Fandom

Bleach Wiki

Kenpachi Kiganjō

2260stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij

Kenpachi Kiganjō (鬼厳城 剣八, Kiganjō Kenpachi) był 10. osobą noszącą przydomek "Kenpachi". Przed stuleciem, pełnił funkcję Kapitana 11. Oddziału. Jest poprzednikiem Zarakiego.

Wygląd Edytuj

Kiganjō był mężczyzną o wprost nieludzkim wyglądzie; miał ponad dwa metry wzrostu i ważył ponad 300 kilogramów.[1] Osoba o ciemnej karnacji, czarnych, długich włosach z lekkimi zakolami. Pod dolną wargą Kenpachi miał dwa kolczyki, przypominające żelazne kolce. Jego wygląd można określić jako nieco niedbały; ma długą, czarną brodę oraz gęste włosy na klatce piersiowej. Najprawdopodobniej nosił standardowy uniform kapitański.

Osobowość Edytuj

Niewiele wiadomo o jego osobowości, oprócz tego, że był leniwy. Podczas kiedy piastował jeszcze stanowisko kapitana 11. Oddziału, Shinji Hirako, spostrzegłszy jego nieobecność na zebraniu kapitanów nazywa go wprost "wrzodem na tyłku".[2]

Pomimo tego, iż nie wydawał się osobą ciepłą czy uprzejmą, u swojego dawnego wicekapitana, Makiego Ichinose, ukształtował tak silną więź, że nawet po jego śmierci mężczyzna walczy o jego dobre imię. Po tym, w jaki sposób odnosił się do Zarakiego w jednej z jego retrospekcji można stwierdzić, że używał dosyć wulgarnego słownictwa.

Historia Edytuj

Jak każdy inny kapitan 11. Oddziału, Kiganjō stał się kapitanem i nowym "Kenpachim", zabijając poprzedniego, 9. Kenpachiego. Został zabity przez Kenpachiego Zarakiego przed 200 członkami 11. Oddziału.[3] Przed objęciem stanowiska kapitana nazywał się Gosuke Kiganjō (鬼厳城 五助, Kiganjō Gosuke).[1]

Kiedy Kiganjō nie stawia się na spotkanie kapitanów zwołane w celu wprowadzenia Kisuke Urahary, Shinji Hirako mówi, że Kiganjō był próżniakiem, który jak zwykle nie słucha rozkazów. Shinji stwierdza, że był "bólem w dupie" i zastanawia się dlaczego "taki wstrętny facet" stał się kapitanem. Love Aikawa mówi, że nic nie można na to poradzić, biorąc pod uwagę fakt, że 11. Oddział jest zorganizowany inaczej, i że jeśli ktoś jest winny, to jest to poprzedni Kenpachi, gdyż dał się zabić.[4]

Kiganjō nie jest również obecny podczas spotkania kapitanów, które zostało zwołane ze względu na znikanie dusz z Rukongai oraz zniknięcie Kenseia i Mashiro.[5]

Bount (tylko anime) Edytuj

Maki Ichinose wymienia Kiganjō jako człowieka, który wierzył w sprawiedliwość tak jak on sam. Był bardzo przywiązany do swojego kapitana.[6]

Mistrz walki mieczem: Jako były kapitan 11. Oddziału specjalizuje się w walce mieczem. Był bardzo uzdolniony w tej dziedzinie, jednak nie był wystarczająco dobry, aby móc równać się z Zarakim, z którego rąk ostatecznie ginie.

Zanpakutō Edytuj

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Bleach Official Character book 2 MASKED
  2. Manga Bleach; Rozdział -108, strona 10
  4. Manga Bleach; Rozdział -108, strony 10-11
  6. Anime Bleach; Odcinek 77

Tytuły Edytuj

Poprzednik:
Kenpachi ?
Kapitan 11. Oddziału
? - ?
Następca:
Kenpachi Zaraki

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki