Fandom

Bleach Wiki

Ashido Kanō

2260stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

Taaaki zalążek.

Ashido Kanō (狩能 雅忘人, Kanō Ashido) to Shinigami mieszkający w Hueco Mundo. Został wprowadzony podczas misji ratowania Orihime Inoue. Pierwotnie pojawiał się w mandze z takim samym udziałem jak w anime, ale musiał zostać usunięty z fabuły przez twórcę serii, Tite Kubo, z powodu brakującego czasu.

Wygląd Edytuj

Ashido nosi lekko podarty strój Shinigami, bez obuwia, a na plecach ma zarzucone brązowe futro, na którym są przyczepione maski Hollowów. Na twarzy nosi maskę przypominającą czaszkę gazeli, pochodząca od Hollowa, który zabił jego ostatniego ocalałego przyjaciela. Przyczepionych na futrze masek używa podczas walki, np. jako tarcza. Ma bordowe włosy i bladą cerę. Dosyć duży kosmyk włosów opada mu na czoło.

Osobowość Edytuj

Ashido stał się dość poważny od czasu, kiedy jego przyjaciele zostali zabici. Ashido przebywał w Hueco Mundo po to, by pomścić śmierć swoich przyjaciół i ochronić ludzki świat przed Hollowami, zabijając ich tyle ile tylko może. Spotkał Rukię i wielokrotnie ją uratował. Nawet po wielu wiekach przeżytych samotnie w Hueco Mundo, Ashido nadal kryje w sobie poczucie żalu po śmierci jego towarzyszy. Prowadzi Rukię do miejsca, w którym pochował przyjaciół, twierdząc, że byłoby miło, gdyby usłyszeli głos innego Shinigami.

Historia Edytuj

Ashido z towarzyszami.jpg

Ashido i jego towarzysze kilkaset lat temu

Kilka wieków temu Hollowy zaatakowały Soul Society. Ashido oraz jego przyjaciele walczyli z nimi. Gdy w końcu Hollowy zaczęły uciekać Hueco Mundo, Ashido i jego przyjaciele wskoczyli do Garganty za nimi. Tam także walczyli z Hollowami, ale do walki włączyły się Gilliany. Było ich tak dużo, że Shinigami nie mogli sobie dać z nimi rady. W końcu przyjaciele Ashido zaczęli ginąć, aż pozostali tylko on sam i jego przyjaciel. Niespodziewanie przyjaciela Ashido zaatakował Hollow, który wyglądał jak modliszka z maską jak czaszka antylopy. Chciał on zabić zaskoczonego chłopaka uderzeniem swojej łapy, zakończonej szponem, ale on odciął mu głowę. Ashido, widząc to, myślał, że z jego przyjacielem jest wszystko w porządku. Ale w następnej chwili ciężko ranny upada, po czym umiera. Ashido wpadł w gniew i zabił wszystkie Hollowy. Następnie pochował swoich przyjaciół i został w Hueco Mundo wierząc, że jeśli będzie zabijał Hollowy, to w świecie żywych będzie ich mniej.

Fabuła Edytuj

Hueco Mundo Edytuj

Odc147 Ashido ratuje Rukię.png

Ashido ratuje Rukię

Zagubiona w Lesie Menosów Rukia w pewnym momencie trafia na skraj wzgórza, nad którym królowały łby Gillianów. W pewnym momencie dziewczyna przewraca się, wystawiając się na atak Cero przypadkowego Menosa. Wówczas na tle czerwonego promienia pojawia się tajemnicza sylwetka; nieznana postać wyskakuje przed promień i ratuje szlachciankę przed straszliwym losem.

Bezimienny wybawiciel w chwilę później pędzi już przez terytoria Gillian, trzymając Rukię pod pachą. Dziewczyna kilkakrotnie prosi wybawcę, aby ten wreszcie ją puścił, jednakże ten nie reaguje ani słowem. Ostatecznie Kuchiki wyrywa się i ucieka w przeciwnym kierunku. Nie czuje się do końca w porządku wobec osoby, którą uratowała. Niespodziewanie, tajemniczy wybawca ponownie pojawia się przed dziewczyną i po raz kolejny chwyta ją.

Wyposażenie Edytuj

Ashido posiada ekwipunek wykonany z masek Hollowów. Używa każdego z tych elementów do różnych celów.

Maska ochronna: Oprócz korzystania z Zanpakutō w bitwie, Ashido używa maski wykonanej z maski Hollowa. Używanie maski okazało się bardzo przydatne, ponieważ może ona wytrzymać i odwrócić Cero zarówno klasy Gillian jak i Adjuchas.

Płaszcz: Ashido nosi płaszcz z futra, na którym znajdują się maski Hollowów. Nie wiadomo, czy ten płaszcz ma jakieś specjalne właściwości, ale zakłada się, że Ashido używa go, aby uniknąć zwrócenia uwagi Hollowów, które znajdują się w Lesie Menosów.

Maska (dawna): Ashido zwykle ubrany w maskę Hollowa jako pokrycie twarzy. Maska po raz pierwszy uzyskana, gdy Ashido przybył do lasu Menosów, jak jeden z kolegów z drużyny zmarł będąc zaatakowany przez Hollowa. Sama maska jest bardzo trwała, była początkowo wykorzystywana jako tarcza do odbicia od różnych ataków Cero Menosów klasy Gillian. Ochroniła również Ashido przed uszkodzeniem, kiedy uratował Rukię Kuchiki przed śmiertelnym ciosem Hollowa klasy Adjuchas. Jednakże wskutek tego maska została uszkodzona.

Ekspert walki mieczem: Ashido pokazał wielkie umiejętności walki mieczem, zwłaszcza, że jest on w stanie walczyć na równi z Hollowami klasy Adjuchas i Shinigami na poziomie oficera bez uwolnienia jego Zanpakutō.

Ekspert Shunpo: Rukia zauważyła, że Ashido jest ekspertem w używaniu Shunpo. Ashido stosuje je podczas walki.

Praktykant Kidō: Jego umiejętności z Kidō nie są znane, ale Rukia zauważyła w jego kryjówce, że światło zapalone jest za pomocą Kidō.

Zanpakutō Edytuj

Zanpakutou Ashido.png

Nienazwany Zanpakutō

Zanpakutō Ashido ma zieloną rękojeść i prostokątną tsubę, która jest nieco zniszczona, co wskazuje na to, że prawdopodobnie odbył wiele walk w Lesie Menosów od czasu przybycia. W żadnym momencie zaprezentowanych wydarzeń nie wyzwala swojego miecza. Umiejętności Zanpakutō również są tym samym nieznane.

Ciekawostki Edytuj

  • Ashido pojawiał się w anime w tym czasie, co manga, ale Tite musiał go z niej "uciąć" z powodu braku czasu.

Cytaty Edytuj

To las Menosów. Świat od, którego przepisy z Soul Society nie mają żadnego znaczenia.
To ostry las. Słaby nie może tu przetrwać.
Aby chronić ludzkie dusze i dotrzymać obietnicy zrobiłem to. Byłem tu i walczyłem, dla tych, którzy stracili życie.

— Do Rukii Kuchiki

Chciałem tylko, by moi przyjaciele usłyszeli głos innego Shinigami, przecież minęło sporo czasu.

— Do Rukii

Każdy wybiera swoje własne ścieżki do naśladowania.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki