FANDOM

Shinōreijutsuin (精神的な芸術アカデミー, Duchowa Akademia Sztuk Pięknych) to uczelnia założona przez Genryūsaia Shigekuniego Yamamoto. Znajduje się w Seireitei.

Przegląd Edytuj

Shino Classroom.jpg

Sala wykładowa

Akademia została założona ok. 2 100 lat temu.[1] Nie znajduje się pod bezpośrednią kontrolą 46 Sal Centralnych.[2]

Pierwotna nazwa uczelni, Akademia Shinigami, została zastąpiona obecną, gdy zdecydowano, że będzie ona szkolić kolejne pokolenia rekrutów w trzech kierunkach, by zasilali szeregi Gotei 13, Korpusu Kidō i Onmitsukidō. Mieszkańcy Rukongai nazywają ją po prostu "Akademią".[3]

Jej siedzibą jest rozległy, wielopiętrowy budynek o stylu architektonicznym, charakterystycznym dla Seireitei. Ma otwarty dziedziniec, wiele klas, pokoi zajmowanych przez studentów[4] oraz wydzielone obszary do ćwiczeń Zanjutsu, Hakudy, Hohō i Kidō.

Uniform Edytuj

ShinouAcademyUniform.jpg

Mundur uczniów Akademii Shinigami

Uniform studentów Akademii jest podobny do standardowego munduru Shinigami, ale jego elementy mają inne kolory. Na wersję dla kobiet składa się z czerwona shitagi (spodnia koszula), biała kosode (koszula), przewiązana czerwonym pasem, czerwona hakama (spodnie), białe skarpetki i sandały. W zestawie dla mężczyzn czerwone elementy zastąpione są niebieskimi.[5]

Na zewnętrznej stronie koszuli, na piersiach widnieje okrągły symbol. Wydaje się być godłem uczelni.

Przyjęcie do Akademii Edytuj

Chętny musi zdać egzaminy wstępne i wykazać posiadanie mocy duchowej. Do egzaminów przystąpić może każda dusza, bez względu na to, czy pochodzi z rodu arystokratycznego, czy ostatnich okręgów Rukongai. Wyniki egzaminów są wykorzystywane do dzielenia uczniów na klasy. Ci, którzy otrzymają najlepsze rezultaty, są umieszczani w 1. klasie, o przyspieszonym programie.[6]

W przypadku, gdy wnioskodawca nie zda egzaminu, może zdawać go ponownie, lecz prawdopodobnie w przyszłym roku. Shūhei Hisagi zdał egzamin dopiero za trzecim razem. Pomimo tego został wicekapitanem Gotei 13.

Program Akademii Edytuj

Shino Zanjutzu Training.jpg

Sala do treningu Zanjutsu

Program nauczania obejmuje 6 lat nauki, chociaż wyjątkowo zdolni studenci skończyli akademię wcześniej, np. Kaien Shiba, Gin Ichimaru i Tōshirō Hitsugaya.[7] Oprócz edukacji ogólnej, uczniowie uczą się jak wykorzystywać energię duchową oraz przyswajają podstawy czterech form walki: Hakudy, Hohō, Kidō i Zanjutsu. Studenci uczą się również jak wykonać Pogrzeb Duszy[8] i jak komunikować się z duszą swojego Zanpakutō.[9] Po zakończeniu nauki w Akademii, student będzie się ubiegał o dołączenie do oddziału Gotei 13, Korpusu Kidō czy Onmitsukidō.

W wyjątkowych przypadkach, utalentowani Shinigami mogą zostać włączeni do oddziału, a nawet uzyskać tam stopień oficerski przed zakończeniem nauki lub brać udział w misjach Gotei, tak jak Shūhei Hisagi.[10] Akademia jest do pewnego stopnia podatna na wpływy i naciski Wielkich Rodów Szlacheckich. Widać to, gdy Byakuya Kuchiki użył swoich wpływów, aby Rukia, jego adoptowana siostra, niezwłocznie po przyjęciu do klanu Kuchiki otrzymała miejsce w 13. Oddziale.[11]

Nauczyciele Edytuj

Poniżej znajduje się lista znanych nauczycieli (byłych i obecnych) Akademii Shinigami.

  • Gengorō Ōnabara: Główny instruktor 1. klasy. Był głównym instruktorem dla Renjiego, Hinamori i Kiry.[13]
  • Sōsuke Aizen: Uczył kaligrafii w akademii. Zainteresowanie było aż tak duże, że niektórzy uczniowie musieli siedzieć na korytarzach, z powodu braku miejsc.[14]

Lista absolwentów Edytuj

  • Renji Abarai: Uczeń 1. klasy o przyśpieszonym programie.[13] Renji ukończył Akademię w 2066 roku, licząc od jej założenia. Szczególnie uzdolniony w zakresie Zanjutsu.[16]
  • Momo Hinamori: Uczennica 1. klasy o przyśpieszonym programie, razem z Renjim i Kirą. Szczególnie uzdolniona w zakresie Kidō.[13]
  • Shūhei Hisagi: Udało mu się dostać do Akademii za trzecim razem, jednak już na miejscu, jego talent został zauważony i zaczął uczestniczyć w misjach Gotei 13, jeszcze przed ukończeniem nauki. Z tego powodu był sławny wśród uczniów. Był na szóstym roku, kiedy Renji, Hinamori i Kira rozpoczęli naukę w Akademii.[13]
  • Gin Ichimaru: Podobnie, jak Hitsugaya, ukończył sześcioletni kurs w ciągu jednego roku, z tego powodu uważany jest za geniusza.[7]
  • Makoto Kibune: Był uczniem Gengorō Ōnabary i twierdzi, że podczas jego pobytu w Akademii Shinigami, jego klasa zawsze była na szczycie. Jednak nikt z Gotei 13 nie chciał go zatrudnić (tylko anime).[18]
  • Izuru Kira: Uczeń 1. klasy o przyśpieszonym programie, razem z Renjim i Hinamori.[13]
  • Rukia Kuchiki: Wstąpiła do Akademii w tym samym czasie co Renji, jednak ukończyła ją znacznie szybciej, dzięki wpływom rodziny Kuchiki.[20]
  • Shunsui Kyōraku: Wraz z Jūshirō Ukitake był pierwszym absolwentem Akademii Shinigami i stał się kapitanem Gotei.[12]
  • Fujimaru Kudō: Wiadomo, że uczęszczała do Akademii przed wstąpieniem do Gotei 13 (tylko gry wideo).
  • Matsuri Kudō: Wiadomo, że uczęszczał do Akademii przed wstąpieniem do Gotei 13 (tylko gry wideo).
  • Kaien Shiba: Ukończył sześcioletni kurs w ciągu dwóch lat, z tego powodu uważany jest za geniusza.[7]
  • Kaname Tōsen: Wiadomo, że wstąpił do Akademii po tym, jak zmarła bliska mu osoba.[19]
  • Jūshirō Ukitake: Wraz z Shunsuiem Kyōraku, był pierwszym absolwentem Akademii i stał się kapitanem Gotei.[12]

Pozostali uczniowie Edytuj

  • Aoga: Był kolegą Hisagiego. Został zabity przez grupę Hollowów, w czasie prowadzenia misji szkoleniowej w ludzkim świecie.[13]
  • Kanisawa: Była koleżanką Hisagiego. Została zabita przez grupę Hollowów, w czasie prowadzenia misji szkoleniowej w ludzkim świecie.[13]
  • Sōjirō Kusaka: Był kolegą Tōshirō. Razem z Hitsugayą posiadali ten sam Zanpakutō, więc 46 Sal Centralnych zdecydowało, że jeden z nich może władać Zanpakutō, a drugi musi zginąć (tylko film).

Odniesienia Edytuj

  1. Manga Bleach; Volume 9, Renji Abarai's character profile.
  2. Bleach Official Character Book Souls; strona 98
  4. Manga Bleach; Rozdział -17, strona 3
  5. Manga Bleach; Rozdział -17, strona 1
  6. Manga Bleach; Rozdział -17, strona 6
  7. 7,0 7,1 7,2 Manga Bleach; Rozdział -105, strona 16
  8. Manga Bleach; Rozdział -17, strona 11
  9. Manga Bleach; Rozdział -16, strona 21
  10. Manga Bleach; Rozdział -17, strona 13
  11. Anime Bleach; Odcinek 32
  12. 12,0 12,1 12,2 Manga Bleach; Rozdział 155, 10
  13. 13,0 13,1 13,2 13,3 13,4 13,5 13,6 Manga Bleach; Rozdział -17
  14. Bleach Official Character Book Souls; Biografia Sōsuke Aizena
  15. 15,0 15,1 Bleach Bootleg
  16. Manga Bleach; Tom 9, Profil postaci
  17. Manga Bleach; Rozdział -16, strona 20
  18. Anime Bleach; Odcinek 184
  19. 19,0 19,1 Manga Bleach; Rozdział 176, strony 2-3

Nawigacja Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki