FANDOM

Dzień, w którym zostałem Shinigami jest pierwszym odcinkiem anime Bleach.

Ichigo Kurosaki to 15. letni chłopiec, który widzi duchy. Aby uratować rodzinę, staje się Shinigami, dzięki pomocy Rukii Kuchiki.

Opis Edytuj

Boimy się tego, co pozbawione jest formy.

Szanujemy to, czego nie można zobaczyć.

O1 Rukia pojawia się w Karakurze

Dziewczyna stojąca na słupie

Rozpoczynamy w ciemnym świecie, gdzie widoczne są czarne, złowieszcze cienie. Gdzie indziej, stojąca na słupie telefonicznym dziewczyna w czarnym kimono mówi do siebie, że wyczuwa wielką energię duchową, po czym zeskakuje i kieruje się w stronę miasta.

Zatem ostrze pójdzie w ruch.

O zachodzie słońca, w jednej z uliczek w mieście, pomarańczowowłosy chłopak ściera się z trzema skaterami. Jest na nich wściekły za rozbicie wazonu z kwiatami, który został postawiony pod słupem ku pamięci zmarłego niedawno dziecka. Skaterzy są przerażeni jego brutalną siłą oraz tym, z jaką łatwością ich powalił kilkoma kopniakami. Na koniec grozi im, że jeśli zrobią coś takiego ponownie, to im ludzie będą stawiać kwiaty. Wówczas wszyscy trzej uciekają w popłochu. Napastnik, już spokojniej, mówi, że raczej tu nie wrócą, po czym obiecuje duchowi dziewczynki, że jutro przyniesie jej świeże kwiaty. Ta dziękuje mu za pomoc.

O1 powitanie Ichigo przez Isshina

Ichigo powitany przez ojca

Następnie poznajemy imię i nazwisko pomarańczowowłosego chłopaka: Ichigo Kurosaki. Jest 15. letnim licealistą, którego rodzina prowadzi domową klinikę. Odkąd pamięta, widzi duchy. Następnie nasz bohater wchodzi do domu, gdzie potężnym kopniakiem wita go ojciec, karząc go w ten sposób za spóźnienie. Wywiązuje się kłótnia o to, o której powinien wracać do domu każdy nastolatek, oraz o umiejętności medium Ichigo. Siostra chłopaka, Yuzu, prosi, by przestali i zaczęli jeść, jednak nie odnosi to skutku.

O1 Karin i Yuzu rozmawiają o darze brata

Siostry Ichigo

Gdy Ichigo powala ojca, pojawia się za nim duch mężczyzny. Podczas gdy chłopak próbuje odgonić natręta, Karin stwierdza, że jej brat ma spore problemy w związku z byciem medium. Yuzu mówi, że jest trochę zazdrosna, gdyż sama widzi jedynie niewyraźne zarysy duchów, na co Karin odpowiada, że nie wierzy w duchy. Yuzu wydaje się być zdziwiona, gdyż Karin widzi je równie dobrze jak Ichigo. Karin próbuje pocieszyć Yuzu, mówiąc, że jeżeli się w coś nie wierzy, to z twojego punktu widzenia to nie istnieje, jednak tylko dołuje siostrę i ducha mężczyzny.

O1 Isshin rozmawia z plakatem Masaki

Isshin rozmawia z plakatem swojej żony

Zirytowany Ichigo chce zasiąść do stołu, ale zostaje znienacka zaatakowany i przygwożdżony przez Isshina. Natychmiast uwalnia się z pułapki ojca i go powala, po czym, jeszcze bardziej wkurzony, idzie do swojego pokoju. Karin mówi zdziwionemu ojcu, że to jego wina, po czym obie siostry mu wyjaśniają, że Ichigo jest ostatnio w kiepskim humorze, ponieważ coraz częściej widuje duchy. Isshin jest zdumiony tym oraz faktem, że do tej pory nic o tym nie wiedział. Znudzona Karin odpowiada, że nie to nie dziwne, gdyż ona także nie zwierzałaby się ze swoich problemów ojcu po czterdziestce, którego zdolności komunikacyjne są na poziomie dziecka. Kurosaki wówczas żali się plakatowi swojej zmarłej żony, mówiąc, że ich córki są ostatnio wobec niego bardzo oziębłe i nie wie, co ma z tym zrobić. Lekko poirytowana Karin stwierdza, że mógłby na początek zdjąć ten ohydny plakat.

Następnego ranka, przed wyjściem do szkoły, Ichigo ogląda w telewizji relację na żywo z tajemniczego wybuchu. Zauważa, że zdarzyło się to niedaleko ich domu. Później przynosi kwiaty pod słup, jednak nie widzi nigdzie dziewczynki. Wówczas słyszy dziwny ryk, więc biegnie w jego kierunku. Parę ulic dalej zaczyna się kolejna seria "wybuchów": ludzie uciekają w popłochu, a Kurosaki ze zdumieniem dostrzega dziwne monstrum, które powoduje owe uszkodzenia w mieście. Wówczas dołącza do niego duch dziewczynki, z którą ucieka przed potworem. Ten prawie ich dogania, gdy nagle pojawia się znana nam już czarnowłosa dziewczyna w kimono, która przecina napastnika kataną, po czym odchodzi bez słowa.

Wieczorem, już w domu, Ichigo zastanawia się, kim była tajemnicza nieznajoma, gdy nagle zauważa wlatującego do jego pokoju motyla, z którym pojawia się dziewczyna w czarnym kimono. Gdy zdziwiony Kurosaki pyta ją, kim jest, ta nie reaguje, co powoduje zirytowanie chłopaka: gdy przybyszka mówi, że coś jest niedaleko, Ichigo kopie ją od tyłu, po czym krzyczy na nią, wściekły, że najpierw go straszy, a potem kompletnie olewa. Dziewczyna wydaje się być zdumiona tym, iż Kurosaki jest w stanie ją zobaczyć; jej uwaga z kolei dziwi chłopaka. Nieznajoma stwierdza, iż nikt nie powinien jej widzieć, po czym wyjaśnia mu, że jest Shinigami.

Gdzie indziej, duch dziewczynki ucieka przed potworem.

O1 Rukia używa Sai na Ichigo

Kurosaki skrępowany przez Bakudō #1. Sai

Ichigo dowiaduje się od tajemniczej nieznajomej, że przybyła tu z miejsca zwanego Soul Society, by zniszczyć złe demony, takie, jakie widział przedtem tego dnia. Mimo to, nie wierzy dziewczynie, która stwierdza, że przecież widuje duchy. Kurosaki odpowiada, że nigdy wcześniej nie widział Shinigami, i faktycznie, nieznajoma z pewnością nie jest człowiekiem, ale w gadkę o Shinigami nie uwierzy w życiu, po czym nazywa Shinigami smarkulą. Wówczas ta, wściekła, używa na nim zaklęcia, które nazywa Bakudo 1. Sai, a które wiąże chłopakowi ręce. Zadowolona z siebie dziewczyna wyjaśnia mu, że jest to Kidō, którego mogą używać jedynie Shinigami, po czym stwierdza, że, pomimo swojego młodego wyglądu, tak naprawdę żyje 10 razy dłużej od Ichigo. Następnie znienacka przykłada rękojeść swojego miecza do czoła ducha mężczyzny, uspokajając go, że nie pójdzie do piekła, a do Soul Society. Wówczas duch znika, a Shinigami wyjaśnia, że wysłała go do Soul Society - człowiek określiłby to pójściem do nieba.

O1 Rukia ilustruje Ichigo rodzaje dusz

Shinigami opowiada Ichigo o duszach

Potem, w sposób dość nietypowy (a mianowicie poprzez nieudolne rysunki), dziewczyna opowiada nadal skrępowanemu chłopakowi o duszach dobrych - Plusach, jakimi są zwykłe duchy - i złych - Hollowach, które atakują i pożerają Plusy. Gdy Ichigo bezpardonowo komentuje, że jej rysunki są do bani, dziewczyna w akcie zemsty dorysowuje mu wąsy na twarzy. Jak dalej wyjaśnia, obowiązkiem Shinigami jest bronienie i odsyłanie Plusów do Soul Society poprzez Konsō oraz zabijanie Hollowów.

W tym samym czasie duch małej dziewczynki zostaje dogoniona przez Hollowa, który w ostatniej chwili się zatrzymuje, gdyż wyczuł dużo smaczniej pachnącą duszę, po czym odchodzi.

O1 Yuzu traci przytomność

Ranna Yuzu

Nagle Ichigo słyszy ryk Hollowa i pyta Shinigami, czy też to usłyszała. Ta stwierdza, że w okolicy jest jakiś Hollow, ale nie może go zlokalizować, przez nieznaną jej potężną siłę, która przytępia jej zmysły. Kurosaki krzyczy na nią, pytając, czy nie słyszy owego głośnego ryku. Zdziwiona dziewczyna ma już odpowiedzieć, że nic nie słyszy, jednak przerywa wpół zdania, gdy dochodzi do niej odgłos. Zaalarmowana, stwierdza, że to z pewnością Hollow, po czym do obojga dochodzą z niższego piętra odgłosy tłuczonego szkła i krzyk dziewczynki, w której Ichigo rozpoznaje Yuzu. Shinigami wybiega z pokoju, po czym natyka się na ranną siostrę Kurosakiego, która mówi bratu, że Karin jest w niebezpieczeństwie, co sprawia, że chłopak jest coraz bardziej zdenerwowany.

O1 Ichigo przełamuje Sai

Ichigo przełamuje Kidō

Następnie, słysząc krzyk Karin, Shinigami biegnie na parter, gdzie znajduje dziewczynkę trzymaną przez Hollowa. Wówczas za nią stacza się ze schodów Ichigo, który, ku jej bezbrzeżnemu zdumieniu, przełamuje rzucone na niego wcześniej zaklęcie, i zamachuje się na potwora krzesłem. Ten bez trudu go odrzuca, i stwierdza, że znalazł to, czego szukał. Shinigami tnie rękę Hollowa, uwalniając Karin, po czym uspokaja przerażonego Kurosakiego, mówiąc mu, że Hollow nie wchłonął dusz jego sióstr, ponieważ poszukuje kogoś o znacznie większej mocy duchowej. Następnie uświadamia sobie, że poprzedni Hollow nie ścigał ducha dziewczynki, a dusza Ichigo dopiero niedawno przestała być szczelnie zamknięta, dlatego ona sama nie wyczuła od niego przedtem żadnej energii duchowej, a Hollowy dotąd go nie ścigały. Dodaje, że obydwa potwory podążały za duchem dziewczynki, ponieważ wyczuwały od niej energię Kurosakiego.

O1 Rukia i Ichigo przedstawiają się sobie

Rukia przebija Ichigo

Wówczas Hollow ponownie atakuje, a zszokowany Ichigo pyta Shinigami, czy to jego wina, że duch dziewczynki, a także jego siostry, zostały zaatakowane, po czym, targany poczuciem winy, celowo wystawia się na atak Hollowa, chcąc chronić swoją rodzinę. W ostatniej chwili atak zatrzymuje Shinigami, zostając ciężko ranna. Nazywa Kurosakiego idiotą, tłumacząc, że zjedzenie jego duszy niczego by nie zmieniło, gdyż Hollow później i tak pożarłby innych. Widząc beznadziejność sytuacji i rozpacz Ichigo, pyta go, czy chce ratować swoją rodzinę, po czym wyjaśnia mu, że jest na to tylko jeden sposób: musi stać się Shinigami. W tym celu dziewczyna musi przebić jego serce swoim Zanpakutō, by przekazać mu swoje moce, na co Ichigo się zgadza, zwracając się do niej per Shinigami. Dziewczyna odpowiada, że nazywa się Rukia Kuchiki. Kurosaki również się przedstawia, po czym, gdy Hollow przymierza się do ataku, Rukia wbija Ichigo miecz w klatkę piersiową.

O1 Ichigo jako Shinigami

Kurosaki po otrzymaniu mocy Shinigami

W wyniku tego ich oboje otacza świetlista energia, a gdy znika, Kurosaki, teraz w czarnym kimono, błyskawicznie odcina Hollowowi ramię. Rukia jest zdumiona, ponieważ, zamiast połowy, Ichigo zabrał jej całą moc. Stwierdza, że nigdy w życiu nie spotkała człowieka z energią wystarczającą, by omamić zmysły Shinigami czy oprzeć się Kidō; w dodatku w życiu nie widziała, by Zanpakutō w formie zapieczętowanej stał się tak ogromny. W tym samym czasie Ichigo wściekle naciera na Hollowa, odcinając mu nogę, po czym zabija, rozcinając jego głowę.

Na koniec poznajemy nowe, zaktualizowane dane chłopaka: Ichigo Kurosaki, lat 15, kolor włosów: pomarańczowy, kolor oczu: brązowy, zawód: licealista oraz Shinigami.

Występujące postacie Edytuj

Walki Edytuj

Użyte moce i techniki Edytuj

Użyte Kidō:

  • Bakudō 1. Sai (塞, Blokada)

Pozostałe moce:

  • Konsō (魂葬, Pogrzeb Duszy)

Nawigacja Edytuj