FANDOM

Cezar Gloniusz (ワカメ大使; Wakame Taishi), znany również jako Ambasador Wakame, bądź Ambasador z Wodorostów Morskich (wakame to rodzaj wodorostów), został stworzony przez kapitana 6. Oddziału Byakuyę Kuchiki.

Opis postaci Edytuj

Ambasador Wakame z piasku.jpg

Byakuya robi rzeźbę Ambasadorowi

Po raz pierwszy został wprowadzony w sadze historii "Colorful Bleach" dotyczącego "Jump Fiesta", kiedy Byakuya zaproponował 6. Oddziałowi na wejście do Fiesty w postaci taiyaki w kształcie Cezara Gloniusza. Od tego momentu, Cezar wystąpił w wielu omake zarówno w mandze jak i anime. Było to między innymi wyrzeźbienie go przez pomysłodawcę w czasie konkursu na najlepszą piaskową rzeźbę.[1]

W innym odcinku, Byakuya zaoferował przekąskę w kształcie Cezara Gloniusza Yachiru, co powoduje u niej zdziwienie i stwierdzenie, że tego nie chce i ucieka.[2] Gdzie indziej także w anime, Renji zmusił Ichigo, aby zjadł tę przekąskę. Ichigo będąc ucieszonym ze względu na smak, stwierdził, że nawet jeśliby to smakowało wszystkim, to nigdy nie osiągnie sukcesu ze względu na kształt taiyaki.[3] Podczas fillerowej sadze o "Nieznanych opowieściach Zanpakutō", Hanatarō Yamada wziął Cezara Gloniusza za kogoś żywego, w czasie szukania poszkodowanych w posiadłości Kuchiki.[4]

Jedyną osobą, która lubi Cezara jest najprawdopodobniej Rukia Kuchiki patrząc z podziwem na niego w trakcie konkursu piaskowych rzeźb.[1] Rikichi skomentował, że jego kształt jest podobny do Byakuyi.

Występy w innych mediach Edytuj

Cezar Gloniusz pojawia się w Bleach: Soul Carnival 2 jako mini boss, a później jako wsparcie. Występuje jako szef (duży) tych mniejszych pomimo takiego samego wyglądu, lecz nie mają ani krzty pomocy jak na postać wspierającą. Wymawiają tylko jedno słowo: "Wakame", duży ma głęboki głos, a małe piskliwe.

Ciekawostki Edytuj

  • W odcinku 287, który upamiętnia rocznicę dziesięciolecia powstania Bleach, Byakuya początkowo pojawił się przebrany za Cezara Gloniusza ku zaskoczeniu Ichigo, ale ku zachwytowi Rukii.[5]

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 Anime Bleach; Odcinek 228
  2. Anime Bleach; Odcinek 192, omake
  3. Anime Bleach; Odcinek 218, omake
  4. Anime Bleach; Odcinek 236
  5. Anime Bleach; Odcinek 287

Więcej z Fandomu

Losowa wiki