FANDOM

Aparat.png GALERIA

Hiyori Sarugaki (猿柿 ひよ里, Sarugaki Hiyori) to była wicekapitan 12. Oddziału pod dowództwem Kirio Hikifune, później Kisuke Urahary. Obecnie nadal jest częścią grupy Visoredów pozostałych w Karakurze.[4]

Wygląd Edytuj

Hiyori jest drobnej budowy ciała blondynką o brązowych oczach i krótkich włosach spiętych w dwa kucyki. Najczęściej ubiera czerwony dres w białe paski, na którym widnieje kanji przedstawiające pierwszą sylabę jej imienia. Swoje Zanpakutō nosi na plecach. Posiada piegi, po trzy na każdym poliku[5], ma również nieco wydłużony lewy górny kieł, dzięki któremu zyskała u Ichigo i Shinjiego pseudonim "wampirzyca". Dawniej, podczas pracy dla Soul Society Hiyori nosiła standardowe Shihakushō z insygniami wicekapitana 12. Oddziału, a jej włosy były zdecydowanie dłuższe. Nie nosiła wówczas spinek, które możemy dziś zauważyć w okolicach jej grzywki.

R686 Hiyori 10 lat później.png

Hiyori 10 lat później

17 miesięcy po pokonaniu Aizena, wygląd Hiyori nie za wiele się zmienił, poza tym, iż zaczęła nosić czerwono-białą czapkę z daszkiem pasującą kolorystycznie do jej dresu.

Po 10 latach od inwazji Quincy na Soul Society, Hiyori ukazana jest z teraz już tylko jednym kucykiem oraz nową czapką z logo Unagiya. Nosi białą bluzkę na ramiączkach, zaś swoją dresową bluzę ma związaną na pasie. Na jej lewym nadgarstku spoczywa czerwona, sportowa opaska.

Osobowość Edytuj

Pomimo swojego niedużego wzrostu, Hiyori jest bardzo energiczna i wybuchowa, często gwałtowna oraz popędliwa. Złość wyładowuje zwykle na Shinjim, wdając się z nim w bójki. Pomimo codziennych utarczek z chłopakiem zdarzają się jednak momenty, które podkreślają silną więź, jaka ich łączy. Jest arogancka w stosunku do większości osób, co widać było jeszcze w Soul Society. Przyznała nawet, że nienawidzi Shinigami i ludzi - wyjaśniałoby to jej lekceważącą postawę względem Ichigo. Była bardzo przywiązana do Kirio Hikifune, którą szanowała i traktowała jak matczyną figurę.[6]

Historia Edytuj

O206 Hiyori Sarugaki jako wicekapitan.png

Hiyori jako wicekapitan

Około 110 lat przed pozyskaniem przez Ichigo mocy Shinigami, Hiyori pełniła rolę wicekapitana 12. Oddziału pod rozkazami Kirio Hikifune. Kiedy kapitan 5. Oddziału, Shinji Hirako przybywa przed baraki 1. Oddziału na ceremonię inauguracyjną Kisuke Urahary, zostaje przywitany przez Hiyori kopniakiem w twarz. Incydent ten doskonale pokazuje, że relacje pomiędzy tą dwójką nie różnią się zbytnio od tych, które będą łączyć ich ponad wiek później. Za swoje zachowanie Sarugaki zostaje skarcona przez kapitana 7. Oddziału, Love'a Aikawę. Dziewczyna wszczyna krótką awanturę, następnie zostaje wprowadzona siłą przez mężczyznę z powrotem do budynku, podczas gdy Hirako wciąż posyła w jej stronę zabawne miny.[7] Chwilę potem Sarugaki razem z Lisą i Sōsuke idą w cieniu swoich kapitanów, obecni przy ich dyskusji dotyczącej awansu Kirio.[8] Następnie widzimy ją stojącą w szeregu z resztą kapitanów Gotei 13 w jednej z sal 1. Oddziału, gdzie czekają na przybycie jej nowego dowódcy.[9][10]

Urahara 111.jpg

Hiyori kłóci się z Kisuke

Kolejny raz mamy okazję zobaczyć Hiyori u boku nowego kapitana, podczas pierwszego spotkania ich oddziałów. Napięta atmosfera, panująca jeszcze po niedawnym odejściu Kirio, nie ułatwia Kisuke zdobycia zaufania swoich podopiecznych. Sarugaki otwarcie wyraża mało pozytywną opinię dotyczącą Urahary, twierdząc, iż jest to zdanie wszystkich członków oddziału. Z pożegnalnym kopnięciem wymierzonym w stronę kapitana, co, jak zaraz potem się przekonała, nie było mądrym pomysłem, opuszcza salę.[11] Rozdrażniona zaistniałą sytuacją wicekapitan przechadza się po jednej z dzielnic Soul Society, gdy nagle wpada na nią pokaźnych rozmiarów wóz, taszczący rzeczy Kisuke. Hiyori nie spodobała się wieść o przeprowadzce, co zaowocowało kolejnym incydentem, który doprowadził do lekkiego poturbowania wicekapitan przez rupiecie Urahary. Po powrocie do siedziby swojego oddziału, wściekła Sarugaki znowu narzeka na nowego dowódcę, aby za chwilę się na niego natknąć. Mężczyzna proponuje jej pomoc i pokazuje apteczkę, jednak oburzona dziewczyna agresywnie odmawia, kopie go w twarz, po czym zostawia obolałego kapitana.[12]

Dzień później, na kolejnym zebraniu 12. Oddziału, rozmowa najpierw obraca się wokół przeprowadzki Kisuke, potem jednak dotyczy polityki oddziału. Blondyn swoją beztroską i dziecinnym zachowaniem znowu wzburza Hiyori, co skutkuje kolejnym kopniakiem.[13] Gdy spotkanie oddziałowe dobiegło końca, Sarugaki ponownie wybiera się na spacer, a po drodze zaczepia ją Hirako. Wdają się w normalną dla nich kłótnię, lecz gdy Shinji nieświadomie naśladuje Uraharę, blondynka nie wytrzymuje i sprawia, że kolega całuje podeszwę jej buta.[14] Wracając do swojego oddziału, dziewczyna zauważa kilku przełożonych, leniuchujących w towarzystwie ich dowódcy, przez co wybucha awantura. Sarugaki wymusza na kapitanie pojedynek wręcz, który z łatwością wygrywa, jednak jak później się okazuje, tylko przez dobroduszność Kisuke.[15] Nazajutrz Uraharze dostało się od wicekapitan, zszokowanej nowym wyglądem biura kapitańskiego. Dowódca podjął próbę uspokojenia dziewczyny, jednak przyniosło to odwrotne skutki. Mężczyzna z uśmiechem na twarzy przytrzymuje podwładną i prosi o wspólną wizytę w Siedlisku Larw.[16]

Urahara Saves Hiyori.png

Urahara ratuje Hiyori

W drodze do wspomnianego miejsca, Hiyori nagle traci chęci, nie mając ochoty na dalszą podróż, lecz dowódca napiera na nią, finalnie przekonując do dotrzymania mu kroku. Idąc przez tereny należące do 2. Oddziału, Urahara uchyla nieco rąbka informacji na temat Onmitsukidō - Tajnych Służb Operacyjnych.[17] Sarugaki porównała Siedlisko Larw do lochów, kiedy wraz z jej dowodzącym kierowali się do sali, w której trzymano potencjalnie niebezpiecznych Shinigami. Kisuke dzieli się z blondynką swoim pomysłem o spożytkowaniu umiejętności tutejszych więźniów, jednak ona nie wydaje się przekonana.[18] Ich dyskusję przerywa mężczyzna, w którym wicekapitan rozpoznaje kolegę ze szkoły.[19] Gdy ten odwraca jej uwagę i błaga o wolność, znienacka pojawia się kolejny osiłek, próbujący zaatakować Hiyori od tyłu. Spanikowana dziewczyna przypomina sobie, iż zostawiła swój Zanpakutō w barakach oddziału, co uniemożliwia jej obronę. Na szczęście Urahara w porę blokuje cios napastnika i tłumaczy o zakazie wnoszenia broni na teren Siedliska.[20] Wzburzeni więźniowie wywołują krótką potyczkę, a znajomy Hiyori bierze ją za zakładnika, ta jednak bez problemu wyswobadza się i nokautuje czarnowłosego.[21] Po pokonaniu buntowników, dwójka Shinigami schodzi w głębsze zaułki więzienia, gdzie Urahara przedstawia Mayuriemu Kurotsuchiemu swoją propozycję.[22] Zdziwiona wicekapitan pyta o tożsamość mężczyzny, a gdy ten nie rozpoznaje jej płci, usiłuje wdać się z nim w kłótnię. Kapitan powstrzymuje ją, kontynuując rozmowę. Ucieszona wicekapitan chce opuścić lochy, gdy Kurotsuchi odmawia Kisuke, kapitan jednak ją wstrzymuje i oświadcza, iż pragnie, by więzień został jego zastępcą, co wstrząsa Hiyori.[23]

12th division past.jpg

Hiyori spacerująca po Soul Society z Kisuke i Mayurim.

9 lat po nadaniu Uraharze stanowiska kapitana 12. Oddziału, widzimy Hiyori u boku jego oraz zwerbowanego naukowca spacerujących wzdłuż dzielnic Seireitei. Podczas przechadzki natykają się oni na Hirako wraz z jego wicekapitanem i wdają w dyskusję o tajemniczej serii zniknięć w Rukongai. Chwilę potem rozmowę przerywa Sarugaki, aby ukarać blondyna za nieprzywitanie się z nią.[24] O zachodzie Słońca dziewczyna pomaga Mayuriemu w Sekcji Rozwoju Technologii. Słysząc, jak mężczyzna na nią narzeka, traci cierpliwość i urządza awanturę. Po zawołaniu na pomoc Kisuke, zapomina o kłótni, gdy zaciekawiona zauważa Gigai na plecach Urahary. Nagle rozlega się pukanie do drzwi, a żołnierz 9. Oddziału prosi o wsparcie w imieniu jego kapitana, Kenseia Mugurumy. Po usłyszeniu wyjaśnień Kisuke decyduje, aby to Hiyori udała się do Rukongai. Dziewczyna z początku protestuje, lecz ostatecznie wykonuje polecenie.[25]

Odc209 Urahara przekonuje Hiyori do wykonania jego rozkazu.png

Urahara przekonuje Hiyori do wykonania jego rozkazu

Sarugaki myśląc o głupocie swojego kapitana biegnie z tobołami przez las, lecz jej misję przerywa nagły atak zhollowfikowanego dowódcy 9. Oddziału. Dziewczyna nie będąc mentalnie gotowa na stawienie czoła przyjacielowi bierze nogi za pas, aczkolwiek nie jest to proste przy tak szybkim przeciwniku.[26] Z odsieczą przybywa Shinji[27] oraz reszta zespołu od sprawy zniknięć dusz[28] i nie zważając na sprzeciwy poturbowanej wicekapitan, decydują się podjąć walkę, do której później dołącza Mashiro Kuna, będąca w takim stanie, co jej kapitan.[29]

Odc211 hollowfikacja Hiyori.png

Hiyori po pierwszej Hollowfikacji

Za pomocą Kidō Hachigena, uziemienie napastników jest sukcesem,[30][31] a Shinigami zastanawiają się, z jakiej przyczyny ich pobratymcy wyglądają jak Hollowy, które zwykli zabijać. Rozmyślania nie trwają długo, gdyż i Hiyori przechodzi proces częściowej zmiany w Pustego, po czym wymierza Hirako cios kataną.[32] Chwilę potem Aizen, Gin i Tōsen pojawiają się na miejscu masakry.[33] Podczas gdy wicekapitan Shinjiego prowokuje swojego kapitana, dziewczyna próbuje pozostać przy zmysłach, jednak Kaname pozbawia ją przytomności szybkim cięciem mieczem.[34]

Podobnie jak reszta Visoredów, Hiyori zostaje przeniesiona do baraków 12. Oddziału, gdzie Kisuke usiłuje odwrócić Hollowfikację, co kończy się fiaskiem.[35][36] Uratowany przez Yoruichi od niesprawiedliwego wyroku Centrali 46, Urahara wraz z nią i Tessaiem postanawia przygotować dla wszystkich Gigai, by schronić się przez jakiś czas w Świecie Ludzi.[37]

Fabuła Edytuj

Arrancar Edytuj

Hiyori and Shinji.jpg

Hiyori karci Hirako

Pierwszy raz Hiyori zostaje wspomniana jako "Panna Sarugaki" podczas rozmowy telefonicznej Hirako, która nastąpiła kilka chwil po jego konfrontacji z Ichigo. Dziewczyna karci towarzysza za porażkę w próbie zwerbowania Kurosakiego do ich szeregów. Wówczas Shinji uspokaja ją i zapewnia, że to tylko kwestia czasu.[38] Hiyori we własnej osobie debiutuje nieco później. Kiedy Hirako głośno narzeka na trudy szkoły, zostaje niespodziewanie przez nią zaatakowany i ponownie ukarany za nieudaną rekrutację Ichigo. Parę szarpiących się Visoredów znajdują Yasutora Sado oraz Orihime Inoue. Czwórka bohaterów zaczyna rozmawiać o rudowłosym Shinigami, następnie szybko przechodzi do dyskusji o swoich imionach. Znudzona Sarugaki decyduje się zlikwidować znajomych Kurosakiego, lecz w ostatniej chwili zostaje powstrzymana przez Hirako. Chłopak usiłuje przetransportować ją do siedizby Armii Masek.[39]. Podczas podróży blondynka oświadcza, iż nienawidzi ludzi oraz Shinigami.[40]

Ep122HiyoriSummonsHerMask.png

Hiyori zakłada maskę

Jakiś czas później Ichigo nawiązuje kontakt z Visoredami. Przybywa do ich kwatery.[41] Hirako jest przekonany, że rudowłosy postanowił wreszcie się do nich przyłączyć, jednak Kurosaki zaprzecza, mówiąc, że ma zamiar ich tylko wykorzystać do uciszenia swojego Wewnętrznego Hollowa. Rozmowie tej przysłuchuje się także Sarugaki. Shinji nie wydaje się być skorym do tak bezinteresownej pomocy Ichigo, dlatego też Przedstawiciel Shinigami postanawia go do tego zmusić. Między mężczyznami dochodzi do walki, która jest obserwowana i żywo komentowana przez pozostałą część członków tajemniczej grupy. Zniecierpliwiona Hiyori postanawia zaingerować w ich potyczkę. Brutalnie nokautuje blondyna, po czym wchodzi z Kurosakim w dialog, mający dać mu do zrozumienia, że to od Visoredów zależy, czy nauczą go panowania nad wewnętrznym Hollowem. Kiedy chłopak odmawia przywdziania maski, Sarugaki bez wahania ucieka się do użycia siły.[42] Ichigo, bombardowany bezlitosnymi ciosami, wciąż próbuje dusić w sobie Pustego, jednak ten finalnie przejmuje kontrolę nad Shinigami, co prowadzi do interwencji reszty Visoredów. Ostatecznie Armia Masek decyduje się przyjąć chłopaka w swoje szeregi.[43]

Hiyori and Ichigo training.jpg

Sarugaki kopie Ichigo

Kurosaki, niezadowolony z biegania na Super Hiyori Walkerze, wdaje się w kłótnię z dziewczyną i przekonuje Shinjiego, by przyśpieszył jego trening.[44] Po raz kolejny mamy okazję widzieć Hiyori wraz z innymi Visoredami, przyglądającą się wewnętrznej walce Ichigo z jego Hollowem.[45][46][47] Po zwycięstwie odniesionym przez rudego Shinigami, blondynka przejmuje obowiązek trenowania Kurosakiego i doskonalenia jego hollowfikacji.[48] Posłana przez Hachigena, przyprowadza do ich bazy Orihime, aby mężczyzna mógł naprawić jej Shun Shun Rikkę.[49]

Sztuczna Karakura Edytuj

Vizard Arrival.jpg

Visoredzi przyłączają się do walki

Kiedy Hooleer uwalnia z Jōkaku Enjō Aizena, Gina i Tōsena, do Sztucznej Karakury przybywają Visoredzi. Wśród nich obecna jest także Hiyori.[50]

Hirako pyta swoich towarzyszy, czy którekolwiek z nich ma ochotę przywitać się z żołnierzami Gotei 13, co skutkuje krótką kłótnią z Sarugaki. Ostatecznie tylko on i Lisa korzystają z tejże okazji.[51] Mija kilka minut, kiedy Hooleer wypluwa z siebie gromadę Gillianów. Wówczas na znak Shinjiego Visoredzi przywdziewają swoje maski, gotowi do walki.[52]

Hiyori Attacks Menos Grande.png

Hiyori zabija Gilliana

Sarugaki, podobnie jak pozostali jej sprzymierzeńcy, bez trudu eliminuje kilkoro Gillianów, używając Suikawari i Cero.[53] Poziom mocy tajemniczych przybyszy wywołuje szok u obserwujących wszystko Shinigamich. [54]

W pewnym momencie Sajin ratuje Hirako przed ciosem Tōsena. Jego poczynania obserwowane były przez kapitanów Drugiego i Dziesiątego Oddziału. Wówczas Harribel przypuszcza atak na młodego kapitana. Przed ciosem ochraniają go Yadōmaru i Sarugaki. Hitsugaya przyznaje wtedy, że prawdopodobnie nie ma wystarczająco czasu, aby spytać, czy grupa jest po stronie Gotei 13 czy też nie. Blondynka ściągając maskę rzuca, że nie chce pomagać Shinigami, jednak najprawdopodobniej nie ma wyboru.[55]

Ep280HiyoriHitsuClash.png

Sarugaki kłóci się z Hitsugayą

Stojąc na przeciw Tres Espada, Hiyori wdaje się z białowłosym w awanturę, dotyczącą walki z Aizenem. Obserwująca ich poczynania Lisa kończy kłótnię komicznym komentarzem, po czym sama szarżuje na przeciwniczkę.[56]

Nieco później Hiyori ponownie zakłada maskę i uwalnia Shikai swojego Zanpakutō, po czym razem z Lisą i Tōshirō atakują Harribel, tworząc dużych rozmiarów wybuch.[57] Wtedy niespodziewanie Aizen rani Tier mieczem, eliminując ją z walki[58] pozostawiając Shinjiego dosłownie przy Sarugaki.[59]

Ep285HiyoriAizen.png

Hiyori przysięgająca Aizenowi zemstę

Po zakończonej przez Sōsuke potyczce z Arrancarem, Visoredzi, a także Suì-Fēng i Tōshirō Hitsugaya, zbierają się przed ich wspólnym wrogiem. Hiyori wygłasza krótką mowę na temat jej dni spędzonych jeszcze w Soul Society oraz nienawiści do mężczyzny.[60] Następnie Shinji ostrzega wszystkich obecnych przed lekkomyślnym atakowaniem Sōsuke. Ten jednak, rozbawiony słowami swojego byłego kapitana, drwi z nich. Hirako stara się uspokoić podatną na prowokacje dziewczynę oraz resztę grupy, lecz gdy Aizen wspomina kpiąco ową feralną noc i rzekomą śmierć Visoredów, Sarugaki nie wytrzymuje i w furii przypuszcza na niego atak. Wówczas zostaje przecięta w pół przez Gina.

Hiyori stabbed by gin.png

Sarugaki przebita przez Shinsō

Hirako holds Hiyori.png

Shinji trzyma ranną przyjaciółkę

Przepołowiona dziewczyna spada na ziemię, jednak przed upadkiem chroni ją Hirako. Śmiertelnie ranna, trzymana przez Shinjiego uśmiecha się i przeprasza go, tłumacząc, że nie mogła się już powstrzymać. Przerażony Hirako wzywa na pomoc Hachigena, lecz wówczas orientuje się, że stracił on rękę; w obecnym stanie nie będzie mógł pomóc Sarugaki. Jedyną osobą, która mogłaby jej teraz pomóc jest Orihime. Przywódca Visoredów wznosi okrzyk ku niebu; wzywa na pomoc Ichigo, zastanawiając się, dlaczego jeszcze go tutaj nie ma.[61]

Po zakończeniu walk w Karakurze, Unohana leczy rany Hiyori za pomocą Kidō i oznajmia, że wszystko będzie z nią w porządku, jeśli posiada silną wolę życia. Hirako, w imieniu reszty poturbowanych Visoredów, dziękuje kobiecie. Retsu odpowiada, iż, jako jej sojusznik, nie musi dziękować. Mężczyzna, ku zdziwieniu swych towarzyszy, stwierdza, że nie są jej sojusznikami, szybko jednak dodaje, że tak najprawdopodobniej powiedziałaby Sarugaki.[62]

Tysiącletnia Krwawa Wojna Edytuj

Hiyori wyczuwa shinigami.png

Hiyori wyczuwa Reiatsu

Po popołudniowej kąpieli, Hiyori idąc ulicą opowiada o jej atutach. Kiedy nie otrzymuje żadnej odpowiedzi, zaczyna krzyczeć. Idąca tuż za nią Lisa tłumaczy, że Love poszedł do sklepu po Jumpa oraz mleczko do kawy. Krótka wymiana zdań dotycząca zniknięcia Hachiego i kluczy od bazy zostaje przerwana, kiedy Sarugaki wyczuwa obecność jakiegoś Shinigami. Wówczas pojawia się niewielkie zakrzywienie przestrzeni, przypominające Gargantę.[63]

Dziewczyna później zostaje wspomniana przez Kirio. Kiedy dawna kapitan Sarugaki przybywa do Soul Society razem z Oddziałem 0, pyta Hirako, dlaczego nie ma z nim Hiyori. Shinji z początku nie zdaje sobie sprawy, kto jest jego rozmówcą, jednak po chwili domyśla się, kim jest, po zdrobniałym sposobie mówienia o Hiyori.[64]

Hiyori z narzędziami.png

Hiyori z narzędziami do pracy

Niedługi czas po inwazji Wandenreich na Soul Society, Hiyori otrzymuje telefon od Hirako. Chwilę później dostaje paczkę od Mayuriego i Shinjiego, z prośbą o usunięcie zniekształceń pomiędzy Karakurą a Soul Society. Zdenerwowana dziewczyna trzymając narzędzia zmusza resztę Visoredów do pracy.[65] W pewnym momencie pozostali w Świecie Ludzi Visoredzi się z Yoruichi, by zgromadzić energię powstającą przy zniekształceniach.[66]

R606 Visoredzi w Soul Society.png

Visoredzi w zniszczonym Seireitei

Po drugiej inwazji Wandenreich ona, Lisa, Love i Hachi pojawiają się w Seireitei, gdzie spotykają się z Uraharą. Hiyori pyta go, dlaczego włóczy się na zewnątrz, a kapelusznik odpiera, iż ukończył przygotowania. Wspomina również, że Yoruichi odleciała Reiōkyū. Jego dawna wicekapitan pyta, czy nie mieli lecieć razem; słysząc, że okoliczności uległy zmianie, zarzuca mu, że nie dba o to, czy Ichigo i pozostali zginą, póki spowolnią wroga. Przerywa jej pojawienie się Yūshirō Shihōin. Urahara mówi mu, że dla dobra Seireitei musiał pozwolić Yoruichi lecieć. Sarugaki przypomina sobie, że denerwuje ją, gdy mówi o „dobru Seireitei”.[67]

R614 Szata Hiyori.png

Sarugaki wdziewa szatę Shinigami

Kiedy Shinigami gromadzą się w laboratorium, a Urahara przedstawia im plan, wchodzi dźwigająca spory czajniczek Hiyori. Zaraz kłóci się ze zdziwionym Shinjim, po czym wylewa zawartość zbiornika na podest. Urahara wyjaśnia, iż jest to substancja zebrana przy zniekształceniach. Kisuke mówi Visoredom, że w sali medycznej znajdą Shihakushō. Hiyori denerwuje się, lecz Love przerzuca ją sobie przez ramię, ucinając dyskusję. Przypominając, że ich kompani postawili na szali swe życia, zakazuje jej wracać z takim wyrazem twarzy. W mroku sali dawna wicekapitan po latach zakłada kimono Shinigami.[68]

Nieco później, po uwolnieniu Aizena i uformowania Wahrwelt, Hiyori razem z innymi Shinigami rusza do siedziby wroga.[69] Widziana jest potem w małej grupce, której pojedynczy członkowie padli ofiariami strzałów Lille Barro.[70]

R658 Potrojne Cero.png

Hiyori formuje potrójne Cero

Następnie widzimy, jak podczas walki z ogromnym Gerardem Valkyrie ona i Hachigen ukrywają się przed monstrum w ruinach. Kiedy Quincy demaskuje ich kryjówkę, dziewczyna wdziewa swoją maskę Hollowa, po czym atakuje mężczyznę za pomocą Cero. Przeciwnik kpi z mizerności jej ataku, jednak wtem do potyczki dołącza reszta Visoredów nienależąca do Gotei 13. Gerard z łatwością ich powstrzymuje, lecz ku jego zdziwieniu, na miejsce walki przybywa również kapitan Hitsugaya.[71]

Epilog Edytuj

Sarugaki po raz ostatni pojawia się dopiero 10 lat po pokonaniu Yhwacha w starym magazynie Visoredów, gdzie zauważa Kazuiego Kurosakiego. Blondynka beszta chłopca, a ten szybko ucieka.[72]

Ekspert walki wręcz: Hiyori jest bardzo uzdolniona w dziedzinie walki wręcz. Często używa różnorodnych kopnięć w kombinacji ze swoim Zanpakutō. Jako osoba drażliwa i agresywna, często uderza ludzi w normalnych okolicznościach. Sarugaki posiada również wystarczające umiejętności, aby wyrwać się więźniowi z Siedliska Larw, który wziął ją za zakładniczkę.

  • Gatling Jidanda (ガトリング地団駄, gatoringu jidanda; po angielsku „Szalenie Depczący Gatling”):[73] Technika, podczas której Hiyori "skacze" po twarzy przeciwnika. Jest wystarczająco silna, aby wysłać Ichigo na znaczną odległość, rozkruszając przy tym jego maskę.[74]
  • Super Harisen Slipper (スーパーハリセンスリッパ, sūpā harisen surippa; po angielsku „Super Harisen Pantofla”):[75] Sarugaki uderza oponenta laczkiem z ogromną siłą. Technika została użyta na Shinjim; uderzony nią mężczyzna odlatuje dosyć daleko, niszcząc przy tym barierę Hachigena oraz jedną ze ścian.[76]

Ekspert szermierki: Umiejętności walki mieczem Hiyori są dosyć spore. Jej poziom pozwolił jej utrzymać tytuł wicekapitana 12. Oddziału przed powstaniem Visoredów. Jej styl walki wydaje się być niezwykle agresywny, wściekły i nieprzewidywalny, podobnie jak ogólna postawa tej postaci.

  • Suikawari (西瓜割, Rozsadzanie Melona):[73] technika, podczas której Hiyori unosi swój miecz nad głowę, po czym zadaje prosty cios z nad głowy. Uderzenie jest na tyle silne, by z dziecinną wprost łatwością wbić się w środek maski Hollowa klasy Gilliana.[77]

Zwiększona siła: Jako Visored i dawny wicekapitan w jednym z oddziałów Gotei 13 posiada dużą siłę fizyczną. Wielokrotnie pokazane jest to kiedy boleśnie karci lub znęca się nad Ichigo czy Shinjim, kiedy to używa nie tylko siły ale i umiejętności walki wręcz.

Zwiększona szybkość: Hiyori jest dosyć szybka; najczęściej dostrzec można to podczas walki. Umiejętność ta razem ze sporą siłą fizyczną sprawiają, że jej ataki mogą być bardzo niebezpieczne. Podczas treningu Ichigo wykazała się umiejętnością używania Shunpo.[78]

Wysoka energia duchowa: Energia duchowa Hiyori utrzymuje się na poziomie wicekapitana. Będąc Visoredem, Reiryoku Sarugaki łączy ze sobą pół energii duchowej Shinigami i pół Hollowa. Jej kolor jest różowy. Kiedy zakłada swoją maskę, jest wstanie skumulować energię, aby wystrzelić ją powodując znaczne obrażenia celu.

Zanpakutō Edytuj

KubukiriOrochi.jpg

Kubikiri Orochi

Kubikiri Orochi (馘 大蛇, Dekapitujący Wąż): Miecz Hiyori to standardowa katana. Jej tsuba zdobiona jest serduszkami, jako kontrast do jej mało dziewczęcego charakteru. Kiedy pełniła funkcje wicekapitana 12. Oddziału, nosiła go przy pasie, jednak jako Visored nosi go na plecach.

  • Shikai: Polecenie uwolnienia miecza to Porąb go/ją (ぶっ手切れ, buttegire). W tym stanie katana Hiyori staje się dużym tasakiem z ząbkowanymi ostrzami jak w pile.[79]
Specjalne zdolności Shikai: Nieznane.

Hollowfikacja Edytuj

Hiyori's mask.jpg

Maska Hiyori

Maska Hollowa: Charakteryzuje się dużym rogiem na środku czoła. Nad oczami (pod rogiem) znajduje się pasek złożony z fioletowych deltoidów. Ma wystającą brodę. Maska przypomina trochę czaszkę. Po jej założeniu oczy zmieniają kolor na czarny, a tęczówki na żółty. Jako jedyna z Visoredów wytrzymała walkę w wewnętrznym świecie, gdyż może utrzymać maskę 69 min i 2 s.

Powiększenie mocy : Po założeniu maski, podstawowe moce Shinigami, siła i szybkość Hiyori gwałtownie wzrastają.
Cero Hyori.gif

Cero

  • Cero: W czasie walki z grupą Gillianów, Hiyori wykazała się zdolnością do wystrzelenia czerwonego Cero. Kiedy dziewczyna otwiera w masce usta, energia jest kumulowana w postaci kuli, po czym wystrzeliwana jest działająca jak promień wiązka. Jest to dosyć silne Cero, mogące bez trudu za jednym zamachem wyeliminować kilka Menosów.
R658 potrójne Cero Hiyori.png

Potrójne Cero

  • Potrójne Cero: Podczas walki ze Stern Ritterem „M”, Gerardem Valkyrie, Hiyori wykazała umiejętność tworzenia Potrójnego Cero. To wyjątkowe Cero tworzy trzy punkty z którego się łączą. W momencie wystrzelenia tworzą szeroki, długi promień. Siła techniki jest jednak nieznana, gdyż została szybko rozproszona przez przeciwnika.[80]

Cenzura Edytuj

Hiyori in Half 2.jpg

Hiyori przecięta przez Gina w mandze

En el anime Hiyori no es destrozada sino herida gravemente.gif

Hiyori przebita przez Gina w anime

W mandze, kiedy Hiyori przypuszcza atak na Aizena, Gin przecina ją swoim mieczem; na skutek ciosu jej ciało rozpada się na dwie części w pasie.[81] W anime, jej szarża również zostaje przerwana przez Ichimaru, jednak tym razem obrażenia zostały bardzo złagodzone; zostaje ona zaledwie nadziana na Shinsō Gina.[82]

Cytaty Edytuj

Do tego ma wielkie cycki i piękne, błyszczące włosy! Nie wiem co to za jedna, ale już jej nie lubię!

— O Inoue[83]

Nienawidzę ludzi… Shinigamich też nienawidzę…

— Do Hirako[84]

Hahaha! Łysol Shinji w końcu stracił czuprynę! Hahaha, mój biedny brzuch! Chyba zaraz pęknę ze śmiechu! Hahaha~ Połysk pierwsza klasa!

— Jak wyżej[85]

Przepraszam... Shinji... Po prostu... Nie wytrzymałam...

— Jak wyżej[86]

Nie chcę być i pomagać Shinigami!! Ale to nie jest czas na to!!

— Do Tōshirō Hitsugaya

Miło wspominam dni, które spędziłam w Soul Society. Shinigami nieustannie podążają drogą śmierci. Każdy dzień może okazać się naszym ostatnim. Jednego dnia możemy beztrosko spędzać chwilę, zaś drugiego możemy nie doczekać. Nikt o tym głośno nie mówi, ale każdy zdaje sobie z tego sprawę. Widujemy śmierć z bliska. Wyczuwamy ją w pobliżu. Z tego powodu celebrujemy każdy dzień. Ostatecznie śmierć dopadnie nas wszystkich. Wierzę w to z całego serca…

— Do Aizena[87]

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Bleach Official Character Book MASKED
  2. Manga Bleach; Rozdział -103, strona 8
  3. Anime Bleach; Odcinek 208
  5. Manga Bleach; Rozdział 189 strona 14
  6. Manga Bleach; Rozdział -107, strona 17
  7. Manga Bleach; Rozdział -108, strony 9-11
  8. Anime Bleach; Odcinek 206
  9. Manga Bleach; Rozdział -108, strona 17
  10. Manga Bleach; Rozdział -107, strona 5
  12. Anime Bleach; Odcinek 207
  13. Anime Bleach; Odcinek 207
  14. Anime Bleach; Odcinek 207
  15. Anime Bleach; Odcinek 207
  19. Anime Bleach; Odcinek 208
  21. Anime Bleach; Odcinek 208
  27. Manga Bleach; Rozdział -102, strona 18
  28. Manga Bleach; Rozdział -101, strona 1
  42. Manga Bleach; Rozdział 215
  43. Manga Bleach; Rozdział 216
  44. Manga Bleach; Rozdział 217
  47. Manga Bleach; Rozdział 222, strony 3 i 6
  55. Manga Bleach; Rozdział 367, strony 4, 6-9
  60. Anime Bleach; Odcinek 285
  68. Manga Bleach; Rozdział 614, strony 1-4 i 9
  70. Manga Bleach; Rozdział 635, strona 11-12
  73. 73,0 73,1 Bleach Official Character Book UNMASKED; strona 152
  75. Bleach Official Character Book UNMASKED; strona 155
  78. Anime Bleach; Odcinek 126; pokazane tylko w anime
  82. Anime Bleach; Odcinek 285
  83. Manga Bleach; Rozdział 190, strony 2
  84. Manga Bleach; Rozdział 190, strony 15
  85. Bleach anime; Odcinek 279, Omake
  87. Anime Bleach; Odcinek 285

Tytuły Edytuj

Poprzednik:
Nieznany
Wicekapitan 12. Oddziału
? - 1901
Następca:
Nemu Kurotsuchi

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki