Fandom

Bleach Wiki

Dusza

2252strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Dusze (魂魄 (こんぱく) , konpaku) są to istoty duchowe w świecie Bleacha, które znajdują się w Soul Society. Wiele dusz żyje w Rukongai i nie mogą przebywać w Seireitei, gdzie znajduje się Gotei 13 i rezydują Shinigami. Wiadomo też, że dusze mogą być urodzone w Soul Society.

Plusy Edytuj

Yui's Konsō.png

Hitsugaya wysyła Plusa

Plusy ( (プラス) , Purasu) są łagodnymi duchami. Plusy to duchy osób, które zmarły. Łańcuch, zwany Łańcuchem Losu wystaje z klatki piersiowej i wiąże go do miejsca, obiektu lub osoby, która była bliska dla niego za życia. Dusza może poruszać się swobodnie, jeśli łańcuch jest uszkodzony, ale również powoduje korozje łańcucha. Plusy powinny być wysłane do Soul Society przez Shinigami poprzez Konsō (pogrzeb duszy), nim łańcuch skoroduje do ostatniego ogniwa. Jeśli pogrzeb duszy nie nastąpi przed całkowitym zniszczeniem, wtedy Plus staje się Hollowem i musi zostać oczyszczony. Jeśli Łańcuch Losu jest wyrwany celowo, przyśpiesza ten proces. Normalnie, Plus opuszcza świat żywych po jego śmierci bez żalu, nie tracąc niczego i czeka na Shinigami aby wysłał go do Soul Society za pomocą Pogrzebu Duszy. Jednak gdy ma silną więź łączącą go ze światem, staje się Jibakurai (ジバクライ, Uziemiona Dusza).

Jibakurei Edytuj

DemiHollow.jpg

Jibakurei

Jibakurei (地縛霊, Dusza Przywiązana Do Ziemi; JPF "Dusza Przywiązana") jest duchem, który nie jest w stanie opuścić rzeczywistego świata, ponieważ żałuje, zostawiając coś za sobą, np. jeśli dusza jest związana z miejscem, to pozostanie w tym miejscu i nie będzie chciała iść do Soul Society. Jibakurei jest bardziej narażony na ataki Hollowów, ponieważ nie może uciec poza obszar, do którego jest przywiązany.

Hollow Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Hollow

Ep2Acidwire.png

Hollow

Wszystkie Plusy posiadają łańcuch przyczepiony do ich klatki piersiowej, znany jako Łańcuch Losu. Jednak wraz z upływem czasu, jeśli nie będą wysłane do Soul Society przez Pogrzeb Duszy, ich łańcuch ulega korozji. Jest to bardzo bolesny proces, który sprawia, że dusza staje się coraz bardziej agresywna, aż w końcu zniknie. Wtedy dusza rozprasza się i pojawia się Hollow. Są jednak inne sposoby zostaje Hollowem, jak utworzenie dziury w klatce piersiowej Plusa, jak zrobił to Don Kanonji.

Shinigami Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Shinigami

7 seat in division 10 Takezoe Koukichirou.jpg

Typowy Shinigami

Shinigami są istotami duchowymi odpowiedzialnymi za regulację dusz między światem ludzi a Soul Society. Działają poprzez wykonywanie Pogrzebu Duszy na Plusach, które w następstwie udają się do Soul Society i oczyszczenie Hollowów ich Zanpakutō. Niektóre dusze mają duchową moc, która pozwala wstąpić im do Akademii Shinō w celu zostania Shinigami.

Blanki Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Blank

Blank.png

Blanki

Blank: Rasa występująca tylko w filmie Bleach: Memories of Nobody. Są to puste dusze, które straciły swoje wspomnienia podczas pobytu w Dolinie Krzyku. Czyści są instynktownie przyciągani do wspomnień. Ganryū z Dark Ones chciał wykorzystać ich w spisku, aby zniszczyć Świat Ludzi i Soul Society przez Sennę, która była Shinenju (Różaniec Wspomnień).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki