Wikia

Bleach Wiki

Hollow

Komentarze10
2030stron na
tej wiki

Hollow
Muramasa Hollow Dome Gillians
Kanji 虚 (ホロウ)
Rōmaji horō
Dodatkowe informacje
Podstawowe moce Cero
Znani członkowie Główne Hollowy

Hollow (虚 [ホロウ], horō; "Pusty") to rasa stworzeń zrodzonych z ludzkich dusz. Są duchowymi istotami z nadprzyrodzonymi mocami, służącymi im do walki lub polowania. Żywią się ludźmi, aczkolwiek silniejsze Hollowy zjadają także Shinigamich, a nawet innych przedstawicieli swojego gatunku. Zamieszkują Hueco Mundo, gdzie są niewykrywalne, lecz mogą też przemieścić się do Świata ludzi, gdzie na ogół żerują. Hollowy są tępione przez Shinigamich, którzy zabijając je, uwalniają ich dusze i odsyłają do Soul Society.

Przegląd Edytuj

Hollowy to Plusy (zmarłe ludzkie dusze), które tracą swoje serca w wyniku rozpaczy lub przebywają zbyt długo w Świecie Ludzi. Każda dusza, na której Shinigami nie przeprowadził konsō, może stać się Hollowem.[1]

Proces przemiany Edytuj

Większość dusz jest w stanie bez problemu przejść do Soul Society po swojej śmierci. Niektóre z nich zostają w Świecie Ludzi, aby spełnić określone cele, takie jak opiekowanie się ukochaną osobą, ochrona danego miejsca, bądź kontynuowanie urazy zza grobu.[2]

Hollow to dusza zmarłego, która z powodu wielkiego cierpienia (którego powodem jest przeważnie niemożliwość dotarcia do Stowarzyszenia Dusz z powodu grzechów popełnionych za życia, choć bywa inaczej) całkowicie utraciła swój łańcuch losu, część którego po śmierci zostaje przy duszy. Gdy łańcuch zostanie na dobre zniszczony, dusza zmienia się w potężną istotę z materialnym ciałem (widocznym jednak wyłącznie dla ludzi posiadających tzw. świadomość duchową, inne dusze oraz Shinigami) oraz białą maską (która zazwyczaj przypomina czaszkę) na twarzy. Głodny lub rozwścieczony wydaje z siebie charakterystyczny, pusty ryk. Dziura w miejscu, w którym dawniej znajdował się łańcuch, pozostaje pusta. Egzystencja Hollowa opiera się na pożeraniu dusz (w tym Hollowów słabszych od siebie), dzięki czemu zmniejszają one swój ból, nasycają głód duchowy oraz rosną w siłę (szczególnie, gdy pożrą duszę posiadającą Reiatsu, ponieważ w takim wypadku sporą jego część otrzymuje pożerający). Jeśli Shinigami zabije Hollowa, zmazuje jego grzechy (lecz tylko te, których dopuścił się jako Hollow - jeśli za życia także popełniał ciężkie grzechy, trafia do Piekła) i pozwala mu dotrzeć do Soul Society. Kreacji Hollowa można także zapobiec, czyniąc tzw. Pogrzeb duszy, zanim się ona przemieni.

Znane Hollowy Edytuj

Rodzaje Hollowów Edytuj

Wśród Hollowów możemy wyróżnić kilka głównych grup, z czego część posiada podgrupy. I tak mamy:

Demi-Hollow: Czyli niespokojne dusze nie będące plusami, które nie są jeszcze Hollowami, jednak wkrótce się nimi staną, jeżeli nie zostaną odesłane do Soul Society. Demi-Hollowy mogą być przywiązane do osoby (ang. "Obsessed Spirits") lub miejsca (ang. "Earthbound Spirits").

Hollow: Czyli przeciętni pożeracze dusz. Wyróżnia się z nich podgrupę Wielkich Pustych (巨大虚 [ヒュージホロウ], hyūji horō) przeciętni wielkości dwupiętrowego domu (choć bywają więksi).

Menos (メノス, menosu; po hiszpańsku "Minus" lub "Mniej"): Powstaje, gdy 100 zwykłych Hollowów pożera się nawzajem. Menosy są na tyle silne, że do walki z nimi Soul Society wysyła Shinigami rangi Żołnierza trzeciej rangi lub wyższej. Wydaje się, że jest ich mało, lecz naprawdę są ich całe hordy, rzadko jednak opuszczają Hueco Mundo. Każdy przedstawiciel Menosów potrafi zaatakować, używając Cero. Dzielą się oni na trzy podgrupy.

Gillian Edytuj

Gillian

Gillian

Gillian (ギリアン [最下大虚], girian; po hiszpańsku "Niezliczone Stworzenia"): To ogromne, silne i głupie stwory. Zwane są także Menos Grande (メノスグランデ [大虚], menosu gurande). Poradzi sobie z nimi Shinigami o randze szóstego oficera, jednak w dwu-trzyosobowych grupach niemal każdy Shinigami z rangą oficerską da im radę.

Gilliany nie mają własnej osobowości, co czyni je jeszcze bardziej niebezpiecznymi, lecz pozwala nauczyć się ich taktyki walki bardzo szybko. Jedną z wartych odnotowania zdolności Gillianów jest najszybsze tempo regeneracji spośród wszystkich Hollowów. Większość z nich jest identyczna, niektóre jednak wyglądają inaczej. Dzieje się to w momencie, gdy jeden z Hollowów składających się na ciało Gilliana zachował dość siły aby zdominować pozostałych. Objawia się to głównie innym kształtem maski oraz własną osobowością, choć czasem widoczne są drobne różnice w fizjonomii Gilliana. Jeśli pożre odpowiednią ilość innych Hollowów i sam nie da się pożreć, jest w stanie dokonać częściowej ewolucji i stać się jednym z silniejszych Menosów. Gilliany są najliczniejszą grupą Menosów.

Adjuchas Edytuj

Adjuchas

Adjuchas

Adjuchas (アジューカス [中级大虚], ajūkasu; po hiszpańsku "Kamienny Demon"): Są mniejsze od Gillianów, za to inteligentniejsze, szybsze i silniejsze. Zazwyczaj jednak tracą zdolność natychmiastowej regeneracji. Wyjątkiem od tego jest Nnoitra Gilga. Muszą pożerać równych sobie, inaczej wrócą do poprzedniej formy, tracąc charakter i inteligencję, zaś kolejna przemiana będzie niemożliwa. Jeśli Hollow nie może przejść do kolejnego etapu ewolucji, sposobem na pozostanie Adjuchasem jest pozwolenie na pożarcie części swojego ciała przez innego Hollowa. Poza pozbawieniem możliwości ewolucji, uniemożliwia mu to też cofnięcie się do poprzedniego etapu - zostaje Adjuchasem już na stałe. Każdy Adjuchas potrafi podporządkować sobie słabsze Hollowy (szczególnie bezrozumne Gilliany - część Adjuchasów posiada pod swoją komendą całe ich armie) oraz wydawać im rozkazy. Dość liczna grupa Menosów.

Vasto Lorde Edytuj

Harribel Vasto Lorde

Vasto Lorde

Vasto Lorde (ヴァストローデ [最上大虚], vasuto rōde; po hiszpańsku "Zdecydowane", "Pan" lub "Król", a japońsku "Wielki Król Pustych"): Są postury ludzi, od których różnią się tylko maską, umiejętnościami i detalami, jakimi są na przykład ogon, skrzydła, łuski i inne tego typu. Wśród Menosów mają najbardziej rozwinięte moce, co czyni je najpotężniejszymi z nich. Siłą dorównują Shinigami rangi kapitana. Niestety jak na razie nie są znane wymagania jakie musi spełnić Adjuchas (poza dalszym pożeraniem innych Hollowów) aby osiągnąć to stadium, lecz prawdopodobnie sam Hollow po utworzeniu się wie, czy powstał po to, aby stać się Vasto Lorde. Jest ich niewielu (przypuszczalnie kilkunastu). Niezwykle rzadko zapuszczają się poza Hueco Mundo. Zdecydowana większość nigdy nie weszła do Las Noches z własnej woli. Niektórzy z nich posłużyli Sōsuke Aizenowi do stworzenia przez niego armii Arrancarów, wśród której jest między innymi Tier Harribel.

Inne rodzaje Edytuj

W trzecim filmie Bleach: Fade to Black występuje pasożytniczy rodzaj Hollowa. Charakteryzuje się on wyrostkiem w kształcie kosy na ogonie. Posiada zdolność wymazywania pamięci. Żeby przeżyć, musi odnajdywać nowych nosicieli. Jego istnienie odkrył Kisuke Urahara.

Inne możliwości ewolucji Hollowów Edytuj

Niektóre Hollowy potrafią zerwać sobie częściowo maskę, uzyskując dzięki temu dostęp do nowych umiejętności, w tym mocy Shinigami, jednak na zawsze blokują sobie przy tym możliwość ewolucji, jak i cofnięcia się na jej linii jako Hollow. Nazywani są oni Arrancarami.

Zobacz też Edytuj

Odniesienia Edytuj

Nawigacja Edytuj

e · d · p Hollow
Arrancar: Números · Espada · Exequias
Umiejętności: Cero · Bala · Hierro · Negación · Garganta · Sonído · Gonzui · Pesquisa · Natychmiastowa regeneracja
Lista: Lista Hollowów · Lista Arrancarów · Resurrección
Znane Hollowy: Fishbone D · Hexapodus · Acidwire · Shrieker · Grand Fisher · Demi-Hollow · Bulbous G · Numb Chandelier · Metastacia · Bawabawa · Runuganga · Obrońca Lasu Menosów · Zonzain · Ayon · Hooleer · Battikaroa · Michel · Hollow Tasiemiec · Yosuke
Powiązane artykuły
Wydarzenia: Inwazja Arrancarów · Inwazja na Hueco Mundo · Biała Inwazja
Miejsca: Hueco Mundo · Las Menosów · Las Noches

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Hollow

  • Adjuchas i zwykły Hollow

    2 wiadomości
    • Czym się różni z wyglądu Adjuchas od zwykłego Hollowa?
    • Adjuchasy są mniejsze, wyglądem bardziej przypominają ludzi. Myślę, że zdjęcia wszystko wyjaśnią. :) Grupa AdjuchasówGrimmjow j...
  • Dziura jest czy jej nie ma?

    7 wiadomości
    • Możliwe też że mają je schowane we włosach. BTW, skąd to wiemy o Harribel - na wiki nie jest napisane
    • Dziwne, kiedyś było, ktoś najwyraźniej usunął przez pomyłkę. Niemniej jednak, jest to potwierdzone w Bleach Official Character Boo...

Więcej od Wikii

Losowa wiki