FANDOM

Gikon (義魂, Sztuczna Dusza) są duszami zaprojektowanymi przez naukowców Shinigami, które oddzielają duszę od Gigai. Stworzyła je Kirio Hikifune i to ona opracowała sposób ich używania.[1]

Przegląd Edytuj

Gikon pierwotnie miał służyć do użycia Reiatsu innego niż własne i wyrzucenie go z ciała, a następnie przejęcie jego mocy.[2] Sztuczne dusze są wykorzystywane dzięki użyciu Gikongan (義魂丸, Sztuczna Dusza w Pastylkach). Pastylka zmusza duszę do wyjścia z ciała i pozwala sztucznej duszy przejąć nad nią kontrolę, działając w zaprogramowany sposób aż do momentu usunięcia jej przez Shinigamiego. Mogą być również stosowane na ciałach bez duszy, takich jak trup, a nawet przedmiotach nieożywionych, np. pluszowa zabawka. Sztuczne dusze posiadają własne osobowości, które są specjalnie zaprojektowane.[3]

Historia Edytuj

Gikon i sposób umieszczenia go w ciele został wymyślony i opracowany przez Kirio Hikifune. Zanim to stworzyła, nie było czegoś takiego jak sztuczne dusze. Dzięki tej idei powstał Gikongan.[4]

Według jego twórczyni, Kirio Hikifune, ich celem było zebranie obcego Reiatsu i wsadzenie go w ciało, aby podwyższyć swoją moc.[1]

Soul Candy Edytuj

Gikongan jest powszechnie nazywany Soul Candy (ソウル・キャンディ, Sōru Kyandi), ponieważ Stowarzyszenie Kobiet Shinigami skarżyło się, że ta nazwa nie jest ładna i trzeba ją zmienić.[5] Soul Candy są sprzedawane w pojemnikach z dozownikami w kształcie bohaterów z kreskówek. Istnieje ich kilka odmian, niektóre zyskują sobie dużą popularność.[6] Osobowości sztucznych dusz zwykle odpowiadają postaci umieszczonej na dozowniku.

Odmiany Soul Candy według popularności[7]
Chappy1.png Yuki.png Papyrus.png Diana.png Alfred.png
Chappy (チャッピー) Yuki (ユキ) Pupples (パプルス) lub Papyrus Diana (ダイアナ) Alfred (アルフレッド)
Claudia.png Gringo.png Ginnosukem.png Blues.png Kaneshiro.png
Claudia (クローディア) Gringo (グリンゴ) Ginnosukem (ギンノスケ) Blues (ブルース) lub Bruce Kaneshiro (カネシロ)
Steiner.png
Steiner (シュタイナー) Momone (モモーネ) King (キング)

Uwagi Edytuj

  • Chappy: Najpopularniejszy Soul Candy. Chappy ma najsłodszą osobowość i tendencję do kończenia zdań zwrotem "pyon" . Użyty przez Rukię Kuchiki.
  • Yuki: Drugi najpopularniejszy Soul Candy.[8]
  • Pupples lub Papyrus: Trzeci najpopularniejszy Soul Candy.[8]
  • Gringo: Ma gangsterską osobowość i tendencję do kończenia zdań zwrotem "yorosh". Użyty przez Yumichikę Ayasegawę.[9]
  • Ginnosukem: Ma przebiegłą osobowość i tendencję do kończenia zdań zwrotem "nyah", miauczącym dźwiękiem. Użyty przez Renjiego Abarai.[10]
  • Blues lub Bruce: Łatwo go przestraszyć i ma tendencję do kończenia zdań zwrotem "uho". Użyty przez Ikkaku Madarame.[9]
  • Momone: Jest dewiantem i kończy zdania zwrotem "besh". Użyty przez Rangiku Matsumoto.[11]
  • King: Jest pracowity, ale głupi. Mówi o prawdopodobieństwach. Użyty przez Tōshirō Hitsugayę.[12]

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 Manga Bleach; Rozdział 521, strony 15-16
  2. Manga Bleach; Rozdział 521, strony 19
  3. Manga Bleach; Tom 25, szkice na końcu tomu
  5. Manga Bleach; Tom 2, strona 122
  6. Manga Bleach; Tom 2, omake
  7. Manga Bleach; Volume 2, omake
  8. 8,0 8,1 Bleach Official Character Book Souls, strona 257
  9. 9,0 9,1 Manga Bleach; Rozdział 219, omake
  10. Manga Bleach; Rozdział 220, omake
  11. Manga Bleach; Rozdział 221, omake
  12. Manga Bleach; Rozdział 222, omake

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki