FANDOM

Aparat.png GALERIA

Nieporuszona, stabilna lojalność.

Tite Kubo[1]

Sajin Komamura (狛村左阵, Komamura Sajin) był kapitanem 7. Oddziału w Gotei 13. Jego wicekapitanem był Tetsuzaemon Iba.

Wygląd Edytuj

R556 ludzka forma Komamury.png

Ludzki wygląd Komamury

Komamura jest antropomorficznym wilkiem, chociaż ciągle jest mylony z psem.[3] Jest bardzo wysoki, najwyższy z kapitanów. Jego futro ma kolor jasnobrązowy. Początkowo wstydził się swojego oblicza, przez co nosił rękawice oraz hełm, jednak po jego walce z Kenpachim Zarakim (w trakcie tej walki jego hełm został zniszczony), zyskał zaufanie do siebie na tyle, aby chodzić już bez nakrycia. Jego twarz ma wygląd lisa, zamiast sandałów nosi metalowe buty, ten sam materiał znajduje się na jego dłoniach i ramionach, poza tym nosi standardowy strój kapitański i haori.

Później, podczas drugiej inwazji Wandenreich, Sajin pojawił się ubrany w nową zbroję podobną do starej, tyle że zaokrągloną w ramionach. Poza tym, nosi też nowy hełm i napierśnik.[4] Kiedy używa swojej Techniki transformacji w człowieka, jego wygląd jest bliższy wyglądowi człowieka. Ma wtedy długie jasne włosy, lecz nadal posiada pozostałości po zwierzęcej formie, m.in. uszy i futro na przedramionach.[5][6]

Osobowość Edytuj

W przeciwieństwie do swojego fizycznego wzrostu, Komamura ma złote serce, jak również jest lojalny i wdzięczny kapitanowi Genryūsaiowi, któremu zawdzięcza nadrzędne zasady Gotei 13; i jest na tyle wdzięczny, że oddałby za niego swoje życie. Sajin jest poważnym człowiekiem i był głęboko zraniony przez czasy, kiedy Soul Society odtrącało go przez jego wygląd. Podobnie jak Unohana, Shunsui czy Ukitake, jest bardzo mile i przyjaźnie nastawiony do swojego oddziału.

Omake pokazuje Komamurę jako zadowolonego z prezentu jakim są szczotki dla psów ze Świata Ludzi, ponieważ te z Seireitei są nieskuteczne dla jego sierści. Ponadto, Iba wyobraża sobie, że Sajin najprawdopodobniej będzie używać Gigai psa w czasie ewentualnej misji w Świecie Żywych. Lubi psy, zwłaszcza mieszanej rasy, a nawet opiekuje się jednym o imieniu "Goro", którego trzyma w barakach oddziału. W wolnym czasie wychodzi z nim na spacery.[3] W omake na końcu anime pokazano, że lubi pokazy szczeniaczków w Świecie Ludzi.

Jego ulubionym jedzeniem jest mięso, za to nie lubi marchewek, rzekomo dlatego, że jego ojciec kiedyś powiedział mu, że marchewki "nie są dla ich gatunku". Gdy jest zdenerwowany, w omake, często warczy lub wyje, kiedy np. odpowiadał na pisk Wonderweissa.

Zdrada i ucieczka Tōsena mogła mieć negatywny wpływ na pewność siebie oraz samoocenę Komamury, ponieważ Kaname był pierwszą osobą, która zaakceptowała go takim jakim był. Ten niekorzystny wpływ był widoczny podczas walki z Choe Neng Powwem, gdy opisuje go jako "skromnego robaka" (możliwe, że był to sarkazm, jednak Poww nazwał go i jego kompanów "robakami").

Historia Edytuj

Sajintosen.jpg

Komamura i Tōsen nad grobem przyjaciółki Tōsena

Jakiś czas przed dołączeniem do Gotei 13, Komamura opuścił swoją rodzinę wstydząc się żyć w cieniu.[7] Nie wiadomo, gdzie Sajin spotkał Shigekuni Yamamoto-Genryūsaia, który dał mu szanse dojść do Gotei 13, nawet jeśli był nie w pełni człowiekiem.[8]

Kiedy ćwiczył raz na otwartym, trawiastym terenie, akurat trenował tam Tōsen. Ponieważ jest niewidomy, nie miał pojęcia gdzie Komamura był. Sajin mówił, że Tōsen rozmawiał z nim w złym kierunku. Kaname komplementował Komamurę, że doskonale ukrywa swoją obecność i powiedział, że zawsze umiał wyczuć czyjąś obecność, chociaż jego oczy nie widzą. Komamura był bardzo wzruszony, dla kogoś, kto po raz pierwszy nie spojrzał na niego przez pryzmat wyglądu.[9]

Sajin ponownie spotkał Tōsena, gdy dołączył do Gotei 13. Wtedy Kaname przedstawił Komamurze Aizena.[10]

Fabuła Edytuj

Soul Society Edytuj

226194-sajin komamura large.jpg

Komamura w hełmie podczas ataku Ryoka

Komamura po raz pierwszy pojawia się na nagłym zebraniu kapitanów Gotei 13 i pyta Gina Ichimaru o powód jawnego wypuszczenie z rąk Ryoka. Stoi obok Kaname Tōsena i Sōsuke Aizena. Jego stosunkowo duży rozmiar był z łatwością widoczny, ale po za tym nosił coś w rodzaju hełmu.[11] Po rzekomej śmierci Aizena, Komamura odwiedza jego ciało w towarzystwie Kaname, który raczej pojawia się za nim i stał nieruchomo w tym czasie nic nie mówiąc.[12]

Kiedy w dniu egzekucji Rukii, Tetsuzaemon Iba pędzi w kierunku Komamury, a potem klęczy na ziemi i wylewnie usprawiedliwia swoje spóźnienie, Komamura zatrzymuje go w środku zdania. Mówi, że rozumie Ibę i potrzebuje czasu na namyślenie się. Komamura ma zastrzeżenia co do egzekucji. Jakkolwiek ma głęboką wdzięczność dla Genryūsaia i nie śmie mu się sprzeciwiać.[13]

Później pojawia się Tōsen z wicekapitanem Shūheiem Hisagim, a Komamura pyta go czy posiada on takie samo oddanie dla Yamamoto. Tōsen jedynie odpowiada, że jego oczy odzwierciedlają ścieżkę jak najmniej usłaną krwią, i wierzy, że Komamura idzie tą samą ścieżką.

Komamura vs Zaraki.jpg

Komamura kontra Zaraki

Później Komamura, Tetsuzaemon, Tōsen i Hisagi zatrzymali Zarakiego i jego grupę na otwartym dziedzińcu. Komamura, pogardzający pychę Zarakiego, używa Shikai na Kenpachi, a Tōsen używa swojego. Jednak pomimo ciężkich szkód, Zaraki śmieje się z tych ataków i we trójkę rozpoczęli walkę. Zaraki szyderczo uśmiecha się do Komamury i prosi go o uwolnienie jego Bankai i walki z nim. Sajin był strasznie rozgniewany i odpowiedział, że Bankai nie jest potrzebny do zwalczania takich zdrajców jakim jest Kenpachi. Tōsen jednak uwalnia swój Bankai, lecz przegrywa. Gdy kapitan 11. Oddziału chce dobić Kaname, Komamura zatrzymuje cios swoim hełmem. Hełm rozpada się i Sajin pokazuje swoją prawdziwą postać. W tym momencie on także uwalnia Bankai. Jednak kiedy wyczuł uwalniającą się siłę duchową Shigekuni, przestaje walczyć i pędzi w jego stronę.

Aizen defeat Sajin.jpg

Aizen pokonuje Komamurę

Zanim dostanie wiadomość, że Sōsuke i Kaname Tōsen zdradzili Soul Society, zmienia kierunek i szybko przenosi się na wzgórze Sōkyoku i ze skoku atakuje Aizena, który zatrzymuje jego ostrze jedną ręką. Sōsuke spokojnie wspomina, że minęło sporo czasu od ostatniego razu gdy zobaczył twarz Komamury. Sajin jest wściekły na Aizena i pyta, jak może nadal się uśmiechać w takim momencie, a także dodaje, że nigdy nie wybaczy Sōsuke i Kaname zdrady Stowarzyszenia Dusz. Wściekły Komamura wreszcie prosi Kaname o wyjaśnienie. Jednakże, z powodu Zanpakutō Aizena, zdaje sobie sprawę zbyt późno, że Aizen jest naprzeciwko niego. Aizen następnie używa Hadō i Komamura przegrywa. Komamura odzyskuje przytomność w momencie opuszczania trzech zdrajców. Krzyczy na Tōsena aby wrócił na dół. "Dlaczego stałeś się Shinigami?" - pyta. "Czy to nie dla twojej przyjaciółki, która umarła? Czy to nie dla sprawiedliwości?" Tōsen odpowiedział, że "wszystko, co znajduje odzwierciedlenie w tych oczach jest ścieżką najmniej krwawą. Ścieżką którą podąża jest sprawiedliwość".

Bount (tylko anime) Edytuj

Arrancar Edytuj

Komamura był widziany gdy Yamamoto wzywa go i innych kapitanów Gotei 13 na nadzwyczajne posiedzenie.[14]

Nowy kapitan Shūsuke Amagai (tylko anime) Edytuj

Sztuczna Karakura Edytuj

Pokonanie Powwa.png

Komamura zabija Powwa

Komamura Sajin przybywa do Sztucznej Karakury z innymi kapitanami, by walczyć z Aizenem i Espadą. Na początku można zauważyć, że Komamura nie walczy, tylko wspomaga swoją siłą innych. Kiedy zobaczył, że Ikkaku Madarame przegrał z pierwszym Fracción - Choe Neng Powwem, od razu tam przybył i pokonał tego Arrancara. Gdy wszyscy porucznicy byli ranni i wyczerpani po swoich walkach, kapitan 7. Oddziału stał przy nich, by w razie czego ich ochronić.

Komamura stops Kaname Attack Hirako.png

Sajin pomaga Shinjiemu

Jednak, gdy zobaczył, że jego dawny przyjaciel Kaname Tōsen atakuje Hirako, od razu wkroczył do akcji i obronił Visoreda. Shūhei Hisagi, razem z Sajinem podjęli się walki z Tōsenem. Były kapitan 9. Oddziału użył Hollowfikacji i powalił Shūheia na ziemię. Sajin używając swojego Shikai zaatakował przeciwnika, jednak ten bez problemu zablokował jego atak i rzucił nim o ziemię. Kapitan 7. Oddziału widząc, jak Kaname przebił na wylot Hisagiego, użył swojego Bankai i ponownie zaatakował. Czarnoskóry mężczyzna stwierdził, że jest wystarczająco silny, żeby wygrać z jego Bankai i użył swojego Resurrección.

Sajinbankai.jpg

Komamura używa Bankai w walce z Tōsen'em.

Kiedy Komamura przegrywał i wydawało się, że zaraz zginie, nagle Hisagi wbił swój miecz w głowę Kaname Tōsena. Były kapitan 9. Oddziału już w swej normalnej postaci, przeprasza swoich przyjaciół, po czym umiera.

Aizen cuts down Komamura.png

Aizen pokonuje Komamurę

Następnie kapitan Komamura, razem z Visoredami i innymi kapitanami atakuje Aizena, jednak ten bez problemu pokonuje go, rozcinając jego Bankai.

Nieznane opowieści Zanpakutō (tylko anime) Edytuj

Komamura jest obecny na nagłym zebraniu kapitanów i wicekapitanów. Nagle przed nimi pojawia się Muramasa. Ten uaktywniając swoje Bankai, przegrywa, ponieważ jego Zanpakutō zwróciło się przeciw niemu.

Inwazja armii Gotei 13 (tylko anime) Edytuj

Sajin jest obecny na zebrani kapitanów zwołanym przez Yamamoto w sprawie zaginięć w Dangai. Słucha raportu Mayuri, z którego wynika, że istnieje luka czasowa w Dangai oraz prośby o przeprowadzenie badań, aby określić przyczynę.[15] Jakiś czas później, Sajin towarzyszy szeregowi kapitanów i wicekapitanów w przejściu do świata ludzi, co powoduje zmuszenie Kagerōzę Inabę do odwrotu.[16]

Zaginiony Przedstawiciel Shinigami Edytuj

Komamura jest obecny na zebraniu kapitanów, na którym Urahara prosi Yamamoto o pomoc w odzyskaniu mocy Shinigami. Yamamoto karze mu przynieść ten miecz i rozkazuje kapitanom i porucznikom przekazać swojego Reiatsu do tego miecza.[17] Komamura jest obecny wraz z pozostałymi kapitanami aby przywitać Ichigo.[18]

Tysiącletnia Krwawa Wojna Edytuj

Po ataku Wandenreich na Soul Society i śmierci Chōjirō Sasakibe, Komamura jest obecny na zebraniu kapitanów, gdzie Mayuri mówi, że ich przeciwnikami są Quincy i najwyraźniej zamierzają dokonać zemsty. Yamamoto rozkazuje wszystkim kapitanom przygotować się do bitwy.[19]

495Komamura stops.png

Komamura podejmuje walkę z Bambiettą

Kiedy Wandenreich atakuje Soul Society, Komamura biegnie do pomocy w bitwie.[20] W czasie, gdy Bambietta Basterbine robi sobie rzeź ze zwykłych żołnierzy, Sajin łapie ją za rękę mówiąc, że jest nawet dziewczynka w rebelianckiej armii. Quincy na to odpowiada, że Shinigami już nie mają ludzi, skoro "piesek" jest na stanowisku kapitana.[21] Do walki dołącza się Tetsuzaemon Iba, a chwilę później Komamura aktywuje swoje Bankai, lecz zostaje ono ukradzione przez Bambiettę.[22] Sajin jest przerażony umiejętnościami przeciwnika.[23] Szybko przegrywa, jednak to, że Yamamoto wkroczył na pole bitwy dodaje mu sił i przywołuje swoich podwładnych do porządku, mówiąc, że to hańba dla żołnierzy Gotei 13 by leżeć na ziemi, kiedy wszechkapitan Yamamoto walczy.[24]

Kiedy wszechkapitan Genryūsai ginie z rąk Yhwacha, a jego ciało zostaje przez niego zniszczone, Sajin wyraźnie wyczuwa, co właśnie się stało. [25]

R515 Komamura.png

Komamura karci postawę Suì-Fēng

Po odejściu wojsk nieprzyjaciela zorganizowane zostaje pożegnanie z poległym Yamamoto. Kiedy Suì-Fēng karci posłańca i zaczyna kłócić się z Kenseiem, jej postawa zostaje skarcona przez Sajina.[26] Jakiś czas później Komamura, podobnie jak pozostali kapitanowie zdolni do służby jest obecny podczas przybycia Oddziału 0.[27]

R538 Oojiji.png

Sajin spotyka się z tajemniczym stworem

Później, kiedy Soul Society zaczyna podnosić się po najeździe, Sajin również podejmuje odpowiednie kroki. Zabiera ze sobą Ibę, po czym pozostawia go przed jaskinią, gdzieś daleko w górach. Wewnątrz jaskini, Komamura nawiązuje kontakt z gigantycznym psowatym stworem, do którego zwraca się "Mój Panie".[28] Sajin nazywa swojego rozmówcę pradziadkiem i oświadcza mu, że chce poznać sekretne techniki swojego klanu. W odpowiedzi jego pradziadek z pogardą wyrzuca mu ukrywanie swej twarzy pod hełmem, na co kapitan stwierdza, że już tego zaprzestał, bo na lepsze zmienił się świat. Dodaje, że teraz nad tym światem wisi widmo zagłady. Rozmówca przerywa Sajinowi i stwierdza, że świat nie przestanie istnieć, a zmienią się jedynie jego władcy, zaś ich klan to wszystko przeczeka i przetrwa. Komamura nie daje za wygraną i próbuje dalej przekonywać pradziadka, ostatecznie doprowadzając go do wściekłości. W końcu obaj decydują rozstrzygnąć sprawę w walce.[29]

Podczas drugiego ataku Wandenreich na Soul Society, Komamura pojawia się niespodziewanie nad Bambiettą. W czasie szyderczej rozmowy z przeciwniczką, za Basterbine pojawia się Hirako, który wprowadza ją w działanie swojego Shikai. Po chwili roztargnienia kobieta tworzy sporą eksplozję, która zwiastuje uwolnienie jej Quincy: Vollständig.[30] Po aktywowaniu świętej formy, Bambietta niemal natychmiast pozbywa się Shinjiego ku zaskoczeniu Komamury.[31]

R556 ludzka forma Komamury.png

Ludzka forma Komamury

Rozgniewana umiejętnością Shikai Shinjiego, Bambietta atakuje we wszystkich kierunkach, ciężko raniąc Hirako. Chcąc ochronić kapitana, Hinamori atakuje Stern Rittera, jednak zostaje ona powstrzymana przez Komamurę, który chroni ją przez atakiem. Sajin wyjaśnia Momo, że nie jest ona wystarczająco silna, aby przetrwać atak Bambietty. Quincy zaczyna wyjaśniać, że jej mocą jest powodowanie eksplozji przez wyrzut jej Reiatsu w obiekty, zamieniając je w bomby. Basterbine znów przechodzi do ataku, przez co niszczy całą zbroje kapitana, tym samym ujawniając, że Komamura posiada ludzka formę.[32]

R556 nowa forma Bankai Komamury.png

Prawdziwy wygląd Bankai kapitana

Sajin powraca myślami do jego spotkania z pradziadkiem, gdzie omawia z nim Technikę Ludzkiej Metamorfozy. Jego przodek wyjaśnia, że ich klan został zesłany do świata bestii, co było karą za grzech. Jednakże, ponieważ nie umarli, mogli powrócić do Soul Society. Pradziadek Sanjina mówi mu, że Technika Ludzkiej Metamorfozy polega na czasowym odrzuceniu pęt grzechu, dzięki czemu mogą powrócić do swojej poprzedniej formy, zanim zostali ukarani. Następnie Komamura pyta się go jak może nauczyć się tej techniki, zaś jego pradziadek przysuwa mu duże naczynie, każąc położyć na nim swoje serce. Przez chwilę kapitan waha się, jednak wyjaśnia swojemu przodkowi, że nie mógł znieść życia w cieniu, przez co opuścił swój klan. Yamamoto przygarnął go i zawdzięcza to kim się stał człowiekowi zabitemu przez Quincy. Po chwili kapitan stwierdza również, że chce zrekompensować wstyd, który przyniósł swojemu klanu.[33] Komamura patrząc na Bambiette, uwalnia Kokujō Tengen Myō'ō Dangai Jōe.[34]

R557 Bankai Komamury atakuje Bambiettę.png

Punkt kulminacyjny walki

Bambietta jest zaszokowana widokiem olbrzyma. Po czym atakuje go, bez wyraźnego efektu. Sajin twierdzi, że jego Bankai jest pancerzem ze swoim własnym życiem, który w formie Dangai Jōe odrzuca je i staje się czystym Reiatsu. Postacią stworzoną z samej mocy, którą Bambietta nie jest w stanie pokonać. Kobieta nie rozumie słów przeciwnika, dlaczego kolos stał się czystą mocą nie wrażliwą na jej technikę. Komamura wyjaśnia, że jej eksplozje wysadzają żywe przedmioty. Dla czegoś martwego nie stanowi to przeszkody, po czym dodaje, że życiem Kokujō Tengen Myō'ō jest jego pancerz, a forma Dangai Jōe jest postacią w której to życie odrzuca. Bambietta odpowiada, że wie o tym, gdyż posiadała bankai kapitana, aż do dzisiaj. Wyjaśnia, że bankai jest połączone z jego użytkownikiem po czym atakuje olbrzyma. Wybuch odsłania dziurę w klatce piersiowej Sajina, która przeraża przeciwnika. Sajin odpowiada, że jego ciało jest tylko skorupą, narzędziem do jej pokonania. Wyjaśnia, że technika ludzkiej Metamorfozy pozwala uzyskać niezniszczalne ciało, w zamian za fizyczne serce użytkownika. Tak długo jak użytkownik jest w postaci człowieka, nie umrze. Basterbine uciekając przed olbrzymem pyta Komamury co jest stawką walki, skoro odrzucił życie. Kapitan odpowiada, że postawił życie na szali, tak jak Yamamoto i przystępując do walki, zostawia je za sobą.[35]

R558 zwierzęca postać Komamury.png

Komamura jako wilk

Bambietta otrzymuje tak potężne uderzenie, że jej wybuchy wystąpiły na jej ciele poważnie ją raniąc i spada na pobliskie gruzowisko. Komamura próbuje iść do Pałacu Wandenreich, lecz traci spójność ze swoim Bankai, które chwilę potem znika. W czasie zaniku Techniki Ludzkiej Metamorfozy Sajin próbuje jeszcze zachować swój wygląd, gdyż chce jeszcze zemścić się na Yhwachu, lecz po paru chwilach zamienia się w wilka. Wtedy zdaje sobie sprawę, że to jest jego cena za zemstę i zastanawia się czy słusznie postąpił. Następnie nad nim pojawia się jego wicekapitan - Tetsuzaemon Iba, który zabiera swojego kapitana oraz mówi, że razem pokonają Yhwacha, dla Genryūsaia.[36]

Wyposażenie Edytuj

Rękawice: Komamura nosi parę rękawic pokrywających jego pięści i rozciągających się wzdłuż przedramienia. Wykorzystuje je, by zwiększyć skuteczność swoich ataków i obrony podczas walki wręcz. Są one na tyle wytrzymałe, że zablokują Zanpakutō Shinigami rangi kapitańskiej.[37]

Zbroja: Podczas drugiej walki z Bambiettą, Komamura przywdział zbroję na całe swoje ciało. Mówi o niej jako o "darze".[38]

Komamura Wykres.png
Razem: 470/600[39]

Mistrz walki mieczem: Komamura jest mistrzem szermierki i jest w stanie utrzymać się w trakcie walki z Kenpachim, który jest niewątpliwie najlepiej obeznany w szermierce, a także jednym z najwybitniejszych fizycznych kombatantów.[40]

Ogromna siła: Ze względu na duży wzrost, Komamura jest wręcz niewiarygodnie silny. Był w stanie odeprzeć Resurrección ogromnego Arrancara Choe Neng Powwa, które było podobnej, jeśli nie takiej samej wielkości jak gigant jego Zanpakutō, i to w dodatku bez najmniejszych trudności.[41][42]

Mistrz walki wręcz: Chociaż nie opiera się na zaawansowanych formach walki wręcz, Komamura posiada umiejętności walki z zwarciu w połączeniu z ogromną siłą. Jest tak wyszkolony, że może walczyć na równym poziomie z Suì-Fēng.[43]

Ogromna wytrzymałość: Pokazano, że Komamura jest zdolny do przyjęcia poważnych obrażeń, pozostając zdolnym do działania pomimo rozległych uszkodzeń ciała, na przykład odmówił pomocy medycznej po tym, jak Aizen trafił go Kidō 90. poziomu. Po tym, jak potężny cios wysłał go na olbrzymią odległość przez całe miasto, nie pozostały najmniejsze ślady na jego ciele. Sajin Komamura ma wystarczającą wytrzymałość, by przeżyć z uszkodzoną (zapadniętą) klatką piersiową i kontynuować walkę bez dostrzegalnych przeszkód. Nawet po tym, gdy jego lewa ręka zostaje odcięta przez Aizena, Sajin natychmiastowo kontratakuje, widocznie ignorując ranę.

Zwiększony rozsądek: Z powodu swej zwierzęcej natury, kapitan Komamura ma wyraźnie wyostrzone zmysły.

Zwiększony refleks: W porównaniu do jego rozmiarów, Sajin Komamura posiada niezwykły refelks. Był w stanie nadążyć nawet za ekstremalnie szybkimi atakami Suì-Fēng.

Zwierzęca komunikacja: Komamura posiada również zdolność rozmowy ze zwierzętami.

Ogromna moc duchowa: Jako kapitan, Sajin Komamura posiada dosyć duże zasoby energii duchowej. Gdy Komamura uwalnia swą energię duchową, widać, że jego moc jest równie ogromna, jak siła fizyczna. Reiatsu Komamury ma tendencję do niszczenia obszarów wokół niego, np. takich jak ziemia pod stopami kapitana. Całkiem nieźle opanował ukrywanie własnej energii duchowej, co wynika z częstego praktykowania - z powodu niecodziennego wyglądu uważał ukrywanie się przed innymi za konieczność. Potrafi używać własnej energii jako broni, wystarczającej do odrzucenia większości zwyczajnych przeciwników prostym pchnięciem, bez kontaktu fizycznego, co udowodnił obezwładniając kilku niskorangowych Shinigami kontrolowanych przez Bount Mabashiego.

Shunpo: Komamura jest biegły w Shunpo, osiągając przynajmniej przeciętną prędkość na poziomie kapitana.

Technika Humanizacji (人化の術, Jinka no Jutsu): Specjalna technika, zarezerwowana wyłącznie dla klanu Komamury. Pozwala im porzucić formę bestii i wrócić do formy ludzkiej. Osiąga się ją poprzez rytualne usunięcie serca. W tej postaci, ciało jest niczym więcej jak powłoką. Dopóki użytkownik jest w tej formie, nie może doznać jakichkolwiek obrażeń fizycznych.[44]

Zanpakutō Edytuj

Tenken (天譴, Kara Niebios): Przybiera formę normalnej katany. Tsuba to prostokąt, udekorowany wzorem poziomych linii, zanikających w pobliżu środka. Całość jest podobna do klepsydry.

  • Shikai: Komendą uwalniającą jest Zarycz (轟け, todoroke).[45] Tenken utrzymuje swoją formę jako katana.
Tenken.gif

Tenken

Specjalne zdolności Shikai: W formie Shikai Tenken tworzy różne widmowe części ciała, należące do przerażającego, opancerzonego giganta kopiującego każdy ruch danej części ciała Komamury. Przykładowo, gdy Sajin wykona wymach mieczem, pojawi się ogromne ramię oddzielone od ciała, dzierżące ten sam miecz i wykonujące ten sam ruch. Gigantyczne części ciała tworzone przez Shikai posiadają siłę uderzenia proporcjonalną do ich wielkości (choć nie tak dużą, jak w przypadku kompletnego ciała), co czyni Zanpakutō Komamury dość potężnym.
  • Bankai: Kokujō Tengen Myō'ō (黒縄天譴明王, Kara Niebios Króla Mądrości: Piekło Czarnych Sznurów): Kokujō Tengen Myō'ō utrzymuje formę zwykłej katany. Podczas używania Bankai, Sajin i jego miecz emanują świecącym reiatsu.
Bankai Komamury.gif

Kokujō Tengen Myō'ō

Specjalne zdolności Bankai: Jego Bankai wydostaje na światło dzienne całego giganta, który ma około 100 m wysokości, a w ręku trzyma miecz z tsubą podobną do tsuby broni Komamury, lecz z inaczej ukształtowanym ostrzem oraz sznurkiem zwisającym z rękojeści. Gigant przybiera formę opancerzonego samuraja i kopiuje ruchy Komamury z dewastującymi efektami, co pozwala wyrządzać niewyobrażalne szkody. Jego siła nieporównywalnie przewyższa tężyznę Komamury, ze względu na rozmiary kolosa. Ma wystarczającą siłę, aby przyjąć Cero Choe Neng Powwa bez żadnych uszkodzeń, a następnie zdławić je w ustach Powwa przy pomocy gołych rąk. Pomimo nienaturalnych rozmiarów, Bankai Komamury jest zwodniczo szybkie, gdyż perfekcyjnie odwzorowuje każdy ruch właściciela. Jednakże, to Bankai ma poważną słabość: jeśli gigant zostanie zraniony w jakikolwiek sposób, obrażenia są odnoszone również przez Komamurę, sprawiając, że staje się łatwiejszym celem dla wystarczająco mocnego przeciwnika. Zgodnie z tym, co pokazano podczas walki z Tōsenem, Bankai Komamury posiada tak niezmierną siłę niszczącą, że Komamura nigdy nie brał pod uwagę przetrwania pierwszego ciosu przez przeciwnika, nie mówiąc o konieczności obrony przed kontratakiem. Kolos jest bardzo wytrzymały; gdy przyjął na siebie eksplozję Jakuhō Raikōben należącego do kapitan Suì-Fēng, rakieta została doszczętnie zniszczona, a olbrzym odniósł zaledwie kilka ran.
R556 nowa forma Bankai Komamury.png

Dangai Jōe

  • Dangai Jōe (断鎧縄衣, Osznurowane Szaty Złamanej Zbroi): Dangai Jōe jest formą Kokujō Tengen Myō'ō, która odrzuca zbroję, obnażając samo Reiatsu.[46] Ponieważ życie Kokujō Tengen Myō'ō jest umieszczone w zbroi, Dangai Jōe to forma po odebraniu mu życia.[47] Gdy Komamura używa tej techniki, jego Bankai tak jak zwykle materializuje się w postaci giganta. Różnica polega na tym, że w tej formie gigant nie ma zbroi, tylko jest owinięty grubym sznurem. Ujawnia się jego twarz, która wygląda jak oblicze demona.[48] Ta forma jest dostępna tylko po zastosowaniu Techniki Humanizacji. Dzięki symbiotycznemu związkowi z właścicielem, Bankai staje się niemalże niewrażliwe na uszkodzenia.[49]

Ciekawostki Edytuj

  • W jego obecnej postaci w sondażu popularności z 2009 roku zajął 36. miejsce.
  • Skóra Kokujō Tengen Myō'ō, razem z częścią czoła, była w innym kolorze w porównaniu do mangi, a jego prawdziwy kolor nie był pokazany do rozdziału 328.
  • Nazwa Shikai nigdy nie została ujawniona. Znamy ją tylko z databooków i gier.

Cytaty Edytuj

Życie w cieniu, z rozdartą duszą… I tak, samolubnie porzuciłem swój klan, by szukać schronienia gdzie indziej. Genryūsai-dono przygarnął mnie. Wszystko, czym się stałem zawdzięczam jemu, człowiekowi powalonemu przez Quincy. Jeśli mogę również zrekompensować wstyd, który przyniosłem mojemu klanowi, tym lepiej!

— Do pradziadka[50]

Nie odrzuciłem go, po prostu stawiam je na szali. Jest jakiś powód, bym nie stawiał mojego życia w walce, w której Genryūsai-dono stracił swoje życie? Od momentu, w którym wziąłem udział w tej walce, decyzja została podjęta, aby odrzucić moje życie!

— Do Bambietty Basterbine[51]

Tytuły Edytuj

Poprzednik:
Nieznany
Kapitan 7. Oddziału
? - 2003
Następca:
Tetsuzaemon Iba

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 Bleach Official Character Book Souls, strona 180
  2. 2,0 2,1 Bleach Official Bootleg KaraBuri+
  3. 3,0 3,1 Bleach Official Bootleg, strona 96
  15. Anime Bleach; Odcinek 317
  16. Anime Bleach; Odcinek 318
  22. Manga Bleach; Rozdział 496, strony 10, 12-15
  25. Manga Bleach; Rozdział 511, strony 12
  27. Manga Bleach; Rozdział 516, strony 10 i 13
  32. Manga Bleach; Rozdział 556, strona 1-13
  33. Manga Bleach; Rozdział 556, strona 13-16
  34. Manga Bleach; Rozdział 556, strona 16-17
  39. Bleach Official Bootleg KaraBuri+, strona 96
  40. Manga Bleach; Rozdział 139 i 145
  43. Anime Bleach; Odcinek 327
  45. Bleach official Character Book 2 Masked, strona 110

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki