FANDOM

Aparat.png GALERIA

Bambietta Basterbine (バンビエッタ・バスターバイン, Banbietta Basutābain) była Quincy i należała do grupy Wandenreich w oddziale Stern Ritter, obdarzoną atrybutem „E” - „The Explode”.[1][2]

Wygląd Edytuj

Bambietta jest młodą, atrakcyjną kobietą o gładkiej twarzy, dużych oczach oraz długich, ciemnych włosach. Jej strój różni się nieco od standardowego, białego uniformu Stern Ritterów; składa się on z płaszcza z kapturem, sięgającego do ud munduru, butów do kolan i czarnych skarpet.[3][4] Dodatkowo, ma ona pas z klamrą w kształcie serca i białą czapkę, przypominającą nieco garnizonową z logiem Wandenreich.[5]

Osobowość Edytuj

Pomimo swojego słodkiego wyglądu, Bambietta okazała się być złośliwa, kiedy na zdziwienie Komamury, że w rebelianckiej armii jest miejsce dla dziewczyn, odpowiedziała, że w Soul Society musi być mało żołnierzy, skoro pies został kapitanem.[6] Gdy jest zdenerwowana, potrafi wykorzystać, a nawet zabić innych członków Wandenreich bez żadnych skrupułów.[7]

Fabuła Edytuj

Tysiącletnia Krwawa Wojna Edytuj

Po otrzymaniu wezwania od lidera Wandenreich, Basterbine jak i inni Stern Ritter gromadzą się przy Bramie Słońca, stamtąd podróżuje do Seireitei, aby uczestniczyć w podboju Soul Society.[8] Potem wraz z pozostałymi Stern Ritter zjawia się podczas inwazji na Soul Society.[9] Od razu przystępuje go zabijania Shinigami, lecz po chwili zostaje zatrzymana przez Sajina Komamurę. Kapitana dziwi to, że w armii rebeliantów jest miejsce dla dziewczyn, na co Bambietta odpowiada, że chyba w Soul Society jest mało żołnierzy skoro pies został kapitanem.[6] Wkrótce dołącza się Tetsuzaemon Iba, a Komamura aktywuje Bankai, Kokujō Tengen Myō'ō, który Bambietta bez problemu kradnie przy pomocy swojego medalionu.[10]

R505 Mina Bambietty.png

Bambietta wystraszona duchem walki armii przeciwników

Kiedy na front wkracza wszechkapitan Yamamoto, przeciwnicy Bambietty, których wcześniej uznała za zmarłych powstają z Sajinem na czele. Dziewczynka jest wyraźnie zdumiona tym faktem.[11] Po śmierci Yamamoto do Soul Society przybywa Ichigo Kurosaki, czym Bambietta jest zszokowana.[12] Niedługo potem wojska Wandenreich wycofują się z Soul Society.

Później, kiedy Yhwach zwołuje zebranie Stern Ritterów, Bambietta jest widoczna w tłumie. Podobnie jak pozostali członkowie grupy, jest zaszokowana, kiedy jego władca mianuje Uryū swoim następcą.[13] Po spotkaniu, Bambietta zabiera jednego z mężczyzn do swojego pokoju. Po zabawach, rozcina go na pół, a zaraz potem przychodzą do niej 4 członkinie Stern Ritter. Wybucha pomiędzy nimi mała kłótnia dotycząca zabawy z przystojnymi mężczyznami, lecz przerywa ją Bambietta, która wyraźnie jest zaniepokojona przyszłością Wandenreich.[14]

R554 Komamura staje do walki z Bambiettą.png

Bambietta ponownie spotyka Sajina

Podczas drugiego ataku Wandenreich na Soul Society, Bambietta atakuje grupkę Shinigami. Dziewczyna zaczyna oznajmiać, że Bankai ukradzione Komamurze gdzieś zniknęło. Swoje słowa kieruje do towarzyszek, które okazują się w być w zupełnie innym miejscu. Rozwścieczona Basterbine uwalnia swoje Reiatsu, tworząc ogromną eksplozję. Krzyczy, że zrówna tę ziemię i nie pozostawi nikogo żywego, jednak jej deklaracje przerywa Sajin, który pojawia się nad członkinią Wandenreich. Po kilku słowach wytłumaczeń, za kobietą ujawnia się Hirako. Nim ta zdąży zapytać go o imię, Shinji korzysta ze zdolności swojego Shikai, mieszając w zmysłach Stern Ritter. Bambietta nie może uwierzyć w umiejętności przeciwnika i stara się go bezskutecznie zaatakować. Zdenerwowana Basterbine tworzy ogromny wybuch, który kształtem przypomina krzyż Quincy. Członkini Wandenreich uwalnia swoje Quincy: Vollständig i dziękuje za to, że skradzione Bankai wróciły do ich właścicieli, ponieważ dzięki temu mogą oni swobodnie korzystać z tej umiejętności.[15] Po ukazaniu swojej świętej formy, zachowanie Bambietty wyraźnie wskazuje na jej zdenerwowanie. Natychmiast pozbywa się Shinjiego, tworząc eksplozję na jego lewym ramieniu.[16]

Szydzi z Shinjiego, stwierdzając, iż zmiana kierunków, jakie postrzega, nie ma znaczenia, gdyż w każdej chwili może wszystko wysadzić i pozbyć się problemu dzięki swojemu atrybutowi The Explode. Następnie wysyła serię pocisków w stronę nieprzytomnego kapitana, jednak nie trafia celu, który osłonił Komamura. W tym samym czasie nad Bambiettą dobiega głos wołający jednego z kapitanów. Basterbine spostrzega Hinamori lecącą na nią z zamiarem zaatakowania Zanpakutō. Kiedy dziewczyna kieruje się na członkinię Wandenreich, ta pyta ją, czyim wicekapitanem jest, jednak nie uzyskuje odpowiedzi i wysadza otoczenie, w którym się znajduje. Nie udaje jej się jednak zranić Momo, gdyż ta zostaje odsunięta od wybuchu przez Sajina. Podsłuchuje rozmowę kapitana z Hinamori, który oznajmia, iż bez pancerza wicekapitan jest bezbronna przez atakami Quincy. Bambietta stwierdza, iż prowizoryczna zbroja Komamury także na niewiele się zda. Następnie członkini Wandenreich strzela pociskiem w Sajina, który obrania się przed atakiem swoją lewą ręką. Basterbine chwali go za jego instynkt, stwierdzając, iż udało mu się rozpracować prawdziwą naturę jej strzałów. Tłumaczy swoją moc i ponownie naciera serią pocisków w stronę wroga. Dziewczyna od razu oznajmia, iż wie, że to nie wystarczy na pokonanie Shinigami, jednak z pewnością zniszczy jego pancerz. Ku jej zdziwieniu z eksplozji wyłania się Komamura w ludzkiej formie, który uwalnia swoje zhollowfikowane Bankai.[17]

R557 Bankai Komamury atakuje Bambiettę.png

Bankai Sajina atakuje Bambiettę

Bambietta jest zaszokowana widokiem olbrzyma. Po czym atakuje go, bez wyraźnego efektu. Sajin twierdzi, że jego Bankai jest pancerzem ze swoim własnym życiem, który w formie Dangai Jōe odrzuca je i staje się czystym Reiatsu. Postacią stworzoną z samej mocy, którą Bambietta nie jest w stanie pokonać. Kobieta nie rozumie słów przeciwnika, dlaczego kolos stał się czystą mocą nie wrażliwą na jej technikę. Komamura wyjaśnia, że jej eksplozje wysadzają żywe przedmioty. Dla czegoś martwego nie stanowi to przeszkody, po czym dodaje, że życiem Kokujō Tengen Myō'ō jest jego pancerz, a forma Dangai Jōe jest postacią w której to życie odrzuca. Bambietta odpowiada, że wie o tym, gdyż posiadała Bankai kapitana, aż do dzisiaj. Wyjaśnia, że bankai jest połączone z jego użytkownikiem po czym atakuje olbrzyma. Wybuch odsłania dziurę w klatce piersiowej Sajina, która przeraża przeciwnika. Sajin odpowiada, że jego ciało jest tylko skorupą, narzędziem do jej pokonania. Wyjaśnia, że technika ludzkiej Metamorfozy pozwala uzyskać niezniszczalne ciało, w zamian za fizyczne serce użytkownika. Tak długo jak użytkownik jest w postaci człowieka, nie umrze. Basterbine uciekając przed olbrzymem pyta Komamury co jest stawką walki, skoro odrzucił życie. Kapitan odpowiada, że postawił życie na szali, tak jak Yamamoto i przystępując do walki, zostawia je za sobą.[18]

R558 pokonana Bambietta.png

Pokonana Basterbine

Bambietta otrzymuje tak potężne uderzenie, że jej wybuchy wystąpiły na jej ciele poważnie ją raniąc i spada na pobliskie gruzowisko.[19] Członkini Wandenreich leży pokonana i ciężko ranna na gruzach, zastanawiając się jak mogła przegrać z Shinigami, po czym ubolewa nad faktem, iż została pokonana jako pierwsza, dochodząc do wniosku, iż jest to niedopuszczalne. Po chwili do ciężko rannej Stern Ritterki zbliżają się Giselle Gewelle, Liltotto Lamperd, Meninas McAllon i Candice Catnipp. Towarzyszki Basterbine patrzą na nią z niepokojem, następnie Gewelle mówi jej, że pomogą jej, ponieważ byłoby im smutno bez niej. Jednakże Bambietta jest wystraszona słowami towarzyszki, po czym prosi ja, aby tego nie robiła.[20]

R588 Bambietta jako zombie.png

Bambietta jako zombie

Później, gdy Yumichika Ayasegawa pyta Giselle, czy ta w rzeczywistości nie jest chłopakiem, Stern Ritterka "Z" przywołuje do siebie Bambiettę. Nagle bomby eksplodują przy Ikkaku i Yumichice, a Giselle przytula zombie-Bambiettę.[21] Aby odeprzeć ataki Bambietty, Yumichika używa Hadō 57. Daichi Tenyō. Ikkaku przebija szyję Basterbine, a gdy ta mimo to łapie go za głowę, Yumichika odcina jej rękę. Giselle wyjaśnia, że w żaden sposób nie mogą zabić Bambietty, ponieważ jest ona martwa. Zombie-Bambietta atakuje Shinigamich, gdy na polu walki pojawia się Mayuri Kurotsuchi.[22]

Zombie-Bambietta zasłania Giselle; śliniąc się, błaga Gigi o to, ale Gewelle uderza ją. Oznajmia, że jest zachłanna, a podnosząc ją za włosy, obiecuje, że wynagrodzi ją, kiedy to się skończy. Giselle oznajmia Bambietcie, że chyba czas kogoś zabić, a Stern Ritter „E” wypuszcza grad pocisków. Gdy dach eksploduje, Nemu zabiera Mayuriego. Bambietta i Giselle wzlatują za nimi; Nemu pyta o parametry, a Mayuri odpowiada, iż trzy sekundy brzmią dobrze. Kiedy Basterbine wypuszcza pociski, niewielkie kule wypuszczone przez Kurotsuchiego absorbują atak. Po chwili mechanizmy detonują wokół Quincy. By uniknąć eksplozji, Giselle osłania się mocno ranną zombie.[23]

Wyposażenie Edytuj

R497 Medialion Bambietty.png

Bambietta kradnie Kokujō Tengen Myō'ō

Medallion (メダリオン, medarion; po niemiecku „Medalion”): Bambietta posiada duże urządzenie wielkości dłoni ze znakiem Wandenreich na wierzchu. Po aktywacji, jest w stanie ukraść Bankai znajdujący się w bezpośrednim sąsiedztwie, o czym świadczy zabranie Bankai Komamury - Kokujō Tengen Myō'ō.[24] Ponieważ moce Hollowa są dla Quincych trujące,[25] kiedy Bankai zostaje Zhollowfikowane przez Shin'eiyaku, powraca do prawowitego właściciela.[26] Posiadanie Bankai uniemożliwia Bambiettcie użycie Quincy: Vollständig.[27]

Leiden Hant (苦難の手袋 (ライデンハント) , raidenhanto; po niemiecku „Cierpiący Uścisk”, po japońsku „Rękawica Cierpienia”): Dzięki noszonej na ręku Leiden Hant, Basterbine jest w stanie aktywować swój Quincy: Vollständig, o ile nie jest w posiadaniu skradzionego Bankai.[28]

R554 Bambietta podczas wojny.png

Bambietta wysadza grupkę Shinigami przy pomocy "The Explode"

The Explode (爆撃 (ジ・エクスプロード) , bakugeki [ji ekusupurōdo]; po angielsku „Eksplozja”, a japońsku „Bombardowanie”): Bambietta ma możliwość tworzenia bomb ze wszystkiego, co zostanie zmieszane z jej Reishi. Dzięki temu wszelkie pancerze są nieskuteczne przeciwko jej wybuchom,[29] jednak można się przed nimi uchylić zanim nastąpi eksplozja, jeśli zostaną trafione odpowiednią siłą.[30] Ta umiejętność pozwala na wielokierunkowe ataki, przez co Bambietta nie ma stałego przeciwnika i może wyrządzić znaczne szkody w okolicy.[31] Dzięki swoim mocom, może aktywować eksplozje w swoim bliskim otoczeniu.[32] Dodatkowo może generować wybuchową energię wokół siebie, która promieniuje na zewnątrz jako duża kula i powoduje ciężkie obrażenia otoczenia.[33]

Wysoka moc duchowa: Moc duchowa Bambietty jest porównywalna, albo nawet większa od Shinigami klasy kapitana.[34]

Manipulacja i absorpcja Reishi: Podstawową metodą walki Quincy jest absorpcja Reishi znajdującego się w atmosferze i przekształcanie go w swoją broń. Bambietta bez problemu zmienia cząsteczki duchowe w swoją broń.[6]

Broń duchowa Edytuj

Duchowy miecz: Bambietta jest w stanie bez problemu stworzyć krótki miecz, stylem przypominającym Zulfikar, który jest wystarczające ostry aby przeciąć na pół wielu Shinigami.[35][6]

Techniki Edytuj

R555 Volstandig Bambietty.png

Quincy: Vollständig Bambietty

Quincy: Vollständig (滅却師完聖体 (クインシー・フォルシュテンディッヒ) , kuinshī forushutendihhi; po niemiecku „Kompletny Quincy”, a japońsku „Mistrz Zagłady: Kompletna Święta Forma”): Bambietta jest w stanie aktywować tę technikę poprzez zniszczenie Rękawicy Sanrei. Tworzy się wtedy wielki słup energii, na którego szczycie pojawia się znak Quincy - pięcioramienny krzyż. Przybiera w tej formie nowy wygląd.[36]

Cytaty Edytuj

Więc nawet piesek może zostać kapitanem? Soul Society musi mieć niedobór żołnierzy.

— Do Sajina Komamury[37]

Bitwy i wydarzenia Edytuj

Wydarzenia Edytuj

Święta Wojna
Nazwa Rozdziały Odcinki
Upadek Seireitei Rozdział 495, 505 Brak
Nowa rola Uryū Ishidy Rozdział 543, 544 Brak

Walki Edytuj

Święta Wojna
Nazwa Rozdziały Odcinki Wynik
Bambietta Basterbine kontra Sajin Komamura Rozdział 554, 555, 556, 557, 558 Brak Przegrana
Walka zombie Rozdział 588, 589, 590, 591 Brak Nierozstrzygnięta

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 Manga Bleach; Rozdział 495, strona 10
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Manga Bleach; Rozdział 495, strony 11-12
  8. Manga Bleach; 490, strony 1-3
  17. Manga Bleach; Rozdział 556, strony 1-12 i 16-17
  29. Manga Bleach; Rozdział 557, stron 8
  31. Manga Bleach; Rozdział 557, stron 2
  32. Manga Bleach; Rozdział 556, stron 4

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki