FANDOM

Aparat.png GALERIA

Ta strona lub sekcja wymaga uzupełnienia treści.
  • Historia
  • Fabuła
  • Dodać odniesienia

Kōga Kuchiki (朽木 響河, Kuchiki Kōga) był Shinigami, który służył Soul Society jako żołnierz 3. rangi w 6. Oddziale. Został zięciem Ginreia poprzez małżeństwo z jego córką, przez co został członkiem rodziny Kuchiki. Jest postacią tylko z anime.

Wygląd Edytuj

KogaEp250.png

Kōga w czasach młodości

Kōga był wysokim i dobrze zbudowanym Shinigami, o mocno zielonych oczach i ciemnych, fioletowych włosach; oprócz jednego pasma różowych włosów po lewej stronie, na których jako członek rodziny Kuchiki nosi kenseikan. Oprócz typowego stroju Shinigami nosił długi, czerwony szal i misternie wykonany naszyjnik z wisiorem. Po wielu latach zapieczętowania, jego wygląd diametralnie się zmienia. Jego skóra zszarzała, twarz jest strasznie zniszczona po tak wielu latach zamknięcia, a ciało nie wygląda już tak jak kiedyś. Ciągle nosi na niej część maski, którą założono mu w więzieniu. Pozbył się też swojego kenseikan, odcinając się tym samym od rodziny Kuchiki.

Osobowość Edytuj

Dawniej Kōga był człowiekiem z poczuciem obowiązku, zaangażowanym w życie swojej rodziny i obronie jej dumy i honoru. Zawsze próbował być skromnym i poważnym, starał się jak najlepiej wypełniać swoje obowiązki jako Shinigami. Jednak gdzieś w środku pragnął też żeby jego zaangażowanie i ciężka praca zostały dostrzeżone i docenione. Przez fałszywe oskarżenie, pozwala by gniew i żądza stania się kimś większym wzięła nad nim górę. Kōga staje się arogancki i bezwzględny. Zaczyna dążyć do celu, którym jest większa władza po trupach. Przestaje szanować innych, nawet własne Zanpakutō, uważając je tylko za narzędzie, co przyczynia się do jego klęski.

Historia Edytuj

Koga releases his Zanpakuto against the rebels.png

Kōga uwalnia Zanpakutō przeciwko rebeliantom

Kilkaset lat przed główną fabułą, Kōga został członkiem rodziny Kuchiki i zięciem Ginreia.

Szybko zyskał duży szacunek w Soul Society, przez jego zaangażowanie w walki z buntownikami. Czuje się jednak niedoceniony przez swojego teścia, który traktuje go trochę obojętnie. Jedyną osobą która kiedykolwiek go pocieszała był jego Zanpakutō - Muramasa, który zawsze trzymał jego stronę. Podczas wojny domowej w Soul Society dostrzeżono wreszcie jego umiejętności. Yamamoto chce by stanął na czele specjalnego oddziału powołanego do walki z buntownikami. Kōga przyjmuje to wyróżnienie z radością, jednak jego nominacja i coraz większe znaczenie w Seiretei budzi niezadowolenie arystokracji.

Wymyślają oni plan jak wrobić go w zdradę Soul Society. Kōga zostaje napadnięty przez Shinigami. W obronie własnej zabija ich, jednak arystokracja wysunęła w jego kierunku oskarżenie, przez które został wtrącony do więzienia. W więzieniu pojawia się Muramasa i przekonuje Kōgę do zemsty. Kōga zgadza się z nim, nie wiedząc, że Ginrei szuka dowodów jego niewinności. Jest jednak już za późno. Kōga mści się na sprawcach jego nieszczęścia. Podczas spotkania z Ginreiem, ten tłumaczy, że chciał mu pomóc. Kōga na początku zauważa swój błąd, jednak potem zarzuca Ginreiowi, że ten jest zazdrosny o jego moc. Wpada w szał. Buntuje się przeciwko Stowarzyszeniu Dusz i zabija wielu niewinnych ludzi. Uważa ich za nic nie wartych. Przez swoje poglądy jego połączenie z mieczem uległo pogorszeniu, jednak cały czas zabijał ludzi.

Koga Seal.png

Pieczęć Kōgi

Ginrei i Yamamoto decydują się walczyć z Kōgą. Kōga śmieje się z nich mówiąc, że go nie pokonają. Chce uwolnić swój Zanpakutō, jednak Muramasa go nie słyszy. Wtedy Ginrei dostrzega szansę i wraz z Yamamoto pieczętują Kōgę i umieszczają go w świecie żywych.

Fabuła Edytuj

Nieznane opowieści Zanpakutō (tylko anime) Edytuj

Kōga zostaje zapieczętowany, jednak nadal żyje wewnątrz pieczęci. Jego miecz zdołał się jednak uwolnić i wszczyna bunt Zanpakutō. Muramasa spotykając Ichigo kłamie jednak, twierdząc że jego mistrz został przez niego zabity.

Jednak kiedy Muramasa przejmuje kontrolę nad Ryūjin Jakką i więzi w jaskini Ichigo, Yamamoto, Ukitake, Shunsuia i Yoruichi, Głównodowodzący wyjaśnia kim jest Muramasa, i że planuje on zniszczyć pieczęć swego mistrza i przywrócić go do życia.

Mówi też Ichigo, że pięczeć Kōgi znajduje sie blisko Karakury. Ostatecznie Muramasa odnajduje więzienie Kōgi, jednak na drodze stają mu Inoue, Ishida, Sado i Rukia. Ostatecznie pokonuje ich i zaczyna niszczyć pieczęć Kōgi. Ichigo przybywa za późno i obserwuje przebudzenie. Muramasa jest zachwycony uwolnieniem swojego mistrza, jednak Kōga przebija go mieczem. Muramasa pyta się go dlaczego to zrobił, wtedy Kōga mówi mu, że nie potrzebuje miecza, który nie stawia się na wezwanie. Kōga decyduje się dobić Muramasę, jednak zostaje powstrzymany przez Byakuyę.

Breaking Muramasa.png

Kōga łamie Muramasę

Byakuya wyjawia wtedy dlaczego zdradził Seireitei. Po tym jak został obecną głową rodziny Kuchiki, jego dziadek Ginrei przestrzegł go, że kiedyś Kōga może się uwolnić, a jego obowiązkiem jako głowy rodziny będzie jego zabicie. Muramasa mimo ciosu od swojego mistrza, nalega by ten przyjął jego pomoc. Jednak Kōga niszczy miecz i wyrzuca go twierdząc, że go nie potrzebuje, gdyż jest nic nie wartym narzędziem i zawsze można go zastąpić.

Byakuya walczy z Kougą Kuchiki.png

Kōga próbujący złapać Byakuyę

Kōga chwyta za jeden z toporów, które go więziły i rozpoczyna wyrównaną walkę z Byakyuą. Chcąc pokonać Byakyuę używa iluzji by go zmylić. Wtedy Byakuya łączy się ze swoim mieczem co pomaga mu poddać się iluzji Kōgi. Byakuya mówi mu wtedy, że teraz walczą na równi, gdyż połączył się ze swoim mieczem, co daje największą siłę. Tłumaczy Kōdze, że przez jego własne ambicje i zbyt wygórowane mniemanie o sobie pozbawił się swojej prawdziwej siły. Kōga decyduje się wtedy na zakończenie pojedynku. Obaj przeciwnicy używają całej siły.

Koga dies.jpg

Śmierć Kōgi

W następstwie pojedynku Byakuya pokonuje Kōgę, który nie chce się przyznać do porażki. Wzywa Muramasę by ten mu pomógł. Jest zaskoczony tym, że jego miecz nie przychodzi mu z pomocą i zdaje sobie sprawę z tego, że przecież zerwał z nim swoje więzi. Wpada do jeziora i umiera.

Byakuya i Kouga krzyżują miecze.png

Kōga używający ostrzy by walczyć z kapitanem Kuchiki

Mistrz walki mieczem: Kōga był dobrze wyszkolony w walce mieczem, mimo że jego Zanpakutō był zamknięty. Kiedy był żołnierzem trzeciej rangi, walczył na poziomie kapitana w starciu z dużą grupą przeciwników, którzy atakowali od razu. Jego umiejętności są bardzo uniwersalne, możliwość skorzystania z różnych broni z wysoką sprawnością. Umiejętności Kōgi pozwoliły na szybkie i precyzyjne ataki, które rywalizowały z Byakuyą Kuchiki.

Mistrz Shunpo: Kōga wykazał wysoką klasę w poruszaniu się przy pomocy Shunpo. Mógł spokojnie dotrzymać kroku Byakuyi, jednemu ze specjalistów w tej dziedzinie.

Ekspert Kidō: Umiejętności Kōgi w Kidō są ogromne. Korzysta z różnych czarów, które mają wielką moc; korzysta z nich jeden po drugim bez wymowy zaklęcia.

Zwiększona siła: Mimo że w stanie fizycznym jest "wyblakły", Kōga jest nadzwyczaj silny. Był w stanie ściąć ostrze Muramasy na dwie części.

Ogromna moc duchowa: Chociaż nie jest szlachetnej krwi, Kōga posiadał wielką duchową moc, mimo że był żołnierzem trzeciej rangi. Ginrei (kapitan 6. Oddziału) stwierdził, że Reiatsu Kōgi przewyższa nawet jego własne. Nawet po zamknięciu przez kilka wieków wykazuje nadal ogromną moc, dzięki której jest w stanie używać nowych możliwości.

KōgaIllusions.gif

Kōga używający iluzji

  • Iluzje: Muramasa jest w stanie oszukać zmysły przeciwnika, Kōga potrafi to samo. Wysyła do wroga Reiatsu, które wyłącza zmysły. Po tym ma pełną kontrolę nad tym co robią. Przeciwnik nie jest w stanie dostrzec "prawdziwego". Można uniknąć tej mocy, jeżeli "zamknie się serce".
  • Duchowe nici: Kōga jest w stanie tworzyć niewidzialne nici (ręce). Wiążą one przeciwnika, który nie może ruszyć się z miejsca. Można je zobaczyć na powierzchni czystej wody, budynków. Żeby się ich pozbyć, wystarczy uderzyć jakimś atakiem w powierzchnię.

Zanpakutō Edytuj

Muramasa Blade Ep247.png

Muramasa, Zanpakutō Kōgi

Muramasa (村正, Pozytywna Wieś): Zanpakutō Kōgi ma kształt katany z ciemną pochwą. Rękojeść jest purpurowa, a jelec w kształcie symbolu Korpusu Kidō. Muramasa jest Zanpakutō typem iluzji.

  • Shikai: Komendą uwalniającą jest Szepcz (囁け, sasayake). Muramasa świeci jasno-purpurowym światłem, który ma znaczny promień wpływający na cele w jego obrębie.
Specjalne zdolności Shikai: Po uwolnieniu, świeci jasno-purpurowym światłem energii o promieniu 360 stopni, które wpływa na wszystkie Zanpakutō, żeby je uwolnić. Zanpakutō będzie poruszać się samodzielnie i obróci się przeciwko swojemu panu jak i sojusznikom. Moc ta może działać nawet na 10 osób naraz. Może zmusić duszę katany do opuszczenia jej i swego pana by go zaatakować. Jedynym sposobem walki na moc Muramasy jest zrozumienie, jak działa Zanpakutō i zamknięcie swojego "serca" przed nią. Żeby tego dokonać, trzeba mieć niesamowite Reiatsu i koncentrację. Ponadto, trzeba nadal walczyć w tym stanie.
  • Yūkōjōchū Muramasa (有鉤条虫村正, Hakowaty Tasiemiec Sprawiedliwej Wsi): Na dużym obszarze wybuchu energii duchowej, Muramasa objawia swoje prawdziwe oblicze w świecie rzeczywistym. Muramasa ma możliwość pojawienia się w swojej prawdziwej postaci, a nawet przejawiać się w pewnej odległości od swojego pana, usłyszeć jego wezwanie gdziekolwiek jest. Muramasa może zamanifestować swoją zapieczętowaną formę i przebudzisz inne Zanpakutō bez polecenia Kōgi.
Materializacja duszy Zanpakutō: Muramasa generuje przypływ energii, która wpływa na wszystkie Zanpakutō w okolicy. Kiedy to nastąpi, inne Zanpakutō świecą purpurowym światłem. Ich Zanpakutō pojawiają się jako cienie, odzwierciedlenie duszy słabszych (o niskiej energii duchowej) Shinigami.[1] Muramasa może wejść do wewnętrznego świata celów, podobnie jak tasiemiec-pijawka, i zmusić dusze Zanpakutō do ugięcia się i atakowania swoich panów. Odbywa się to poprzez usunięcie stabilności energii między Shinigami a Zanpakutō i wyzwolenia u katan ich ukrytych instynktów.[2]

Odniesienia Edytuj

  1. Anime Bleach; Odcinek 250
  2. Anime Bleach; Odcinek 257

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki