Fandom

Bleach Wiki

Świat Ludzi

2251stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Świat Ludzi (現世, Gense); nazywany również Światem Żywych lub Prawdziwym Światem, to miejsce, gdzie mieszkają zwykli ludzie.

Przegląd Edytuj

Świat Ludzi jest domem dla Plusów, Quincych, Visoredów, grupy Kisuke Urahary oraz Bount. Hollowy, które znajdują się w Hueco Mundo, często odwiedzają ten świat w celu polowania na ludzkie dusze, którymi się żywią. Częścią ludzkiego świata, na którym skupia się fabuła Bleacha, to współczesna Japonia, a dokładniej fikcyjne miasto Karakura pod Tokio. To właśnie tam żyje Ichigo Kurosaki, jego rodzina i przyjaciele. Miasto Kagamino jest kolejnym znanym miejscem w świecie ludzi. Znajduje się ono 22 km na wschód od Karakury.[1] Xcution ma swoją siedzibę w mieście Naruki, znajdującym się mniej więcej na zachód od Karakury.[2]

Stężenie Cząsteczek Duchowych jest mniejsze niż w Soul Society, czy Hueco Mundo. Shinigami i Arrancarzy są w stanie zbierać je pod nogi w celu spaceru lub salta w powietrzu, podczas gdy Plusy wydają się unosić do woli. Nie jest to możliwe w Soul Society, gdzie do pływania czy unoszenia się w powietrzu potrzebne są specjalne artefakty. Powierzchnia w świecie ludzkim, która ma największe stężenie duchowej energii, przyciąga istoty duchowe. Położenie tego obszaru zmienia się, lecz obecnie jest to miasto Karakura.[3].

Shinigami regularnie stacjonują w tym świecie. Ich obowiązkami jest odnajdywanie i wysyłanie Plusów do Soul Society i zabijanie Hollowów w celu ochrony ludzi i Plusów. Mają określony czas pobytu. Rukia Kuchiki oficjalnie odbywała misję przez jeden miesiąc,[4] choć rzeczywiście trwało to znacznie dłużej. Wydaje się, że do jednego miasta przydzielony jest jeden Shinigami. Studenci z Akademii Shinigami są wysyłani do Świata Żywych, aby zdobyć doświadczenie w obowiązkach, które będą musieli wykonywać, gdy staną się pełnoprawnymi Shinigami.[5] Członkowie Onmitsukidō odwiedzili również ten świat w celu zrobienia zdjęcia, jak Ichigo pokonał Menosa Grande.[6]

Kiedy Shinigami udają się do Świata Ludzi, ich moc duchowa może wyrządzić niepotrzebne szkody, dlatego kapitanom i wicekapitanom przed wejściem do Senkaimon nakładane są limity.[7] Brak limitu może wzbudzić moce w ludziach, jak Ichigo Kurosaki, kiedy nie mógł panować nad swoją energią, wtedy Chad i Orihime odkryli własne moce. Shinigami nie mogą przeszkadzać i szkodzić ludziom. Za łamanie tych praw została skazana Rukia.[8]

Odniesienia Edytuj

  4. Manga Bleach; Rozdział 0 Side-B, strona 2
  5. Manga Bleach; Rozdział -17, strony 15-16

Nawigacja Edytuj

Lokalizacje
Świat Ludzi Kagamino · Karakura · Liceum Karakura · Szpital Karakura · Klinika Kurosaki · Sklep Urahary · Dwór Bount · Naruki
Soul Society Rukongai · Seireitei · Reiōkyū · 46 Sal Centralnych · Siedlisko Larw · Akademia Shinō · Wzgórze Sōkyoku · Gin Tonbo · Dwór rodziny Kuchiki · Muken
Pałac Króla Dusz Hōōden · Gatonden · Kirinden
Hueco Mundo Las Menosów · Las Noches
Inne Piekło · Dangai · Dolina Krzyku

Więcej z Fandomu

Losowa wiki