FANDOM

Aparat.png GALERIA

Jirōbō Ikkanzaka (一貫坂慈楼坊, Ikkanzaka Jirōbō) to były żołnierz czwartej rangi w 7. Oddziale. Jest młodszym bratem Jidanbō Ikkanzaka. Był znany również jako Kamaitachi (鎌鼬, co znaczy "kosa-łasica" lub "wiatr-kosa").[2]

Wygląd Edytuj

Jirōbō jest wielkim mężczyzną, ma czarne włosy, po swojej prawej stronie ma wycięty bezwłosy obszar w kształcie linii. Ma małe oczy i bardzo duże usta, co sprawia, że jego twarz ma tępy wygląd. Jest dość krępy. Na szyi ma zawieszone brązowe korale, poza tym nosi standardowy strój Shinigami.

Osobowość Edytuj

Jirōbō jest bardzo dumnym człowiekiem, cały czas podczas jego walki z Ishidą mówi po prostu o tym, że powinien się poddać, ponieważ jest on największym ekspertem od pocisków. Jest też bardzo tchórzliwy. Próbował wziąć Orihime na zakładniczkę, gdy zdał sobie sprawę, że nie wygra z Ishidą.

Fabuła Edytuj

Soul Society Edytuj

Gdy Uryū Ishida i Orihime Inoue ukrywają się na dachu budynku, Jirōbō atakuje z zaskoczenia Orihime, jednak Ishida ratuje ją.[3] Po tym ataku Ikkanzaka daje swoim przeciwnikom 10 sekund na ucieczkę i zaczyna odliczać, a gdy dochodzi ponad liczbę 10, Jirōbō atakuje Orihime po raz drugi. Dziewczyna próbuje odeprzeć atak Tsubakim, lecz Jirōbō rani Tsubakiego i twierdzi, że nigdy wcześniej nie widział takiej techniki i, że nie podziałała ona, ponieważ Orihime nie atakowała z prawdziwą żądzą zabicia. Później został on zaatakowany przez Ishidę, dziwiąc się, że ma do czynienia z kobietą z nieznanymi dotąd mu zdolnościami i Quincy. Po tym uwalnia swój Zanapakutō, przedstawia się i podaje swój przydomek - Kamaitachi, co oznaczało, że był on ekspertem od broni powietrznej, i że Ishida nie ma z nim szans. Po tej wypowiedzi Zanpakutō Jirōbō zostaje zniszczony, a on sam ranny.[4] Zamierza wziąć Orihime za zakładnika, a Ishida mówi mu, że jest on tchórzem skoro chce posunąć się do tak tchórzliwego czynu. Poprzez trafienie w odpowiednie punkty przez Ishidę na ciele Jirōbō, zostaje on pozbawiony mocy Shinigami i staje się zwykłą duszą.[5]

Shunpo: Mimo dużych rozmiarów, Jirōbō mógł poruszać się dość szybko, by zaskoczyć Orihime.[6]

Zanpakuō Edytuj

Tsunzakigarasu (劈烏, Przeszywający Kruk): Zanpakutō Jirōbō wygląda jak nieco większa niż normalnie katana, z pomarańczową rękojeścią i tsubą w kształcie cyfry 8.

Jirōbō Ikkanzaka Shikai regenerated.png

Tsunzakigarasu

  • Shikai: Komendą uwalniającą jego Zanpakutō jest Zatrzepocz skrzydłami (羽搏きなさい, habatakinasai).
Specjalne zdolności Shikai: Shikai składa się z niezliczonych latających ostrzy, którymi może on sterować za pomocą telekinezy. Ostrza poruszają się z niesamowitą prędkością. Mogą one zostać łatwo zniszczone, łatwo jest ich też uniknąć za pomocą Shunpo lub innych technik poruszania się.[2]
Odnowa ostrzy: Jeśli ostrza zostają zniszczone, Jirōbō może wezwać ich więcej. Ta umiejętność może zostać wstrzymana, jeśli przeciwnik jest wystarczająco szybki, aby zranić rękę Jirōbō.[7]

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Bleach Official Character Book Souls, strona 118
  2. 2,0 2,1 Manga Bleach; Rozdział 91, strona 20
  6. Manga Bleach; Rozdział 89, strony 21

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki