie i opowiada o nowej erze, w której to Zanpakutō przejmą władzę nad Shinigami i zemszczą się za ich tyranię wobec nich.[2] Darzy niejakim szacunkiem kapitanów Gotei 13, którzy zdołali panować nad potężnymi duszami swoich ostrzy.[7] Twierdzi, iż jego celem jest uwolnienie wszystkich mieczy od ich mistrzów, ponieważ każdy z nich posiada wolną wolę i nie musi żyć u boku Shinigami. Potwierdza tezę o tym, że wszystkie dusze chcą do niego dołączyć, gdyż ich właściciele niejednokrotnie wywierali na nich presję. Jest zdolny do obmyślenia planu, dzięki któremu uwolni każdego pobratymca, tak jak w przypadku posłużenia się Rukią do przyprowadzenia Ichigo w celu wyswobodzenia Zangetsu.[8]

Twierdzi, że z chęcią zabił swojego właściciela i jest bardzo pewny swoich umiejętności, co widać, gdy wywyższa się nad Ichigo, kiedy ten rzuca mu wyzwanie. Wykazuje większe zainteresowanie Kurosakim, kiedy jego wewnętrzny Hollow bierze nad nim górę. Sama postać takiej duszy mocno intryguje Muramasę.[9] Nawet po licznych atakach Hollowa Ichigo, wciąż stara się go uwolnić, jednak rezygnuje z tego, gdy wróg wyraźnie daje do zrozumienia, iż żadne próby włączenia go w szeregi nie pomogą. Muramasa stwierdza, że wewnętrzny Hollow Zastępczego Shinigami jest spisany na straty, gdyż nie otrzymuje od właściciela tego, czego oczekuje. Wyraża niemałe zdziwienie i zdezorientowanie faktem, iż niespodziewanie Kurosaki ochrania ciemniejszą stronę swojej duszy.[10] Później przyznaje, że nie zamierzał tak bardzo skupiać się na jednym Shinigami, jednak więź pomiędzy Zangetsu a jego właścicielem bardzo go zaciekawiła.[5] Następnie uznaje, iż w pewien sposób są ze sobą połączeni.[9]

Darzy natomiast szacunkiem Byakuyę, który pokonał Zanpakutō swojej siostry Rukii, będąc świadomym konsekwencji tego działania.[11] Usprawiedliwia jego zdradę wobec Soul Society faktem, iż odgrywa kluczową rolę w jego planie, jednak nadal twierdzi, iż krzywda wobec Zanpakutō jest czymś niewybaczalnym.[12] Uważa również, iż jego walka z Ichigo jest przeznaczeniem, dzięki któremu wykorzysta pełną moc wroga do zrealizowania swojego planu.[13]

Historia Edytuj

Fabuła Edytuj

Nieznane opowieści Zanpakutō (tylko anime) Edytuj

Po raz pierwszy widzimy go w jaskini gdzie ukrywają się Zanpakutō. Później na wzgórzu Sōkyoku wyjaśnia Shinigami, że miecz Yamamoto nie chciał stanąć po ich stronie, więc wraz z kapitanem został unieszkodliwiony.

Hichigo vs Muramasa.jpg

Hollow Ichigo vs Muramasa

Następnie ukazuje się by przerwać walkę Sode no Shirayuki z Rukią (tej pierwszej ratuje życie). Następnie rozmawia z Ichigo i tłumaczy mu, że on też jest Zanpakutō. Doprowadza Ichigo do furii i ten go atakuje. Podczas walki, Muramasa uwalnia miecz Ichigo. Dochodzi do walki pomiędzy Ichigo a jego Zanpakutō. Gdy Hollow przejął kontrolę nad Ichigo, ten był zaskoczony jego możliwościami i postanowił go także uwolnić (w tym celu dostaje się do Wewnętrznego Świata Kurosakiego). Nie spełniał on jednak jego oczekiwań, więc usiłuje zabić Hollowa, którego ratuje Ichigo. Później Muramasa patrzy jak Ichigo pokonuje Zangetsu.

Następnie Muramasę widzimy w lesie Hollowów, gdzie pokonuje je i absorbuje, wyraźnie czegoś szuka. Później pojawia się w trakcie gonitwy Ichigo za Byakuyą. Ratuje go jednak Senbonzakura. Gdy Kuchiki zdradza Soul Society, ten ściąga go do jaskini i biernie przygląda się jak kapitan pokonuje Sode no Shirayuki. Daje mu też pewne zadanie. Zapoczątkowana przez Muramasę rebelia Zanpakutō trwa nadal. Obecnie Muramasa nie żyje.

Hollow Muramasa.jpg

Muramasa jako Hollow

Potem okazuje się, że rebelia Zanpakutō była jedynie przykrywką. Prawdziwym jego celem jest uwolnienie swojego mistrza - Kōgi, który został zapieczętowany przez swoją moc i splamienie honoru rodziny Kuchiki. Także Byakuya nie był zdrajcą, lecz chciał znać miejsce zapieczętowania Kōgi, mógł to uczynić jedynie poprzez chwilowe sprzymierzenie się z Muramasą, gdyż musiał zabić jego Shinigami. Kōga po uwolnieniu odtrącił Muramasę - złamał go, twierdząc że jest tylko narzędziem i zawsze może znaleźć zamiennik. Wdał się w walkę z Byakuyą, którą przegrał, gdyż nie umiał nawiązać prawidłowego kontaktu ze swoim Zanpakutō - naruszył te kontakty mówiąc, że jest jego służącym i nie jest mu potrzebny. Po śmierci Kōgi Muramasa zamienił się w Hollowa, chociaż nadal nawoływał imienia Shinigami. Wzywa on Menosy, z którymi walczą Shinigami, jednak pod wpływem złości całe jego Reiatsu materializuje się po pod postacią "muchomora" z którego wypływają Menosy.

W środku zostaje uwięziony Ichigo. Tam też następuje walka w której "muchomor" rozpada się. W trakcie walki Muramasa zaczyna się topić w wodzie we wnętrzu Reiatsu. Ichigo ratuje go i uciekają. Następnie widzimy scenę śmierci Muramasy już na zewnątrz.

Bestialskie miecze (tylko anime) Edytuj

248Reiatsu radiates.png

Reiatsu Muramasy

Ogromna moc duchowa: Jako Dusza Zanpakutō potężnego Shinigami, Muramasa posiada ogromną moc duchową. Udało mu się zaskoczyć i przestaszyć Ichigo Kurosakiego, który był w tym czasie w Bankai, po prostu natężając jego Reiatsu. Walczył na równi z Ichigo, który był w Bankai i miał nałożoną na siebie maskę Hollowa. Nawet będąc osłabionym, Muramasa był w stanie zniszczyć Hollowy klasy Menosa Grande. Orihime Inoue zauważyła, że jego Reiatsu jest podobne do tych Arrancarów. Początkowo jego Reiatsu jest koloru fioletowego, jednakże z czasem zmienia się na czerwony a jeszcze potem na czerwonoczarny; niemniej jednak zamienia się na kolor niebieski, gdy Muramasa pozbywa się Hollowów ze swego ciała. Muramasa może używać swojego Reiryoku, aby zyskać dwie techniki:

  • Duchowe macki: Muramasa potrafi wytworzyć niewidzialne duchowe macki swoją ręką, którymi może związać i unieruchomić swój cel. Może również nimi udusić swojego przeciwnika. Będąc niewidzialnymi dla gołego oka, macki można jedynie zauważyć w odbiciu w szkle bądź wodzie. Kiedy odbicie jest zniekształcone, macki znikają. Dodatkowo znikną, kiedy Muramasa straci skupienie na przeciwniku, co zostało pokazane. Gdy tak się zdarzy, Muramasa zaczyna gwałtownie kaszleć.
  • Iluzja: Muramasa może zakłócić pięć zmysłów przeciwnika. Patrząc w głąb duszy przeciwnika potrafi użyć jego wspomnień przeciwko niemu tworząc potężne iluzje rozpraszające i dręczące cel. Zostało to wykonane na Yasutorze Sado, gdzie w iluzji był w swoim domu w Meksyku, aby poczuł fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Potrafi również użyć tej umiejętności w celu stworzenia klonów do walki. Ich zadaniem w walce było rozpraszać przeciwnika. Jednakże iluzje można pominąć, jeżeli Dusza Zanpakutō zostanie uwolniona spod kontroli Muramasy i potrafi wykryć jego Reiatsu. Ponadto, nie mogą wpływać na cel, gdy są zablokowane przez drugą siłę, czego przykładek może być Santen Kesshun Orihime.

Mistrz walki mieczem: Muramasa pokazał swoje ogromne umiejętności walki mieczem, gdy potrafił walczyć jedną ręką trzymając miecz. Walczył też na równi z Ichigo, który był w Bankai i w tym samym czasie miał na sobie maskę Hollowa. Potrafił również z łatwością kontrować ataki Zangetsu podczas ich krótkiej walki.

Zanpakutō Edytuj

Muramasa w formie Zanpakutō przypomina zwykłą katanę, ale tsuba jest okrągła i złota, gdzie pośrodku jest litera "A" jak alfa, a na obręczy na około tej litery są kolce. Rękojeść zaś wygląda zwyczajnie, ale materiał ją okrywający ma kolor purpurowy, który jest kolorem szlacheckim jak i królewskim.

Moce Hollowa Edytuj

Występy w innych mediach Edytuj

Muramasa pojawia się jako grywalna postać w Bleach: Heat the Soul 7.

Ciekawostki Edytuj

  • Muramasa wcale nie miał mocy pochłaniania Hollowów, tylko potrzebował ich Reiatsu by przeżyć, żeby wypełnić swą misję.
  • Imię Muramasa nosił znany zbrojmistrz Senji Muramasa, żyjący w erze Muromachi. Mówiono, że szaleństwo i gwałtowność płatnerza przechodziły na wykuwane przezeń ostrza. Wierzono, że popychały one swych właścicieli do morderstwa bądź samobójstwa.

Cytaty Edytuj

Bitwy i wydarzenia Edytuj

Wydarzenia Edytuj

Nazwa Rozdziały Odcinki
Rebelia Zanpakutō
Początek Rebelii: Powstanie Muramasy Brak Odcinek 230
Zdrada Byakuyi: Ujawnienie Brak Odcinek 240
Punkt Zwrotny: Ratowanie Wszechkapitana Brak Odcinek 245, 246
Uwięzienie przez Płomienie: Rozpaczliwa Sytuacja Brak Odcinek 247, 248, 249
Powrót dusz Zanpakutō Brak Odcinek 253

Walki Edytuj

Nazwa Rozdziały Odcinki Wynik
Rebelia Zanpakutō
Muramasa i Zangetsu kontra Ichigo Kurosaki i Hollow Ichigo Brak Odcinek 233, 234, 235, 236 Porażka, Muramasa ucieka
Muramasa i Senbonzakura kontra Uryū Ishida i Yasutora Sado Brak Odcinek 249 Zwycięstwo
Muramasa kontra Ichigo Kurosaki Brak Odcinek 255 Porażka

Odniesienia Edytuj

  1. Anime Bleach; Odcinek 250
  2. 2,0 2,1 2,2 Anime Bleach; Odcinek 230
  3. Anime Bleach; Odcinek 255
  4. Anime Bleach; Odcinek 240
  5. 5,0 5,1 Anime Bleach; Odcinek 236
  6. Anime Bleach; Odcinek 248
  7. Anime Bleach; Odcinek 231
  8. Anime Bleach; Odcinek 233
  9. 9,0 9,1 Anime Bleach; Odcinek 234
  10. Anime Bleach; Odcinek 235
  11. Błąd rozszerzenia cite: Błąd w składni elementu <ref>. Brak tekstu w przypisie o nazwie o241
  12. Anime Bleach; Odcinek 246
  13. Anime Bleach; Odcinek 247

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki