FANDOM

Ichigo Kurosaki kontra Jidanbō Ikkanzaka to pierwsza walka Ichigo podczas pobytu w Soul Society. Aby rozpocząć ratowanie Rukii, Kurosaki musi ominąć Strażnika Zachodniej Bramy – Jidanbō Ikkanzakę.

Prolog Edytuj

O21 Jidanbo staje do walki z Ichigo

Strażnik zatrzymuje intruzów

Ichigo, Uryū, Chad, Orihime i Yoruichi docierają do Soul Society. Gdy kurz opada, towarzysze spoglądają na opustoszałe domy. Yoruichi wyjaśnia, iż to właśnie jest Rukongai – najbiedniejsza i najbardziej zaludniona część Soul Society, która kołem otacza Seireitei – dwór zamieszkiwany przez Shinigami. Spoglądając w bok, Ichigo zauważa, że tamte budynki wyglądają na lepszą część miasta. Woła, że to pewnie ten dwór jakichś tam dusz, a rzucając się biegiem w tamtą stronę krzyczy, że kto pierwszy, ten lepszy. Yoruichi ostrzega, by nawet nie próbował się tam zbliżać. Wówczas z góry spada pierwsza przegroda; po chwili ochronny, wysoki mur okala Seireitei i zagradza drogę Ichigo. Ogromny mężczyzna stwierdza, że to pierwszy raz od dawna, jak ktoś próbuje przejść przez bramę bez przepustki, po czym wita gości.[2]

O21 Jidanbo odgradza drogę Orihime i Sado

Jidanbō zatrzymuje Orihime i Sado

Wielkolud atakuje toporem i pyta, czy smarkacz zamierza zacząć. Uryū stwierdza, iż tak wielka osoba nie może być człowiekiem, a Yoruichi wyjaśnia im, że to Jidanbō – strażnik zachodniej bramy. Uryū pyta, czy będą musieli go pokonać, a Yoruichi mówi, że nie będzie to proste. Wyjawia, iż Jidanbō pełni tę funkcję od ponad 300 lat, a strzeżona przez niego brama jest jedyną, której nigdy nie przełamał żaden intruz. Odpiera, iż będą musieli wykazać się sprytem, ale Orihime i Chad ruszają w stronę Ichigo, ignorując kota. Jidanbō uderza toporem, wypiętrzając ścianę, która odgradza Yasutorę i Orihime. Pyta, co to za maniery i oświadcza, że mają tu trzy zasady – trzecia mówi, że walczą pojedynczo. Chad planuje przebić się przez zaporę, jednak wtedy dobiega ich głos Ichigo, który prosi, by poczekali tam i nie wtrącali się.[3]

Bitwa Edytuj

O21 Ichigo blokuje atak Jidanbo

Jidanbō zablokowany przez Ichigo

Ichigo wyjaśnia poirytowanemu Ishidzie na czym polegał jego trening. Mówi, że przez pięć dni walczył z Uraharą, więc nie może narzekać na brak siły. Wyciąga miecz. Gdy strażnik atakuje toporem, Kurosaki zatrzymuje cios mieczem.[4] Jidanbō wybucha śmiechem; oznajmia, iż od dziesięciu lat nie spotkał nikogo, kto byłby w stanie zatrzymać jego topór, i stwierdza, że pierwszy raz od dawna będzie mógł iść na całość. Zdradza, iż dwie osoby zdołały przeżyć pierwszy cios, jednak dla obu drugi atak był zarazem ostatnim. Bierze zamach i opuszcza topór. Kurosaki nadal stoi; Ikkanzaka komentuje, że teraz zacznie się zabawa. Używa Juppon Jidanda Matsuri, raz po raz wznosząc i opuszczając toporzysko. Przyjaciele Ichigo spoglądają na to z lękiem. Choć Jidanbō myli się w liczeniu, po chwili dźwiga broń do ostatecznego ciosu. Potężna fala uderzeniowa rozchodzi się wokół.[5]

O21 Ichigo pokonuje Jidanbo

Ichigo pokonuje Jidanbō

Ichigo nadal stoi z mieczem wzniesionym nad głową. Olbrzym jest zdumiony. Gdy Kurosaki pyta go, czy już skończył, osłupiały Jidanbō wyciąga drugi topór. Unosi oba ostrza, gniewnie krzycząc, by intruz gotował się na śmierć. Woła, że oto jego ostateczna technika – Banzai Jidanda Matsuri. Ichigo mówi, że trochę przeszkadzają mu te topory. Chwilę później jednym cięciem przecina bronie i powala strażnika.[6] Oszołomiony Jidanbō wstaje i ze śmiechem komentuje, że zagapił się i upadł. Mówi, iż zaraz da mu nauczkę, ale kiedy dostrzega złamane topory, łzy napływają mu do oczu. Olbrzym upada na ziemię, zawodząc o swoich zniszczonych toporkach. Zdziwiony Ichigo przeprasza za zepsucie jego broni, a zapłakany strażnik oznajmia, iż z niego to jednak dobre chłopaczysko. Podnosi się i ociera łzy, wołając, że oto przegrał jako mężczyzna, dlatego też zezwala im na przekroczenie Bramy.[7]

Następstwa Edytuj

O22 Ichigo krzyżuje miecz z Ichimaru

Ichigo atakuje Gina

Gdy przyjaciele pytają, czy naprawdę mogą przejść, Jidanbō oznajmia, że mogą, skoro przegrał z ich przywódcą, a to irytuje Ishidę. Strażnik pyta Kurosakiego o imię, a słysząc je orzeka, że jest zabawne. Mówi, iż nie wie, po co Ichigo chce się tam przedostać, ale prosi, by uważał na siebie, ponieważ spotka teraz wielu silnych rywali. Olbrzym z wysiłkiem chwyta wrota, odsłaniając przejście. Z okrzykiem podnosi bramę, kiedy nagle zamiera. Po drugiej stronie stoi uśmiechnięty mężczyzna – kapitan 3. Oddziału, Gin Ichimaru. Gin mówi, iż to niedopuszczalne; błyskawicznym ruchem odcina rękę Jidanbō.[8]

O22 Ichigo i Jidanbo zostają odepchnięci

Ichigo i Jidanbō odepchnięci przez Shinsō

Jidanbō wciąż podtrzymuje wrota. Yoruichi w myślach zauważa, że nie mają jeszcze szans aby mierzyć się z kapitanem oddziału, więc nade wszystko muszą uniknąć starcia. Ichimaru oznajmia, iż pokonany strażnik nie otwiera żadnej bramy – porażka strażnika oznacza jego śmierć. Raptem Ichigo krzyżuje z nim miecze, ignorując krzyki kota. Kurosaki mówi kapitanowi, że jeśli chce walczyć tak bardzo, że zaatakował bezbronnego przeciwnika, to on pokona go bez litości. Kiedy Gin słyszy, iż to jest Ichigo Kurosaki, odwraca się; odchodzi kawałek, po czym wyciąga miecz. Ichigo pyta, czy kapitan chce rzucić tym sztylecikiem, lecz wtedy Gin uwalnia swój Zanpakutō, Shinsō. Ostrze błyskawicznie wydłuża się, zgarniając intruzów i wyrzucając ich poza bramę. Gdy wrota opadają, Ichimaru macha im na pożegnanie.[9]

Odniesienia Edytuj

  1. Bleach Official Character Book Souls, strona 262
  9. Manga Bleach; Rozdział 75

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki