FANDOM

Garganta (黒腔 (ガルガンタ) , garuganta; po hiszpańsku „Gardło”, a japońsku „Czarna Jama”) jest to sposób w jaki Arrancarzy i Hollowy podróżują do i z Hueco Mundo.

Opis Edytuj

To duchowy szlak łączący Hueco Mundo z pozostałymi światami. Poza Światem Żywych i Soul Society, można również utworzyć Gargantę w Dangai. W środku znajduje się nieustanie wirująca energia, którą użytkownik musi utwardzić.[1]

Używanie Edytuj

Istnieje wiele sposobów aby otworzyć Gargantę.

  • Keikaigi (繫界儀, Ceremonia Wiązania Światów)[2]: Ta technika łączy przestrzeń dwóch światów w celu stworzenia Garganty. Otwarcie generowane jest z dwóch wielkich drewnianych pali wystających z dwóch dużych formacji skalnych.[3] Kisuke Urahara jest jedynym, który użył tego zaklęcia.
  • Descorrer (解空 (デスコレール) , desukorēru; po hiszpańsku „Powrót Rysunku/Otwarcie”, a japońsku „Rozwiązana Pustka”):[4] Technika używana przez Arrancarów w celu przemieszczania się między Światem Ludzi a Hueco Mundo.[5]
  • Mayuri otworzył Gargantę przy użyciu urządzenia, które znalazł w Hueco Mundo. Aby ją otworzyć wymagana była współpraca z Nemu.

Warianty Edytuj

Ulquiorra intercepts Orihime.jpg

Transmisja przez Gargantę

Transmisja przez Gargantę: Podobny do ekranu telewizyjnego przekaz. Używając portali utworzonych przez Gargantę, Ulquiorra Cifer użył tego w celu pokazania trudnego położenia przyjaciół Orihime (pokazując walczących akurat Kurosakiego, Hitusgayę i Matsumoto) stwierdzając, że ich zabije jeśli powie ona cokolwiek innego niż „tak”.[6] Nie wiadomo czy można dzięki temu utworzyć ile się chce, czy trzy przekazy są limitem tej umiejętności. Wszystkie Menosy i Arrancarzy są zdolni do użycia Garganty. W większości wypadków otwiera się ją z charakterystycznym, segmentowym wzorem, ale w wypadku pierwszego Menosa (którego widzieliśmy w Karakurze) otwarcie miało postać zwykłego rozdarcia w niebie z postrzępionymi brzegami jak byłby to materiał. Możliwe że przez fakt, iż był to zwykły Gillian.

Znani użytkownicy Edytuj

Odniesienia Edytuj

  1. Bleach Official Character Book 2 MASKED; strona 130
  2. Bleach Official Character Book UNMASKED; strona 151

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki