FANDOM

Aparat.png GALERIA

Hueco Mundo (虚圏 (ウェコムンド) , Wekomundo; po hiszpańsku "Pusty Świat", a japońsku "Sfera Pustych") jest wymiarem zamieszkiwanym przez Hollowy i Arrancarów. Leży między Światem Żywych a Soul Society.

Przegląd Edytuj

Hueco Mundo1.jpg

Hueco Mundo

Hueco Mundo to pustynny świat, wiecznie skąpany w świetle księżyca. Powietrze jest tutaj, podobnie jak w Soul Society, nasycone Reishi, którego absorbowanie z atmosfery wystarcza do przeżycia mniejszym Hollowom.[1] Wydmy tworzą nieurozmaicony krajobraz, a na pustkowiach znajdują się nieliczne formacje skalne w postaci wąwozów, przełęczy i gór wypełnionych jaskiniami, które Hollowy wykorzystują jako kryjówki. Tutejsza flora jest bardzo uboga. Ponad powierzchnią pustyni widoczne są jedynie, przypominające gałęzie, formy pochodzenia prawdopodobnie mineralnego. Sięgające poniżej powierzchni piasku "pnie" martwych "drzew" tworzą Las Menosów.[2]

Dostęp do Hueco Mundo Edytuj

Hueco Mundo jest umieszczone między Światem Ludzi, a Soul Society, oddzielony od obu poprzez wymiar znany jako Dangai. Do Hueco Mundo można dostać się używając Garganty, która pozwala przekraczać granie wymiarów.[3][4]

Struktura Edytuj

Hueco Mundo składa się z dwóch pięter: Lasu Menosów i rozległego, pustynnego pustkowia ponad nim.

Las Menosów Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Las Menosów

Jest niższym piętrem Hueco Mundo, zasiedlonym przed Menosy klasy Gillian i Adjuchas, a także prawdopodobnie nieliczne Vasto Lorde. Jego powierzchnię pokrywają pnie zbudowanych z minerałów "drzew", tworzących schronienie dla ukrywających się tu Hollowów. Informacje o Lesie Menosów pochodzą z fillerowych odcinków anime.

Pustynia i Las Noches Edytuj

Górny poziom Hueco Mundo zajmuje rozległa pustynia, nad którą nieustannie świeci księżyc. Jest zamieszkiwana przez wędrujące Hollowy, chociaż wydaje się, że zazwyczaj chronią się, ukrywając pod powierzchnią białego piasku i opuszczają schronienie, gdy zostają do tego sprowokowane.

Main.png Osobny artykuł: Las Noches

Na pustyni znajduje się Las Noches, pierwotnie siedziba Barragana Luisenbarna, a po przybyciu do Hueco Mundo zbiegłych z Soul Society kapitanów, zaadaptowana przez Sōsuke Aizena jako jego twierdza. Za czasów Aizena zamieszkiwane przez jego Espadę i Arrancarów.

Mieszkańcy Edytuj

Rodzimymi mieszkańcami tego wymiaru są Hollowy, które przemierzając go, nieustanie walczą ze sobą i wchłaniają pokonanych, w celu powiększenia swojej siły. Na skutek wzajemnego pożerania się, prawdopodobnie w Hueco Mundo przed pojawieniem się Aizena naturalnie ewoluowali pół-Arrancarzy. Dzięki Hōgyoku Aizen powołał do istnienia Arrancarów, a po jego klęsce część z nich nadal tutaj zamieszkuje.[5]

Władza Edytuj

Pierwszym władcą Hueco Mundo był Barragan Luisenbarn. Rządził on do czasu ucieczki trójki kapitanów z Soul Society - Sōsuke Aizena, Kaname Tōsena oraz Gina Ichimaru. Po ich przybyciu został pokonany i wcielony do armii Arrancarów, gdzie otrzymał pozycję 2. Espady. Władcą Hueco Mundo stał się Aizen. Po klęsce zarówno jego, jak i jego towarzyszy 3. Espada, Tier Harribel została królową tego miejsca. Po jakimś czasie została jednak pokonana i pojmana przez Wandenreich, a oni sami pod dowództwem Yhwacha przejęli Hueco Mundo i założyli tam jedną ze swoich baz operacyjnych. Obecna sytuacja w Hueco Mundo po śmierci Quilge Opie, pełniącego tam obowiązki nadzorującego siły Wandenreich, nie jest znana.

Wojsko Edytuj

Espada Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Espada
Najsilniejsi Arrancarzy w armii Aizena, numerowani od 0 do 9, a numery przyporządkowane są im zależnie od ich siły.[6]

Fracción Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Fracción
Najsilniejsi Números, wybrani przez Espadę, jako ich bezpośredni podwładni.[6]

Privaron Espada Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Privaron Espada
Byli Espada, pozbawieni swojej pozycji i wykluczeni z grona dziesięciu najsilniejszych, którym nadano trzycyfrowe numery.[7]

Exequias Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Exequias
Jednostka specjalna w armii Aizena, odpowiedzialna za tłumienie rebelii, pozbycie się pokonanych Arrancarów oraz eliminowanie zagrożenia w Las Noches ze strony intruzów.[6]

Jagdarmee Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Jagdarmee
Jednostka Wandenreich pod dowództwem Quilge Opie, odpowiedzialna za schwytanie Arrancarów i dostarczanie niektórych z nich do Lodowego Wymiaru.[8]

Odniesienia Edytuj

  2. Bleach Official Character Book 2 MASKED; strona 130
  5. Manga Bleach; Rozdział 188, strona 9-10
  6. 6,0 6,1 6,2 Bleach Official Character Book 2 MASKED; strona 247

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki