FANDOM

Ta strona lub sekcja wymaga uzupełnienia treści.
Aparat GALERIA

Kokutō (黒刀, Kokutō) jest postacią występującą tylko w filmie. Pochodzi z Piekła i pomaga Ichigo oraz jego przyjaciołom wejść do Piekła, by uratować siostrę Kurosakiego, Yuzu, ale później okazuje się, że jest głównym antagonistą.[1]

Wygląd Edytuj

PoparzonatwarzKokuto

Kokutō bez bandaży

Kokutō jest wysokim i szczupłym mężczyzną. Z wyglądu przypomina Ichigo, używającego Ostatecznej Getsugi Tenshō. Główną jego cechą jest to, że na twarzy nosi czarny bandaż, wystaje tylko lewe oko, które jest fioletowe (lawendowe) i część włosów. Skóra Kokutō jest jasna i posiada on białe włosy. Po zdjęciu bandaży jego prawa strona twarzy jest wypalona, tak jak całe prawe ramię z prawą częścią tułowia, a oko jest całkowicie białe. Jego strój przypomina strój Shinigami, lecz jest dostosowany do estetyki Togabito, czyli jest biały i podzielony pionowymi paskami. Nosi również grube, czarne rękawiczki i pasek tego samego koloru. Łańcuch znajduje się na nadgarstkach i szyi.[1]

Osobowość Edytuj

Na pierwszy rzut oka wydaje się być przyjazny i ufny. Ratuje jedną z sióstr Kurosakiego przed zabraniem do Piekła i pomaga Ichigo walczyć z grupą Togabito Shurena. Proponuje także wejście do Piekła, by uratować Yuzu. Później jednak zdradza Ichigo "zabijając" Yuzu. Chciał, by Ichigo zmienił się w Vasto Lorde i zamierzał wykorzystać jego Cero do rozwalenia sieci wiążącej go z Piekłem, aby podbić świat żywych.[1]

Historia Edytuj

Kokuto emerges

Kokutō wyłania się ze swojego więzienia

W czasie, kiedy Kokutō nie był jeszcze Togabito, był człowiekiem i miał młodszą siostrę, która została zamordowana przez nieznanych sprawców. To skłoniło go do do pomszczenia śmierci siostry, mordując jej zabójców. Działanie to jednak skazało Kokutō na wieczne tułanie się w Piekle za karę.[1]

Kiedy Ichigo Kurosaki walczył z Ulquiorrą Ciferem w Las Noches, Kokutō był świadkiem walki i wyłonił się ze stosu czaszek. Potem zaczęły powstawać jego narządy wewnętrzne, zaczął krzyczeć z bólu.[1]

Fabuła Edytuj

Bleach: Jigoku-hen Edytuj

Wyposażenie Edytuj

Kokutosword

Miecz Kokutō

Zakrzywiony miecz: Kokutō dzierży czarny, zygzakowaty miecz. Okazał się niezwykle biegły w szermierce, jak pokazano gdy odbił energię Taikona lub z dużą łatwością przeciął Garogaia na pół. Potrafi także kontrolować miecz przy pomocy łańcucha, jak pokazano, gdy Taikon połknął miecz, co skłoniło Kokutō, by pociągnął broń razem z Togabito do lawy.[1]

Łańcuchy: Kokutō może ukazać swoje łańcuchy, którymi jest przywiązany do Piekła, i korzysta z nich do ataków (znajdują się one na lewym nadgarstku). Korzysta z tej broni jak z bicza. Ponadto, jeden z łańcuchów jest przyczepiony do miecza i prawej dłoni, co pozwoliło mu używać ich jako broni dystansowej. Łańcuchy też mają rolę obrony, gdy Uryū i Renji zaatakowali go, niewidzialne łańcuchy odbiły ataki.[1]

Mistrz walki mieczem: Kokutō wykazał się w swoich walkach niezwykłą biegłość w posługiwaniu się mieczem, jak pokazał podczas walki z Taikonem, gdzie odbił jego strumień energii oraz kiedy przeciął z dużą łatwością wpół Garogaia. Jego umiejętności pozwoliły mu nabrać Taikona, Gunjō i Garogaia oraz walczyć z Ichigo, który był w Bankai, jedną ręką.[1]

Zwiększona siła: Kokutō wykazał się ogromną siłą, jak pokazał, kiedy wziął Ichigo, który był w Bankai, jedną ręką i zyskiwał nad nim stosunkowo łatwo przewagę. Kokutō jest w stanie zatrzymać jedną ręką Tensę Zangetsu z Getsugą Tenshō na ostrzu.[1]

Zwiększona szybkość: Kokutō jest w stanie poruszać się z bardzo dużą szybkością i jest w stanie odeprzeć połączone ataki Gunjō i Shurena jednocześnie, trzymając przy tym Karin. Korzysta z tej prędkości, by poprzecinać przyjaciół Ichigo, którzy przyszli mu pomóc.[1]

Zwiększona wytrzymałość: Kokutō ma wysoki poziom wytrzymałości, jako jeden z Togabito. Mimo że został przebity kilka razy przez liczne macki, mógł dalej swobodnie walczyć. Po uderzeniu ognistym atakiem Shurena, wyszedł bez szwanku. Kiedy Ichigo jest w formie pancerza z czaszek i używa specjalnej Getsugi Tenshō, Kokutō przeżył mając tylko ranę ciętą na klatce piersiowej.[1]

Tarczaenergii

Tarcza energetyczna

Tarcza energetyczna: Kokutō może się zagłębić w niebieską energię, która jest wystarczająco silna, aby Togabito mógł przeżyć atak Cero Ichigo w formie Vasto Lorde.[1]

Przenikliwy intelekt: Kokutō jest bardzo przebiegły. Był w stanie zmanipulować i oszukać Ichigo, który przypuszczał, że Kokutō jest życzliwy i może walczyć ramię w ramię. Spostrzegł również, że kluczem do ucieczki z Piekła jest zniszczenie łańcuchów, przez które Togabito są przywiązani do Piekła, i że pełna transformacja w Hollowa była wystarczająca, aby tego dokonać.[1]

Występy w innych mediach Edytuj

Kokutō pojawia się w Bleach: Soul Resurrección, gdzie wykorzystuje swój miecz i łańcuchy. Pokazano go bez czarnego bandaża na głowie. Choć nie ma żadnej roli w fabule, Kokutō pojawia się jako boss w 3. misji w trybie Mission. Misja 5. to solowa walka z nim, w misji 21. gracz mierzy się z Kokutō jako Ichigo w formie pancerza z czaszek, a 28. gracz gra jako Kokutō i walczy ze wszystkimi bossami z poprzednich misji.

Odniesienia Edytuj

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 Film Bleach; Bleach: Jigoku-hen

Nawigacja Edytuj