FANDOM

Aparat.png GALERIA

Masayoshi (正義, Masayoshi) był dawnym członkiem Gotei 13, który podróżował wokół Soul Society z Partyzanckim Składem, polując na wędrujące Hollowy.

Wygląd Edytuj

Episode315MappyHollow.png

Masayoshi jako Hollow

Masayoshi miał ciemnoszare oczy i rozczochrane, czarne włosy, które opadały na jego szyje z grzywką opadającą pomiędzy oczyma. Linie wokół szczęki były nieco zarośnięte, dając mu zaniedbany wygląd. Masayoshi był trochę umięśniony i nosił standardową szatę Shinigami, tylko na wierzchu nosił poszarpany płaszcz pasujący do stylu jego podróżniczego życia.

Jako Hollow, jego mięśnie znacznie wzrastały na klatce piersiowej i ramionach, zmieniając się na zielone. Jego biodra i nogi stawały się duże i zostały pokryte brązowym futrem, a oczy błyszczały na czerwono za białą, rogatą maską, a jego dziura Hollowa znajdowała się w brzuchu.[1]

Osobowość Edytuj

Ze względu na charakter jego egzystencji, osobowość Masayoshiego była jedną z wielu kontrastów. Był bardzo poważny i wydawał się mocno wierzyć w sprawiedliwość, nieustannie jej poszukując. Działał szybko w bitwie i nosił wielki ciężar, jeśli wie, że może ocalić czyjeś życie. Stawał się bardzo sfrustrowany jeśli coś co robi, doprowadzało do śmierci lub jeśli zmagał się, by o czymś pamiętać. Będąc z Yachiru, był ciepły i przyjazny, i w przeszłości kochał słodycze, tak samo jak i ona. Zachowując niektóre z jego osobowości, umieścił życie innych nad siebie, nawet jeśli większość została zabrana przez Hollowa.[1]

Historia Edytuj

Episode315MappyWife.png

Żona Masayoshiego po tym, jak ją zabił

Masayoshi niegdyś był członkiem Gotei 13 i podczas swojego czasu tam, był dobrym przyjacielem Yachiru Kusajishi. Byli blisko i obydwoje dzielili miłość do słodyczy, które Yachiru przynosiła na ich spotkania i częstowała go. Z czasem, posiadł żonę, którą bardzo kochał. Pewnego dnia pokłócił się z nią tuż przed wyjściem na misję i następnym razem, kiedy ją zobaczył, została zabita przez Hollowa. Masayoshi nie będąc świadomym, w rzeczywistości został opętany przez Hollowa podczas misji i faktycznie, jako Hollow, był tym, który zabił swoją żonę, lecz z traumą po tym Masayoshi powrócił do dawnego siebie, gdy spojrzał na lustro i zapomniał, co się stało, obwiniając nieznanego Hollowa. Poczucie winy z tego zdarzenia silnie wpłynęło na jego życie tak, że opuścił Gotei 13 i stał się wędrownym Shinigami w celu wyeliminowania wszystkich istniejących Hollowów osobiście, a szczególnie tego, który zabił jego żonę, za karę, za to co się stało.[1]

Fabuła Edytuj

Episode315YachiruMasayoshi.png

Masayoshi i Yachiru ponownie się spotykają

Pewnego dnia, gdy Masayoshi podróżował po lasach na zewnątrz Seireitei, przechodzi koło Mayu, która jest ścigana przez Hollowa, który wcześniej zabił członków jej rodziny. Masayoshi natychmiastowo przecina Hollowa i ratuje życie młodej kobiety. Również poważnie przeprasza ją, za to, że nie przybył wystarczająco szybko, by ocalić jej rodzinę, zrzucając na siebie winę ich śmierci, mimo że Mayu zaprzeczała, że jest inaczej. Przedstawiają siebie nawzajem, i nie dbając o jego poważną naturę, Mayu jest szczęśliwa za uratowanie jej. Ich spotkanie zostaje przerwane przez starą przyjaciółkę Masayoshiego, Yachiru, i dwójka wita się ze sobą radośnie z dziewczyną używająca jego przezwiska "Mappy".[1]

Episode315Explaining.png

Masayoshi mówi historię o śmierci swojej żony

Yachiru i Mayu pomagają Masayoshiemu w zbieraniu drewna na rozpałkę do jego obozu przed dostarczeniem śniadania, by odrobić zaległości. Gdy Yachiru oferuje Masayoshiemu słodycze, odmawia przed pogratulowaniem jej obecnej pozycji jaką ma w Seireitei. Masayoshi mówi im historię jak stracił swoją żonę, i że planuje polować na każdego Hollowa jaki istnieje, by nikt inny nie musiał cierpieć drogą, jaką on i Mayu stracili najbliższe osoby.[1]

Episode315MayuRequest.png

Mayu prosi, by mogła pójść z Masayoshim

Następnego poranka, Masayoshi zostaje obudzony z koszmaru przez Mayu, która oferuje mu ciasto ryżowe, które ugotowała dla niego. Yachiru przybywa ponownie i pyta się go, z kim walczył, gdy widział ostatni raz swoją żonę żywą. Masayoshi nie może sobie przypomnieć i wynikiem tego jest to, że zaczyna się denerwować. Wyczuwa wtedy Hollowa niedaleko i rusza by go namierzyć, jednakże wyskakuje z buszu, by dopaść dziewczynę, ale Masayoshi przecina go, by nie mógł on zrobić szkody nikomu innemu. Tej nocy, Mayu prosi go, że od momentu, kiedy nie ma nikogo innego w jej życiu, czy może towarzyszyć mu w jego podróży, co szokuje Masayoshiego. Przerywa to jednak Yachiru i zabiera Mayu do domu, zanim Masayoshi mógł odpowiedzieć.[1]

Następnego ranka, wyczuwa Mayu złapaną przez Hollowa i rusza jej z pomocą. Staje się jasne, że wszedł prosto w pułapkę, gdy Hollowy uwalniają ją, a pozostałe zaczynają go otaczać. Shinigami jednak potwierdza swoje stanowisko w sprawie likwidacji Hollowów jeszcze raz. Po pokonaniu wielu Hollowów, Masayoshi wydaje się być dotknięty, jego oczy zmieniają się na czarne, a tęczówki czerwone. Wraca do normalności, gdy Yachiru przybywa, jednakże ciągle nie pozwala mu być blisko Mayu.[1]

Episode315MappyAttacked.png

Masayoshi poświęca siebie, by ocalić Mayu

Yachiru oskarża Masayoshiego o bycie Hollowem, który gwałtownie odrzuca tą myśl, ale kiedy pyta się go o imię swojej żony, wydaje się tego nie pamiętać. Yachiru wtedy mówi mu o nim prawdę, o tym, jak został opętany przez Hollowa, który powoli pożera go i zabił jego żonę. Stres spowodowany tą wiedzą powoduje, że Masayoshi traci kontrolę nad Pustym, powodując przemianę siebie w dziwną hybrydę, która przeraża Mayu. Hollow z wcześniej nagle naciera na kobietę, co Masayoshi widzi i wchodzi mu w drogę, zabijając Hollowa i otrzymując śmiertelną ranę w tym procesie. Hollow w nim rozpływa się i umiera po podziękowaniu Mayu i zjedzeniu ostatniego cukierka z Yachiru.[1]

Moc duchowa: Jako przeszkolony Shinigami, Masayoshi będzie mieć jakiś poziom mocy duchowej do dyspozycji.

Ekspert walki mieczem: Masayoshi jest utalentowanym szermierzem i jest w stanie pokonać kilku wrogów, nawet w otoczeniu będącym zasadzką.

Shunpo: Masayoshi zdaje się używać Shunpo, aby szybko dostać się miejsca jakiegoś wydarzenia.

Zanpakutō Edytuj

Episode315MappysZanpakuto.png

Zanpakutō Masayoshiego

Nie za dużo wiadomo na temat zdolności o jego Zanpakutō, jako że nigdy nie jest uwolnione. Jednak w zamkniętym stanie wydaje się być zwykłą kataną z owalną tsubą i ciemną rękojeścią.

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Anime Bleach; Odcinek 315

Więcej z Fandomu

Losowa wiki