Fandom

Bleach Wiki

Bount

2252strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Bount (バウント, baunto) to grupa postaci. Są to ludzie, którzy posiadają moc wiecznego życia, pod warunkiem, że będą pochłaniać ludzkie dusze. Przez wieki absorbowali dusze zmarłych, jednak Jin Kariya zgromadził tych, którzy pozostali i razem zaczęli pochłaniać dusze żywych. Odcinki z Bount są fillerem.

Lista Bount Edytuj

Historia Edytuj

Długo przed rozpoczęciem fabuły Bleach w Seireitei doszło do eksplozji podczas trwania eksperymentu na cząsteczkach duchowych. Cząsteczki te przedostały się na ziemie i wkrótce do Soul Society zaczęły docierać informacje o ludziach z silnym, aktywnym Reiatsu. Bount stali się tematem tabu i podjęto środki aby ich wymazać z kart historii. Ran'Tao ukryła ich i przez długi czas pomagała im przetrwać. Próbowała też przeforsować ich prawo do istnienia. Nie udało jej się i Shinigami wybiła wielu Bount. Pozostali uciekli i przez długi czas błądzili po pustyni, gdzie często padali ofiarami Hollowów. Po pewnym czasie rozpoczęła się walka między Bount a Shinigami. Wmieszali się w nią również Quincy. W wyniku tej walki większość Bount zginęła. Ocalał m.in. Kariya Jin. Zgromadził on pozostałych żywych Bount.

Moce Edytuj

Moce Bount to możliwość pochłaniania dusz. Walczą za pomocą lalek.

Lalki Edytuj

Lalki (ドール, dōru): Posiada ją każdy z Bount, u każdego przybiera inną formę i zdolności. Do jej przywołania niezbędna jest pieczęć w postaci przedmiotu np. medalionu. Kiedy właściciel lalki staje się zdecydowanie słabszy od niej ta obraca się przeciwko niemu (Bount jest niedoszkolony lub umierający). Ogółem lalki są posłuszne swoim panom lecz mają własną wole i uczucia.

Lista Lalek Edytuj

Bitto Edytuj

Lalki utworzone przez Kariyę i Ugakiego. Wysysały dusze ludzi a w ich wnętrzu dokonywało się ich oczyszczenie i koncentracja. Dusza w takiej formie jest o wiele wydajniejsza (Bount zyskują nowe moce lub ich stare są wzmacniane), lecz może doprowadzić do pewnej formy uzależnienia (co widać u Mabashiego, który po przymusowym nakarmieniu całkowicie stracił zahamowania związane z używaniem Bitto).

Regeneracja Edytuj

Bount potrafią stosunkowo szybko regenerować swoje rany. Potrzebne do tego jest Reiatsu z otoczenia. W przypadku walki w świecie rzeczywistym, gdzie ilości energii są śladowe, regeneracja jest tylko przyspieszona podczas gdy w Soul Society niemalże natychmiastowa.

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki