FANDOM

Hōōden (鳳凰殿, Pałac Fenghuanga) jest ubogim budynkiem w mieście Ōetsu Nimaiyi i zarazem siedzibą tego członka Gwardii Królewskiej. Pod chatką znajduje się kuźnia płatnerza.

Przegląd Edytuj

Prawdziwy Hōōden to mała, mizerna drewniana chatka. Stoi ona na samym skraju oblewanego wodami klifu. Zawieszona w wejściu kotara zastępuje drzwi. Na przekrzywionej desce wiszącej u wejścia w znakach kanji wypisano nazwę chatynki. Wewnątrz nie ma posadzki – w jej miejscu zieje czarna przepaść. W nieprzeniknionym mroku pomieszczenia czają się Asauchi.[1]

Dzięki umieszczeniu w chatce przenośnej zjeżdżalni wodnej, można dostać się do położonej u podnóża klifu kuźni. Woda wpada do środka, ponieważ jest ona niezbędna do przekuwania Bankai. Dla kucia mieczy znajduje się tam wielkie palenisko.[2] [3] Płatnerzowi w pracy pomagają jego strażniczki: Mera Hiuchigashima, Nonomi Nomino, Hasuka Hashihara, Tokie Tonokawa oraz Tsumiko Tsuchimiya.[4]

Ponieważ Ōetsu Nimaiya nie mógł znieść faktu, że mieszka w takim grajdołku, wybudował Galaxy Hōōden (ギャラクシー鳳凰殿, Galaktyczny Pałac Fenghuanga). To krzykliwy, pełen przepychu budynek. Na skrzącym się szyldzie nad znakami na Hōōden widnieje angielskie słówko Galaxy. Światełka otaczają także drzwi. W środku z sufitu zwieszają się bogate żyrandole. Ułożone w szachownicę płytki współgrają z pomalowanymi w pasy ścianami. Przebywają tam powabne kobiety, które okazują się być duszami Zanpakutō.[5]

Goszcząc w mieście Ōetsu Nimayi Ichigo Kurosaki skomentował, że Hōōden i Galaxy Hōōden różnią się jak dzień i noc. Kon przyrównał chatkę do piekła, a miejsce z dziewczętami do raju, przez co Nimaiya uznał go za bratnią duszę.[6] To w Hōōdenie miecznik przekuł złamany Zanpakutō dla Ichigo. Wyparowała wówczas cała woda, co nie zdarzyło się nigdy wcześniej.[7]

Odniesienia Edytuj

  5. Manga Bleach; Rozdział 522, strony 6-7 & 11 & 13

Nawigacja Edytuj